Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:24:05 GMT

بیش از 27 هزار مشترک آب در نقده وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۱۷۳۲

بیش از 27 هزار مشترک آب در نقده وجود دارد

ارومیه - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب شهری نقده با اشاره به اینکه 27 هزار و 681 مشترک آب در این شهرستان وجود دارد، گفت: با این آمار 100 درصد جمعیت شهری تحت پوشش این شرکت هستند.

محمدرضا زینال پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین تاکنون 26 هزار و 743 انشعاب فاضلاب مدرن در این شهرستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با این آمار حدود 98.5 درصد جمعیت شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب مدرن هستند و مابقی مشترکان نیز تا پایان نیمه نخست سال جاری به شبکه فاضلاب مدرن متصل می شوند.
وی اضافه کرد: یک تصفیه خانه فاضلاب مدرن در زمینی به مساحت 30 هکتار از سال 1382 شمسی در نقده کلنگ زنی شده بود و در اوایل شروع به کار دولت تدبیر و امید حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری نقده بیان کرد: با حمایت دولت تدبیر و امید 60 درصد از اعتبار 300 میلیارد ریالی این طرح اختصاص یافت و در نهایت بعد از 13 سال با حضور وزیر وقت نیرو در نیمه دوم سال گذشته به بهره برداری رسید.
زینال پور اظهار داشت: کمبود اعتبارات عمرانی و بروز نبودن سیستم تصفیه خانه از مهمترین عوامل عقب ماندگی این طرح است.
وی ادامه داد: جلوگیری از تخریب محیط زیست و حفظ بهداشت عمومی شهروندان از مهمترین اهداف اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب مدرن است.
به گزارش ایرنا شهرستان 127 هزار نفری نقده با 92 روستای تابعه در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی شهر ارومیه قرار دارد.
9918/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب و فاضلاب شهري مشترك آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک

حسین اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با پیشرفت ۸۵ درصدی اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر مشهد، این شهر نسبت به شاخص کل کشور در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مشهد با اشاره به اجرای پروژه‌های مرتبط با تصفیه خانه‌های شهر مشهد افزود: در حال حاضر ظرفیت تصفیه فاضلاب در این کلانشهر ۲۳۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است که باید به ظرفیت ۵۰۰ هزار متر مکعب که مورد نیاز برای تصفیه کل فاضلاب تولید شده است، افزایش یابد.

وی ادامه داد: هزینه‌های احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب بسیار بالاست و به طور مثال احداث یک تصفیه خانه ۱۰۰ هزار متر مکعبی بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و از طرفی با محدودیت‌های منابع مالی دولتی نیز مواجه بودیم اما با همین شرایط، اقدامات بسیار خوبی در حوزه تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد انجام شده که بیشتر متمرکز بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مشارکت این بخش بوده است.

اسماعیلیان بیان کرد: در حال حاضر ۳ تصفیه خانه در حال احداث در مشهد داریم که شامل تصفیه خانه پرکندآباد، طبرسی شمالی و تصفیه خانه فاضلاب شماره ۷ است و امیدواریم با تکمیل این ۳ تصفیه خانه که تجمیع ظرفیت آن به اندازه کل اقداماتی است که طی ۳۰ سال گذشته تاکنون صورت گرفته، ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد به دو برابر افزایش یابد و مشکل دومین کلانشهر مشهد به لحاظ کمبود ظرفیت تصفیه فاضلاب، مرتفع شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب مشهد در خصوص تصفیه خانه پرکندآباد ۲ تصریح کرد: این تصفیه خانه در نوع خود در کشور بی نظیر است به دلیل اینکه ماهیت آن ارتقا یافته است و از شرایط سنتی قبل که در حدود ۶۰ هزار متر مکعب ظرفیت داشته با انجام عملیات ارتقا و بروز رسانی براساس تکنولوژی روز دنیا، به ظرفیت ۲۰۰ هزار متر مکعبی در شبانه روز که بزرگترین عملیات ارتقا تصفیه خانه در کشور است خواهد رسید. وی اضافه کرد: فاز یک تصفیه خانه پرکندآباد ۲ در حال حاضر در مرحله بهره برداری آزمایشی است که ظرفیتی ۵۰ هزار متر مکعبی دارد و به زودی وارد مرحله نهایی و بهره برداری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فاز ۲ این تصفیه خانه نیز به یاری خدا و عنایت امام هشتم علیه السلام تا پایان سال ۱۴۰۳ بهره برداری خواهد شد و بخش عمده‌ای از مشکلات فعلی تصفیه فاضلاب مرتفع می‌شود.

اسماعیلیان گفت: از دیگر ویژگی‌های مهم طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب پرکندآباد ۲ علاوه بر افزایش کمیت تصفیه فاضلاب، افزایش کیفی پساب تصفیه شده می‌باشد و استاندارد تصفیه فاضلاب نیز بالا می‌رود.

مدیرعامل آب و فاضلاب مشهد اظهار کرد: پساب تولیدی تصفیه خانه مذکور، قبل از ارتقا قابلیت استفاده در مصارف کشاورزی را داشته اما با ارتقا آن در فازهای یک و دو، پساب تولید شده قابلیت استفاده در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و رهاسازی به آب‌های سطحی را خواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد: یکی از موارد بسیار مهم قابل ذکر و مرتبط با شعار سال نیز این است که احداث تصفیه خانه پرکندآباد ۲ با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی بوده و مشارکت مردمی نیز در آن دخیل است و نکته بعدی هم اینکه پساب حاصل از تصفیه خانه به چرخه تولید و جهش آن کمک خواهد کرد.

کد خبر 6083527

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • فرونشست بخشی از یک ملک مسکونی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر نقده
  • فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک