Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:13:14 GMT

110تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۲۵۴۸

110تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری شد

زاهدان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 110 تن گندم مازاد بر مصرف از اسفندماه پارسال تاکنون از کشاورزان جنوب این استان خریداری شده است.

غلام حیدر زورقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری 32هزار و 150هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص داشت که تاکنون 400 هکتار آن در جنوب استان برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امسال 11مرکز خرید گندم شامل 6 مرکز توسط تعاون روستایی و پنج مرکز توسط غله و خدمات بازرگانی در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هر ساله حدود 80 هزار هکتار از زمین های کشاورزی به کشت گندم اختصاص داشت که در سال زراعی 97 -98 به دلیل خشکسالی شدید کشت گندم در شمال این استان که بیشترین سطح را هر ساله به خود اختصاص می داد انجام نشد.
وی با اشاره به قیمت خرید گندم اظهار داشت: شورای اقتصاد به طور رسمی نرخ مصوب خرید تضمینی گندم معمولی و نان را برای هر کیلوگرم هزار و 700 تومان و گندم دروم را هزار و 770 تومان با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید یک درصد ابلاغ کرد.
زورقی افزود: بر اساس مصوبه ابلاغ شده برای حمایت از گندم کارانی که مزارع آنان دارای کنترل کیفی و بهداشتی مطلوب و گندم تولیدی شان در حد استاندارد و کیفیت ممتاز باشد گندم معمولی با نرخ هزار و 750 تومان و گندم دروم تا هزار و 800 تومان با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید یک درصد خریداری می شود.
وی ادامه داد: خرید گندم از کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی ومدیریت داده های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی ثبت مشخصات کرده باشند ملاک عمل خواهد بود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي برداشت گندم سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۲۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل دولت سیزدهم برای حمایت از گندمکاران در بودجه سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم اختصاص داده است که نسبت به عملکرد بودجه سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند