Web Analytics Made Easy - Statcounter

 هادی حق شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه از سال ۲۰۲۰ میلادی استفاده از سوخت کم سولفور در تمام کشتی‌های دنیا الزامی می‌شود، گفت: در ایران هم استفاده از سوخت کم سولفور در تمام کشتی‌ها و شناور‌ها الزامی شده و این موضوع را از سال‌های گذشته به وزارت نفت اعلام و ابلاغ کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: وزارت نفت برای اجرای سوخت کم سولفور کشتی‌ها سه راهکار دارد که عبارت است از استفاده از دستگاه اسکرابر، واردات فرآورده سوخت کم سولفور از کشور‌های همسایه و توزیع آن بین کشتی‌ها و استفاده از فرآورده نفت و گاز (گازوئیل) از جمله راهکار‌هایی است که وزارت نفت باید برای این سوخت کم سولفور به کار بگیرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه مذاکرات و جلسات مختلفی بین سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت نفت در همین رابطه برگزار شده است، گفت: وزارت نفت باید تا یکسال آینده یکی از این راهکار‌ها برای تأمین سوخت کم سولفور به‌کار گیرد و امیدواریم هرچه سریعتر این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

حق‌شناس تأکید کرد: ایران توانایی تولید سوخت کم سولفور کشتی‌ها و شناور‌ها را دارد، ولی به نظر می‌رسد وزارت نفت تمایلی ندارد این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

وی درباره مزایای استفاده از سوخت کم سولفور گفت: کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش آلودگی‌های نفتی در دریا تنها بخش کوچکی از مزایای این سوخت است و ایران از دهه ۸۰ استفاده از آن را به دستگاه‌های مسئول اعلام کرده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در ایران باید تمام کشتی‌ها از این سوخت استفاده کنند و با توجه به آنکه ۲۰۰ فروند کشتی اقیانوس پیما در ایران وجود دارد، بنابراین باید هرچه سریعتر وزارت نفت اقدامات لازم را در این باره انجام دهد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی ایران وزارت نفت واردات نفت و گاز نفت آلودگی هوا کشتی آلودگی هوا سازمان بنادر سوخت کم سولفور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | وحشت خاخام صهیونیست از قدرت منطقه‌ای ایران

این خاخام صهیونیست افزود: ما به دام افتاده‌ایم، بنابراین اگر بخواهیم از جایی فرار کنیم، جایی نداریم.  ما در دوره‌ای نیستیم که معجزه رخ دهد و دریا به دوازده قسمت تقسیم شود (کنایه به شکافته شدن دریا با دعای حضرت موسی)، فقط باید از خداوند کمک بخواهیم.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • پیام «وعده صادق» به قیمت نفت در بازارهای جهانی
  • تعابیر عجیب خاخام صهیونیست درباره ایران
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • ببینید | وحشت خاخام صهیونیست از قدرت منطقه‌ای ایران