Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تولید نیروگاه های آبی کشور با توجه به بارش های اخیر حدود چهار تا پنج هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

محمود رضا حقی فام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: بر این اساس در شرایط اوج بار مصرف حدود 9 هزار و 500 تا 10 هزار مگاوات از برق تولیدی این نیروگاه ها استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به روند تولید برق از نیروگاه های برق حرارتی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برنامه تعمیراتی این نیروگاه ها به پایان رسیده است و انتظار می رود این نیروگاه ها با حداکثر قابلیت در دسترس پذیری، در مدار قرار گیرند.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر خاطرنشان کرد: امید است با نیروگاه های جدیدی که وارد مدار شده اند بتوان تا حدودی نیاز مصرفی کشور را برطرف کرد.
برنامه تعمیر نیروگاه‌های کشور همه ساله با پایان اوج مصرف برق در تابستان آغاز می‌شود و تا همان دوره تا سال بعد ادامه می‌یابد.

*برنامه های مدیریت مصرف همچنان اولویت دارند
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: همزمان با افزایش تولید برق توسط نیروگاه ها، برنامه های مدیریت مصرف در بخش کشاورزی، صنعتی، اداری و حتی بخش خانگی اجرا خواهند شد.
حقی فام افزود: تاکید صرف بر تولید در سیستم های پیشرفته جایی ندارد بلکه مدیریت مصرف از اهمیت بیشتری برخودار است.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: همچنانکه انتظار می رود تولید با تمام توان ادامه داشته باشد، باید در بخش مصرف نیز برنامه های مدیریت مصرف ادامه یابد تا برای سال های آینده تبدیل به فرهنگ شود.
وی افزود: امسال در زمینه تولید برق شرایط مانند سال گذشته نخواهد بود، پیش بینی مصرف و شرایط جوی در زمان حاضر ممکن نیست اما تلاش براین است که با کمترین مشکل مواجه شویم.
به گزارش ایرنا، ظرفیت نصب شده نیروگاه های برق کشور در 40 سال اخیر 11.5 برابر شده و از هفت هزار و 24 مگاوات در سال 1357 به 80 هزار و 78 مگاوات تا سال 1397 رسیده است.
اقتصام**2078**2022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شركت توانير افزايش توليد بارندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بنازاده عصر دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرده است گفت: این میزان تولید برق در مناطق مختلف کشور استفاده شده است.

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی در کنار واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: با تکمیل این واحدها ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود.

وی ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر را اقدامی ارزشمند و راهبردی دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد ارمغان آور عمرانی و آبادانی در محدوده این شهر خواهد شد.

کد خبر 6085914

دیگر خبرها

  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲