Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیران امور خارجه روسیه، آذربایجان و ارمنستان، امروز در مذاکراتی غیرعلنی در مسکو، دورنمای حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی را با توجه به نتیجه مذاکرات اخیر رئیس جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان در وین، مورد بررسی قرار می‌دهند. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در مسکو با "المار محمدیاروف" و "سهراب مناتساکیان" وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان نشستی سه‌جانبه دارد تا دورنمای روند حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی را مورد بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رایزنی‌ها که بدون حضور خبرنگاران و در پشت درهای بسته انجام خواهد شد، با توجه به نتیجه مذاکرات "الهام علی‌اف" رئیس جمهوری آذربایجان و "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان در وین در تاریخ 29 ماه مارس (9 فروردین ماه) صورت می گیرند.

در ادامه نشست سه‌جانبه امروز در مسکو، "ایگور پاپوف" (از روسیه)، "استفان ویسکونتی" (از فرانسه) و "اندرو شوفر" (از آمریکا)، روسای مشترک گروه مینسک درباره حل و فصل مناقشه قره باغ که زیر نظر سازمان امنیت و همکاری اروپا فعالیت دارد، نیز به جمع وزرای خارجه خواهند پیوست.  

مذاکرات علی‌اف و پاشینیان در پایتخت اتریش،چهارمین دور از نشست‌های دوجانبه آنها و نخستین مذاکرات رسمی آنها بشمار می رود. پیش از این دو مقام بلندپایه آذربایجان و ارمنستان در حاشیه دو نشست سران کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع در دوشنبه و سن‌پترزبورگ (در ماه سپتامبر و دسامبر سال 2018) و همچنین در حاشیه نشست جهانی اقتصاد در داووس (ژانویه سال 2019) با یکدیگر بطور غیررسمی دیدار کرده بودند.

مهمترین نتیجه مذاکرات علی‌اف و پاشینیان در وین، آمادگی دو طرف برای ادامه گفت‌وگوهای مستقیم درباره حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی بود. رهبران آذربایجان و ارمنستان تاکید کردند که ایجاد شرایط مناسب برای کمک به ایجاد صلح و ثبات در این منطقه و اتخاذ تدابیر دقیق و مشخص در آینده برای پیشبرد مذاکرات درباره حل و فصل مناقشه قره باغ بسیار اهمیت دارد. علاوه بر این، علی‌اف و پاشینیان درباره اقدامات انسان دوستانه دو طرف در منطقه قره باغ، لزوم برقراری آتش بس و تکمیل مکانیزم روابط مستقیم در این راستا به توافق رسیده بودند.  

وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان دیدار خواهند کردسازمان امنیت و همکاری اروپا از مناطق درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بازدید خواهد کردرئیس جمهور ارمنستان در اردن: ارامنه ملتی جهانی هستند

لازم به یادآوری است که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه نیز در جریان مذاکراتی تلفنی جداگانه با "الهام علی‌اف" و "نیکول پاشینیان"، نتیجه مذاکرات آنها در وین را مورد بررسی قرار داده و بر اهمیت ادامه مذاکرات مستقیم بین مقامات باکو و ایروان تاکید و آمادگی مسکو برای ارائه هر نوع کمک لازم به منظور دست یابی به صلح پایدار در منطقه قره باغ کوهستانی، زیر نظر سازمان امنیت و همکاری اروپا را اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ارمنستان اخبار "جمهوری آذربایجان" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان اخبار روسیه ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال امیر عبدالهیان از اسماعیل هنیه + فیلم | آغاز مذاکرات وزیر امور خارجه با رئیس دفتر سیاسی حماس

دریافت 625 KB

به گزارش همشهری آنلاین سماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳ با حضور در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه قرار گرفت و پس از آن دو طرف به گفت‌وگو نشستند.

بعد از استقبال رسمی «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، دور اول مذاکرات آن‌ها برگزار شد.

در این مذاکرات، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و «خالد قدومی» نماینده حماس در تهران نیز حضور دارند.

قرار است بعد از انجام این دیدار، هنیه و امیرعبداللهیان در یک کنفرانس خبری مشترک حضور پیدا کنند و به تشریح نتایج رایزنی‌های خود بپردازند.

کد خبر 840861 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • خبر خروج هیات اسرائیلی از قطر تکذیب شد؟
  • استقبال امیر عبدالهیان از اسماعیل هنیه + فیلم | آغاز مذاکرات وزیر امور خارجه با رئیس دفتر سیاسی حماس
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان