Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@13:51:06 GMT

آماده‌باش ۳۰۰ راهدار خراسان شمالی برابر سیل

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۲۴۳۷

آماده‌باش ۳۰۰ راهدار خراسان شمالی برابر سیل

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی‌اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: بیش از ۳۰۰ راهدار استان برای امدادرسانی در بحران سیلاب آمادگی کامل دارند و در این مدت، به‌صورت شبانه‌روزی نسبت به بازگشایی راه‌های روستایی مبادرت داشتند.

وی افزود: برای جلوگیری از هرگونه مشکل در جاده‌ها از مردم انتظار می‌رود امروز و فردا از تردد غیرضروری در جاده‌ها خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیعی مقدم گفت: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال بسته شدن راه‌های روستایی در شهرستان‌های مختلف استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: راهداران استان در کنار سایر دستگاه‌ها، برای امدادرسانی در آماده‌باش هستند.

انتهای پیام / ب

آمادگی ۳۰۰ راهدار خراسان شمالی برای امدادرسانی در بحران سیلاب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل جاده ای سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده خندقلو در وزارت راه؛ آیا این گره ترافیکی خراسان شمالی باز می شود؟

تین نیوز

زخم کاری رانش زمین بر محور بزرگراهی بجنورد-آشخانه که سال ۹۹ در محدوده روستای خندقلو حادث شد هر از چندگاهی سر باز می کند و این بار صدای وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را درآورده و پیگیر موضوع شده است.  

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محور بجنورد- آشخانه در محل دوراهی روستای خندقلو در بهار سال ۹۹ از دامنه پایین دست شروع به رانش و موجب تخریب ۱۰۰ متر از باند جنوبی و ۲۰۰ متر از باند شمالی شد و مرمت جاده به صورت موقت انجام شد.

علت یابی این موضوع در سال ۹۹ با انجام مطالعات رانش و تحلیل پایداری با مهندسان مشاور قرارداد منعقد شد و در بررسی های صورت گرفته علت اصلی بروز مشکلات، وجود خاک های دستی زیر باند شمالی، بالا آمدن آب های زیر زمینی و رانش در اثر تغییر مسیر جریان آب های سطحی و زیر زمینی اعلام شد.

اردیبهشت ماه پارسال نیز عملیات اجرایی این طرح آغاز و در حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری در محل انجام شد و اقدامات لازم برای زهکشی باند شمالی به صورت عرضی و طولی انجام و در نهایت پس از حدود ۲ ماه محور باند شمالی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مقاوم سازی، مرمت و تثبیت این محور در حال پیگیری است اما این زخم هر از چندگاه سرباز کرده و تردد خودروها را با مشکل و چالش روبه رو می کند، مسوولان می گویند برای تکمیل اقدامات مربوط به ایمن سازی با توجه به مستعد بودن زمین به رانش باید مورد مطالعه قرار گیرد.

این مسیر بزرگراهی محل تردد میلیون ها مسافر و زائر است که در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور تردد دارند. با توجه به اهمیت این محور، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اخیرا در مکاتبه ای با وزارت راه و شهرسازی، خواستار سرعت دادن به ترمیم محور بزرگراهی بجنورد-آشخانه در محدوده روستای خندقلو شده است.

ورود وزارت جهاد برای بررسی مشکل

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که انجام پایدارسازی در این محور بزرگراهی نیازمند مطالعات جامعی از ساختار زمینی شناختی است و در این زمینه تیمی از پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی برای انجام این مطالعات در استان حضور یافت.

مهدی رشیدی اظهار کرد: اقدامات عمرانی برای پایدارسازی این مسیر انجام شده اما وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که ادامه عملیات عمرانی نیازمند دستیابی به اطلاعات بیشتر زمین شناسی است.

وی افزود: برآورد می شود برای مقاوم سازی و تثبیت جاده تخریبی ناشی از رانش در مسیر بزرگراهی بجنورد-آشخانه در محدوده روستای خندقلو ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شود.

وی اظهار کرد: پس از وقوع رانش در راستای تسریع در بازگشایی، اقدام به مرمت جاده به صورت موقت شد تا پس از بازگشایی اولیه نسبت به بررسی علل رانش اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: با توجه به قرارگیری جاده در کنار یک دره نسبتا پهن و نوع خاک، پیشنهاداتی توسط مشاور برای پایدارسازی و تثبیت نشست جاده ارائه و عملیات اجرایی برای رفع مشکل در باند شمالی پروژه با حفر هشت حلقه چاه شروع شد اما به دلیل ریزشی بودن مصالح و بالا بودن آب سطحی مقرر شد عملیات اجرایی خاکبرداری کامل باند شمالی در محل رانش اقدام شود.

مکاتبه وزیر میراث فرهنگی با وزیر راه و شهرسازی

 

استاندار خراسان شمالی اوایل فروردین ماه جاری در نشست وبیناری ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور که با حضور رییس جمهور و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، ضرورت تکمیل محور بجنورد به گلستان را به عنوان یکی از محور های اصلی تردد زائران و گردشگران کشور مطرح کرد و آن را مطالبه جدی و اصلی ستاد سفر خراسان شمالی از مقامات کشوری خواند.

محمدرضا حسین نژاد، تکمیل محور بجنور به گلستان و رفع مشکل فرونشست جاده در محدوده خندقلو را از مطالبات اصلی استان اعلام کرد و خواهان پیگیری آن از سوی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر شد.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اخیرا ضمن مکاتبه با مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، محور اصلی بجنورد به گلستان را بخشی از کریدور شریانی مشهد_آستارا و یکی از ۱۰ کریدور شریانی اصلی کشور دانست و خواستار تکمیل محور بجنورد به گلستان و رفع مشکل فرونشست جاده ای در محدوده خندقلو شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی نیز با استناد به در خواست استاندار خراسان شمالی در حال پیگیری موضوع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرونده خندقلو در وزارت راه؛ آیا این گره ترافیکی خراسان شمالی باز می شود؟
  • آماده‌باش مدیریت بحران در ۵ استان
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا
  • آماده باش راهداران جنوب سیستان و بلوچستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران
  • آماده باش کامل تمام ادارات شهرستان بم برای سیل احتمالی
  • آماده باش کامل در استان هرمزگان/ مرخصی‌ها لغو شد
  • دانش آموز والیبالیست خراسان شمالی در اردوی تیم ملی
  • انسداد برخی جاده‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب
  • تردد بیش از یک میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی