Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@04:27:56 GMT

«مسابقات قران کریم»، خود یک «رسانه» است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۲۰۴۷

«مسابقات قران کریم»، خود یک «رسانه» است

حافظ کل قرآن کریم از کشور چاد در سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران، گفت: رسانه های نقش مهمی در ترویج فرهنگ قران کریم دارند؛ این مسابقات قران کریم، خود یک رسانه برای نشر فرهنگ قرانی در میان اقشار مختلف جامعه است.

«قالل حافظ» حافظ کل قرآن کریم از کشور چاد در سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، درباره آموزش قران کریم در کشور چاد، گفت:  مردم کشور چاد از قدیم توجه ویژه  ای به حفظ و تلاوت قران کریم داشته است؛ به همین دلیل این کشور در این امر با سایر کشورها متمایز است و به سه عامل « تلاوت، حفظ و رسم» تکیه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حافظ که همراه یکی از متسابقین این مسابقات است، ادامه داد: دانش آموز پس از تلاوت آیات قران کریم، به حفظ آن اقدام می کند و سپس ایات را  با قلم بر لوح می نویسد. استاد غلط های آن را تصحیح می کند و این فرایند بارها تکرار می شود تا دانش آموز بدون خطا این آیات را بر لوح بنویسد. اگرچه برخی از  افراد پس از حفظ بدون هیچ خطایی آیات قران کریم را بر لوح می نویسند.

 وی افزود: این فرآیند آموزش حفظ قران کریم است و یکی از راحت ترین راهها برای حفظ آیات کتاب الهی به شمار می آید؛ این روش به کشور چاد اختصاص دارد. هر کشوری روش و راهها و برنامه های متفاوت را برای حفظ و اموزش قران کریم به فرزندان جامعه خود را دنبال می کند.

 

این حافظ قرآن کریم درباره نقش رسانه در تشویق به حفظ قران کریم، گفت: رسانه ها نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ حفظ قران کریم دارد. همچنین می توان گفت که این مسابقات قران کریم نیز خود یک رسانه هستند؛ چرا که علاوه بر متسابقین ، بسیاری به عنوان مستمع در این مسابقات شرکت می کنند که نخستین گام برای نشر فرهنگ قرانی بین اقشار جامعه است؛ به خصوص که اصحاب رسانه نیز به انعکاس این رویداد عظیم اقدام می کنند و بازتاب آن علاقه مندی کودکان و جوانان را به فراگیری و حفظ قران کریم همراه دارد.

وی ادامه داد: برگزاری سفرهای دینی نیز می تواند باعث تحریک کودکان و نوجوانان به سمت فراگیری قران کریم و حفظ آن شود؛ اگرچه والدین نیز باید توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشند و فرزندان خود را تشویق به فراگیری این کتاب الهی و درک و تدبر در آیات قران کریم و مفاهیم آن بکنند.

حافظ همچنین سطح این مسابقات را بالا و عالی ارزیابی کرد و گفت: این مسابقات از سطح بالا و هماهنگی خوبی برخوردار بوده است، اگرچه در برخی بخش ها اشکالاتی نیز به آن وارد است؛ اما در کل برگزاری مسابقات به نحو احسن انجام گرفته است.

این حافظ قران کریم که  سه سال پیش در مسابقات قرآنی تهران شرکت کرده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران به مسابقات بین المللی قرآن کریم توجه ویژه و بالایی دارد، با احترام به سایر کشورها، ایران در برگزاری این مسابقات به همه جنبه ها توجه داشته است، به طوری که می بینم این مسابقات در بخش نابینایان، بخش طلاب دینی، بخش دانش آموزان، بخش حفظ و بخش تلاوت برگزار می شود. اما در کشورهای دیگر مسابقات قرانی تنها در یک یا دو بخش مربوط به حفظ و تلاوت برگزار می شود. به همین دلیل از ایران به علت برگزاری این مسابقات در سطح مطلوب و بالا تشکر می کنیم.

 

سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جهوری اسلامی ایران از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ماه در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود. گفتنی است که در این رویداد بزرگ قرآنی ، از مجموع ۶۳۷ شرکت کننده از ۶۲ کشور جهان جهت حضور در مرحله نهایی برگزیده شدند.۶۷ نفر از برجسته ترین اساتید قرآن شامل ۴۵ داور ایرانی و ۲۲ داور خارجی از ۱۴ کشور جهان به عهده دارند.

در مجموع ۳۲۹ تن از اهالی قرآن کریم از ۶۷ کشور جهان شامل متسابقین ، داوران و مهمانان ویژه از جمله وزرای اوقاف و شئون دینی ، شخصیت های دینی و مذهبی ، مسئولان مسابقات بین المللی و جمعی از اساتید و مترجمان قرآن و فعالان قرآنی جهت حضور در این رویداد بین المللی دعوت شده اند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سپاه پاسداران مسابقات قرآن سیل خسارت سیل نماز جمعه سپاه مسابقات قرآن کریم قرآن کریم خبرگزاری شبستان سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم چاد تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان و جوانان تهرانی یک‌ساله حافظ قرآن شوند

طرح ملی «حافظان نور» از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حافظان نور آل یاسین با هدف حفظ قرآن ظرف مدت یک سال ویژه نوجوانان شهر تهران برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنکار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، طرح ملی حافظان نور با هدف حفظ یکساله قرآن به صورت رایگان از سوی مؤسسه قرآن و عترت حافظان نور آل یاسین برگزار می‌شود که طی آن آقایان و بانوان 13 تا 22 سال با اسکان شبانه‌روزی و شرکت در اردوهای رایگان موفق به حفظ کل قرآن کریم خواهند شد.

 تشرف به عتبات عالیات در قالب پیاده‌روی اربعین و همچنین در ایام ماه رمضان، زیارت فصلی آستان قدس رضوی و شرکت در اردوهای فرهنگی و تفریحی از جمله زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه(س) و گلزار شهدای کرمان (مقبره شهید حاج قاسم سلیمانی)، سفر به شهرهای شمالی کشور، منطقه آزاد قشم و کیش و ... از جمله برنامه‌های منظور شده در این طرح ملی است.

اهتمام ملی برای حمایت قرآنی از نوجوانان دارای محدودیت جسمی

شرکت‌کنندگان در این طرح همچنین می‌توانند از امکان مرخصی یک‌ساله تحصیلی برخوردار شده ضمن آن که علاوه بر حفظ کل قرآن می‌توانند تسلطی اجمالی به ترجمه، تفسیر و تجوید قرآن کریم نیز پیدا کنند و به شرط قبولی در آزمون‌های اخذ شده، مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم قرآن و حدیث از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کنند.

علاقه‌مندان به منظور دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی samenoon.com مراجعه کرده یا با شماره تلفن 09944133020 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • تقدیر از ۲۱ حافظ قران هرمزگانی
  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • نوجوانان و جوانان تهرانی یک‌ساله حافظ قرآن شوند
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • گفت و گو با حافظ : ساقی شده منشی اداره (فیلم)