Web Analytics Made Easy - Statcounter

پورمحمدی گفت: اولین مرحله طرح مبارزه با مخزن سالک (جونده کشی) به همت شبکه بهداشت و درمان دامغان دراین شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،« پورمحمدی» در حاشیه جلسه هماهنگی کنترل لیشمانیوز جلدی روستایی در شهرستان دامغان با اعلام این مطلب گفت: بیماری سالک تاکنون در بیش از 17 استان و بالغ بر 88 شهرستان کشور مشاهده شده و متاسفانه در شهرستان دامغان نیز این بیماری به صورت بومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان ،به ماده 55 قانون شهرداري و دهیاری ها که طبق آن مبارزه با جوندگان از اهم وظايف شهرداري ها و دهياري ها تعيين شده استاشاره کردوافزود: شبکه بهداشت و درمان با پیگیری های مستمر و مجدانه در سنوات گذشته و همچنین در سال جاری در راستای تامین تجهیزات، دارو و روش‌های پیشگیری و کنترل بیماری از جمله مبارزه با مخزن و ناقل سالک نهایت تلاش خود را انجام داده است.

 

وی طرح مبارزه با جوندگان را یکی از اقدامات مهم دراین راستا برشمردو افزود: تا شعاع حداقل 500 متری حاشیه شهر و اطراف روستاهای مورد نظر از اواخر فروردین ماه و به مدت 14 روز با نظارت مستقیم کارشناسان واحد بیماری‌ها، مهندسان بهداشت محیط و نیروهای محیطی این شبکه، شروع شده است.

 

پورمحمدی از راه‌های دیگر کنترل جوندگان به از بین بردن لانه جوندگان به وسیله شخم زدن، آبگیری و استفاده از دود اگزوز برای کشتن موش‌ها در برخی کشورها یاد و تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان، برنامه ریزی های لازم جهت مبارزه با ناقل بیماری [پشه خاکی] را نیز انجام داده و در موعد مقرر این برنامه نیز در سطح شهرستان عملیاتی خواهد شد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان،ضمن اشاره به نبودهمکاری مناسب نهادها و دستگاه‌های مرتبط دراین شهرستان اظهارداشت:کاهش تعداد موارد بیماری سالک در شهرستان به تنهایی توسط شبکه بهداشت و درمان امکانپذیر نبوده و لذا سایر ادارات و نهادهای مرتبط به خصوص شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست و... همگام با این شبکه، فعالیت های خود را در موعد مقرر انجام داده تا ان شاءالله شاهد اقدامات موثرتری در جهت کاهش موارد بیماری در سال جاری باشیم.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسابقات قرآن سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سیل سپاه پاسداران خسارت سیل سپاه نماز جمعه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن کریم قرآن کریم طرح مبارزه با جوندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم

بهترین نوشیدنی برای درمان و پیشگیری از سنگ کلیه آب است؛ اما آب باید ویژگی هایی داشته باشد که می توانید با این ویژگی ها در ویدیو زیر آشنا شوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نصب پمپ و مخزن برای طبقات فوقانی الزامی است
  • انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • شستشوی بیش از ۱۱۰ باب مخزن ذخیره آب شرب شهرستان چگنی
  • نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم
  • خدمت رسانی به بیش از ۴ هزار بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت داراب
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • سلامت مسافران نوروزی مهمترین هدف شبکه بهداشت خواهد بود
  • آغاز واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک در بم
  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در سیریک