Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ دوم پاسدار وحید ستاری فرمانده سپاه ناحیه خرم بید در گفتگو با خبرنگار بسیج به تشریح سیل کمک های مردمی این شهرستان برای کمک به هموطنان سیل زده گفت: در سطح شهرستان با توجه به روحیه مردم در کمک به همنوع، و حتی منطقه ای به نام شهیدآباد داریم که با توجه به جمعیت کمی که دارد و روحیات خوب انقلابی، 46 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، خانم های خانه دار این روستا اقدام به طبخ نان خشک کردند و در حد یک کامیون نان خشک جمع آوری و ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح خدمات شهرستان خرم بید در سیل اخیر اظهار داشت: از ابتدای بروز حادثه سیل، یک سری کمک های پراکنده که در سطح شهرستان انجام می شد، اما از آنجا که استان فارس معین استان های خوزستان و لرستان شد، احساس کردیم باید ارسال کمک ها منسجم تر باشد. پس ستاد شهرستانی کمک به سیل زدگان را با ایده و ابتکار مجموعه سپاه و در محل سپاه ناحیه خرم بید و با حضور اعضای سپاه تشکیل شد و مصوبات خوبی هم در این ستاد داشتیم.

ستاری افزود: این ستاد با حضور ادارات متولی کمک رسانی مثل هلال احمر، کمیته امداد و فرماندار، امام جمعه و جمع قابل توجهی از معدن داران، صاحبان کارخانجات، مدیر عامل تعاونی سنگبران شهرستان و جمعی از خیرین شهرستان با ایده و دعوت سپاه شهرستان در محل سپاه تشکیل شد.

به گفته فرمانده سپاه ناحیه خرم بید، با توجه به اولویت بندی آن نیازمندی هایی که از طریق سیستم استانی به ما اعلام می شد، طبق اولویت اقلام را تهیه و ارسال کردیم.

وی به یکی از موصبه های این ستاد اشاره کرد و گفت: مصوبه ای داشتیم و همه اعضای ستاد هم موافقت کردند و البته مربوط به مراحل آینده کار خواهد شد، این است که با توجه به تجربه و ظرفیت خوبی که عزیزان حاضر داشتند، خیرینی که در سطح خود شهرستان اقدام به ساخت خانه در سطح شهرستان کرده بودند اعلام آمادگی کردند که در مناطق سیل زده اقدامات خاصی با کار کارشناسی، میدانی و اعلام خود مجموعه استان به ما می کند، در مناطق سیل زده هم در کار ساخت و ساز منازل سهیم باشیم.

ستاری ادامه داد: کار دیگر که باز هم از مصوبات جلسه بود، تهیه پتو بود که اعلام کرده بودند با توجه با اسکان هموطنان سیل زده در چادر و سرمایی که به واسطه بارندگی ایجاد شده، نیاز به پتو دارند که در جلسه توسط تعاونی سنگبران ما مبلغ 150 میلیون مصوب شد و فردای همان روز تعداد یک هزار و 250 پتوی گلبافت از یزد تهیه و به مناطق سیل زده ارسال شد.

فرمانده سپاه ناحیه خرم بید تصریح کرد: اولویت اولی که احساس شد با توجه به نوع نیازمندی، آذوقه و خوراک بود و پتو و وسایل گرمایشی. در مرحله اول، مصوبات ستاد به این شکل انجام شد که توانستیم با کمک خیرین و اعضای جلسه، 15 تن آرد توسط دو کامیون به این مناطق ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه یک هزار شل انواع کنسرو تهیه و ارسال شد تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از مردم و اقشار مختلف برای کمک به مردم سیل زده مراجعه می کردند، در قالب سه گروه جهادی که دو گروه از پایگاه های مقاومت محلات و یک گروه از طلاب شهرستان با یک دستگاه اتوبوس جهت کمک به مناطق سیل زده اعزام شدند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین پرونده هشت روستا از کشور برای ارسال به سازمان جهانی گردشگری

عبیری رئیس میز تخصصی گردشگری روستایی ایران گفت : جمعیت زیر ۱۵ هزار نفر، قرار گرفتن در منطقه‌ای که به لحاظ طبیعی دارای ویژگی‌های خاصی است، فعالیت سنتی همچون کشاورزی و امرار معاش مردمان روستا از این طریق، داشتن فرهنگ، سبک زندگی و ارزش‌های مشترک و اهمیت نقش گردشگری در زندگی مردم روستا شرایط لازم برای حضور روستا‌ها در این لیست است.

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی کشور با بیان اینکه روستا‌های متقاضی باید دارای شاخص‌هایی هم باشند، گفت: داشتن جاذبه‌های گردشگری و طرح حفاظتی برای آنها، پایداری اجتماعی، پایداری محیط زیست، داشتن زنجیره کامل گردشگری، داشتن زیرساخت‌های لازم و... از شاخص‌های مد نظر برای انتخاب روستا‌ها است.

وی با تاکید براینکه در استان کرمانشاه چند روستا می‌توانند نامزد حضور در این فهرست باشند، عنوان کرد: یکی از شاخص‌ترین روستا‌های استان برای تبدیل شدن به دهکده جهانی، روستای «هجیج» در اورامانات است، اما متاسفانه پاره‌ای از مسائل باعث شده تا امکان اضافه شدن نام این روستا در لیست امکانپذیر نباشد.

عبیری اضافه کرد: برای نمونه روستایی که انتخاب می‌شود، باید از نظر سیما و منظر اصالت خود را کاملا حفظ کرده باشد، درحالیکه طی سال‌های گذشته ساخت و ساز‌های جدیدی در هجیج شکل گرفته که مطابق با معماری بومی و اصیل منطقه نیست و همین مسئله سیمای این روستا را از حالت اصیل خود دور کرده است.

وی ضعف در زیرساخت‌ها را یکی دیگر از مشکلات «هجیج» برای قرار گرفتن در این لیست عنوان کرد و افزود: علیرغم اینکه راه دسترسی به روستای هجیج وجود دارد، اما در زمان پیک سفرها، به دلیل نامناسب بودن جاده منتهی به این روستا، شاهد ترافیک چند کیلومتری هستیم.

مدیراقامتگاه بوم گردی آرتین دینور کرمانشاه با بیان اینکه داشتن یک زنجیره گردشگری کامل یکی دیگر از ملاک‌ها برای انتخاب روستا‌ها در این لیست به شمار می‌رود، گفت: زنجیره گردشگری یعنی خدمات در آن روستا در بحث اقامتی، پذیرایی، حمل و نقل و تابلوی راهنما و... به صورت کامل وجود داشته باشد، اما متاسفانه این زنجیره کامل را در هجیج نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اقامتی در حال حاضر این روستا نه هتل و نه اقامتگاه بوم گردی دارد و بیشتر بار اقامتی آن روی خانه مسافر‌ها قرار داد که بخشی از آنها هم غیرمجاز هستند.

عبیری تعداد مراکز پذیرایی و وضعیت حمل و نقل در روستای هجیج را هم مناسب ندانست و گفت: از طرفی از زمانی که از شهر پاوه خارج می‌شویم تا زمانی که به روستای هجیج می‌رسیم، عملا تابلو‌های راهنمای چندانی را در مسیر نمی‌بینیم که این مسئله به عنوان یک ضعف محسوب می‌شود.

وی عدم برگزاری رویداد‌های گردشگری را نیز از دیگر موانع قرار گرفتن هجیج در این لیست عنوان کرد و افزود: متاسفانه تاکنون در روستای هجیج یک رویداد گردشگری منسجم را همچون برنامه «هزار دف» در روستای پالنگان که هرساله برگزار می‌شود، برگزار نکرده ایم.

رئیس میز تخصصی گردشگری روستایی ایران لزوم مشارکت فعال‌تر زنان در فعالیت‌های گردشگری را هم به عنوان یک امتیاز بزرگ برای روستا‌های گردشگری از نظر سازمان جهانی گردشگری دانست و گفت: در این راستا بانوان روستای هجیج باید نقش فعالتری را در حوزه گردشگری روستا ایفا کنند. 

وی خاطرنشان کرد: مردم و فعالین گردشگری هجیج باید وب سایتی را مختص به این روستا راه اندازی کنند و در آن از فعالیت‌های گردشگری خود بگویند. از طرفی باید در زمینه تولید محتوا شامل عکس و فیلم از زیبایی‌های هجیج به زبان‌های مختلف دنیا کار‌های زیادی شود.

به گفته این فعال گردشگری، روستای هجیج شاخص‌های ممتازی مانند واقع شدن در کنار یک چشمه جوشان و سد، امکان قایقرانی برای گردشگران، داشتن چند اثر تاریخی، بافت پلکانی و آداب و رسوم غنی و درآمد مردم از راه گردشگری را دارد که می‌تواند آن را به یک روستای جهانی تبدیل کند، اما به شرطی که مسئولین مشکلاتی که گفته شد را درست کنند.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه طرح دهکده‌های جهانی از سال ۲۰۲۱ از سوی سازمان جهانی گردشگری مطرح شده، بنابراین کرمانشاه می‌تواند با برنامه ریزی برای سال‌های آتی نماینده‌ای در لیست پرونده‌های ارسالی کشورمان داشته باشد.

عبیری ادامه داد: پیشنهادات خود را به مسئولین میراث فرهنگی استان ارائه داده و از آنها درخواست کردم تا روی چند روستا همچون هجیج و شرکان در پاوه و یا کرم بست در دینور اقداماتی را انجام دهند، چرا که با کمی توجه و رسیدگی می‌توانند جزو روستا‌های جهانی گردشگری قرار گیرند. 

وی متذکر شد: البته برای اینکه بتوانیم روستا‌های منتخب در کرمانشاه را برای جهانی شدن آماده کنیم، تنها میراث فرهنگی از عهده کار بر نمی‌آید و باید استانداری، شهرداری ها، فرمانداری ها، راهداری و همه دستگاه‌های ذیربط پای کار باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه قدس گیلان: ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • نشست ستاد برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان دنا
  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • تدوین پرونده هشت روستا از کشور برای ارسال به سازمان جهانی گردشگری
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه