Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، سید محمدهاشم داخته با اعلام این خبر بیان داشت: این نمایشگاه در سالی که "رونق تولید" نام گرفته با هدف تاکید بر نقش و اهمیت جایگاه محیط زیست در توسعه پایدار از تاریخ 24 تا 27 فروردین ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران واقع در سالن خلیج فارس برپا شد.

وی ضمن تقدیر از همکاری مدیریت تشریفات و امورنمایشگاه ها برای شرکت در این نمایشگاه ادامه داد: در غرفه ای که به قشم اختصاص یافته، کارشناسان محیط زیست و تشریفات سازمان منطقه آزاد قشم به معرفی ظرفیت های محیط زیستی، اکوتوریستی و توانمندی جامعه محلی، همچنین نتایج حاصل از مشارکت و همکاری بسیار نزدیک مردم محلی در به ثمر رسیدن پروژه های حفاظت از زیست بوم جزیره می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم افزود: معرفی اقدامات این مدیریت در سال گذشته و ارایه گزارش مشارکت های ملی و بین‌المللی جزیره نیز از جمله فعالیت های کارشناسان حاضر در این نمایشگاه است.

داخته با اشاره به 20 پروژه محیط زیستی انجام شده در جزیره، عنوان کرد: از جمله این پروژه ها می توان به پروژه های مشترک محیط زیست با ژئوپارک جهانی قشم، دفتر کمک های کوچک برنامه تسهیلات محیط زیست جهانی در سه بخش لاک‌پشت‌های دریایی، سازه های مصنوعی مرجانی و صدف مروارید ساز  و پروژه های مشترک این مدیریت در همکاری با جوامع محلی جزیره اشاره کرد.

به گفته مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، دومین بروشور فارسی حمایت از مرجان‌ها که توسط هماهنگ کننده برنامه های بنیاد ریف چک در ایران به چاپ رسیده نیز در این غرفه توزیع می شود.

داخته افزود: این نمایشگاه بستر مناسبی جهت ارایه فعالیت ها، برنامه ها ،اقدامات و دستاورد های محیط زیستی و نیز تبادل دانش و تجربه و توانمندی های اجرایی فعالان محیط زیستی از سراسر کشور محسوب می شود.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از بازدید عیسی کلانتری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از غرفه منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: برگزاری پنل های تخصصی با موضوعات چالش های محیط زیستی، دعوت از تشکل های مردم نهاد، پویش های محیط زیستی و استارتاپ ها، فعالیت های هنری- آموزشی و برپایی ایستگاه آموزشی- اطلاع رسانی با موضوعات متنوع محیط زیستی از نکات برجسته این نمایشگاه می باشد.

لازم به ذکر است، هجدمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در هفت سالن و در مساحتی بیش از ۱۰ هزار متر مربع  و با واگذاری بیش از ۶۰۰ غرفه به وزارتخانه ها، سازمان های دولتی و غیردولتی، شهرداری ها و بانک ها، از تاریخ ۲۴ فرودین ماه سال جاری به مدت چهار روز در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری قشم محیط زیست معاون نمایشگاه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تهیه و ابلاغ اساسنامه‌ای مشترک برای ایجاد مجمع خیران در هر استان به منظور فراهم شدن بستر مشارکت داوطلبانه و خیرانه مردمی در طرح‌های محیط زیستی و عام‌المنفعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، امیر عبدوس در کارگاه آموزشی توجیهی مدیران محیط زیست کشور و استان‌ها در شیراز درباره اهم اقدامات دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: سال گذشته، سالی بسیار پرتلاش و دستاورد در حیطه تکالیف دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی بود و جهت‌گیری اقدامات این دفتر منطبق با رویکرد دولت انقلابی و مردمی و متناسب با سند تحول دولت مردمی و بیانیه گام دوم انقلاب و سایر اوامر و فرامین رهبر معظم انقلاب بر مردمی‌سازی امور و ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست متمرکز بود.

وی افزود: در این مسیر طرح‌ها و برنامه‌هایی برای اولین بار تعریف شدند که هریک در چارچوب آموزش و افزایش مشارکت گروه‌ها و مخاطبان اثرگذار جامعه در ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست مؤثر بودند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها مأموریت محور کردن استان‌ها در حیطه آموزش مخاطبان خاص در قالب طرح پرچم‌داری بود، بدین شکل که هر استان، پرچمدار آموزش مبانی و موضوعات محیط زیستی به یکی از گروه‌های مخاطبان اجتماعی و موظف شد دستورالعمل و محتواهای مورد نیاز برای آموزش این قشر از مخاطبان را تهیه و به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها ارائه کنند.

عبدوس تاکید کرد: در این زمینه ۳۱ کتاب دستورالعمل آموزشی برای ۳۱ گروه از مخاطبان خاص اجتماعی تدوین و برای استفاده استان‌ها چاپ خواهد شد، ایجاد بسترهایی برای فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی محیط زیستی در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی در سطح کشور از طریق ایجاد خانه‌های محیط زیست در این دستگاه‌ها اعم از دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و کتابخانه‌ها به عنوان حلقه‌های میانی مشارکت مردم دیگر طرحی بود که در سال ۱۴۰۲ اجرا شد.

وی گفت: تهیه و ابلاغ اساسنامه‌ای مشترک برای ایجاد مجمع خیران در هر استان به منظور فراهم شدن بستر مشارکت داوطلبانه و خیرانه مردمی در طرح‌های محیط زیستی و عام‌المنفعه، مستندسازی دانش بومی و سنتی محیط زیستی و جمع‌آوری آن‌ها برای چاپ کتاب دانش سنتی هر استان، تسهیل‌گری برای ایجاد تعامل سازنده میان سازمان و ادارات کل تابعه با تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیستی و برگزاری جلسات مستمر با آن‌ها، ثبت روز آموزش همگانی محیط زیست در تقویم رسمی کشور مصادف با پانزدهم اسفند و روز درختکاری و اجرای برنامه‌های متنوع طی یک هفته برای بزرگداشت این مناسبت در ستاد مرکزی سازمان و ادارات کل استان‌ها نیز اقدامات مهم دیگری بود که به همت دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست انجام شدند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: سند برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست به همت و تلاش معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان و دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی در سال ۱۴۰۲ بازنگری و با هدف نهادینه‌سازی بنیان‌های توحیدی، انقلابی و محیط زیستی آن مورد تحول اساسی قرار گرفته و در بهمن ۱۴۰۲ به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور رسید.

عبدوس خاطرنشان کرد: تسهیلگری مشارکت همگانی در حفظ محیط زیست و ارتقای سرمایه اجتماعی از طریق ایجاد حلقه‌های میانی یکی از مهم‌ترین راهبردهای دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست است که براساس آموزه‌های بیانیه گام دوم انقلاب و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در دولت مردمی انقلابی، بندهای ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط‌زیست و مفاد سند اخیرالذکر در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

کد خبر 746882

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود
  • خیز سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • عزم سازمان محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • واکنش کنعانی به اقدامات ضد محیط زیستی رژیم اسرائیل
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط‌زیستی
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی/ تدوین کتاب برای آشنایی دانش‌آموزان با محیط زیست
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی برخورد جدی می کنیم
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی