Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:04:09 GMT

اهدای اعضای جوان آملی به ۱۰ بیمار زندگی بخشید

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۲۳۸۰

اهدای اعضای جوان آملی به ۱۰ بیمار زندگی بخشید

به گزارش خبرنگار مهر، مرحوم " حاج جواد مسلمی" جوان ۴۲ ساله آملی در سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شد و بنا به وصیت او و موافقت خانواده اش، حدود ۱۶ عضو بدن او شامل کلیه، کبد، قلب، ریه‌ها، روده و دیگر نسوج قابل استفاده به بیماران نیازمند اهدا و پیوند زده شد.

ماندگار مسلمی پدر این مرحوم با اشاره به اینکه اقدام اهدای عضو به درخواست و وصیت همیشگی مرحوم جواد به خانواده بوده که در صورت وقوع حادثه یا تصادف، اعضای قابل استفاده به بیماران نیازمند اهدا شود، گفت: خوشحال هستیم که با وجود تصمیم سخت در چنین شرایطی، باعث نجات به چندین بیمار شدیم و احساس می‌کنیم که این امر بهترین باقیات وصالحات برای مرحوم جواد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این اقدام اکنون احساس می‌کنم که همچنان فرزندم زنده است و دیگر ناراحت نیستم.

نخستین اهدای عضو در آمل

در همین حال رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل نیز گفت، که این نخستین اهدای عضو سال ۹۸ در شهرستان آمل بوده که اعضای کامل توسط مرحوم جواد مسلمی جوان مرگ مغزی شده به بیماران نیازمند اهدا شده است.

دکتر فرامز اکبری افزود: خوشبختانه نگاه و فرهنگ اهدای عضو در سال‌های اخیر با درک درست شهروندان برای نجات و زندگی بخشیدن به بیمارانی که نیازمند به پیوند اعضا هستند، رو به امیدواری است.

اعضای ۱۴ بیمار مرگ مغزی شده پارسال در مازندران به بیماران نیازمند اهدا شد. بنا برآمارهای رسمی اعلام شده از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تاکنون حدود ۴۵ هزار نفر در این استان کارت اهدای عضو دریافت کردند.

بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار نیازمند پیوند عضو در کشور وجود دارد که روزانه ۷ تا ۱۰ بیمار به علت نبود اعضا مناسب فوت می‌کنند.

کد خبر 4591122

منبع: مهر

کلیدواژه: اهدای عضو علوم پزشکی مازندران آمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اعضای پیکر محمد امین افخمی ۲۷ ساله که به علت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

دکتر محمد پورشمسی افزود: کبد و یکی از کلیه‌ها در بیمارستان شهید صدوقی یزد و کلیه دیگر این ایثارگر در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

دیگر خبرها

  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اهدا بیش از ۱۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند واجد شرایط بردسکن
  • زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی