Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ محمد تقی‌زاده عصر دیروز در چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران با اشاره به معین بودن استان تهران در خوزستان اظهار داشت: محدوده‌ای که برای استان تهران مشخص شد دشت آزادگان با ۶ هزار کیلومترمربع وسعت و ۴ شهر و ۶۹ روستا بود.

وی با اشاره به وجود ۶۵ کیلومتر از محور کرخه در دشت آزادگان افزود: در بازدید میدانی، خروجی آب کرخه در چذابه شناسایی شد که ورودی آب ۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در ثانیه و ۴ برابر پیک معمول بود که در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که ۵ تا ۱۰ نقطه دیگر از خروجی مرز ایران و عراق را باز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران بیان کرد: برای حفظ شهرهای سوسنگرد، کوت سید نعیم و بستان تنها ۷۲ ساعت فرصت داشتیم که افراد را در نقاط بحرانی مستقر و احداث و تقویت سیل‌بند انجام شود، همچنین با توجه به زمان‌بر بودن انتقال ماشین‌آلات از تهران با اجاره وسایل اقدامات را آغاز کردیم.

تقی‌زاده ادامه داد: ۱۵۰ تا ۱۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و سبک در منطقه وجود دارد که با همکاری همه دستگاه‌ها شرایط را کنترل کردیم، همچنین بیش از ۲۵ کیلومتر سیل‌بند احداث شد و در زمینه امداد و نجات نیز هلال احمر استان تهران خوب عمل کردند که امکانات و نیازهای اولیه ساکنان محصور در آب تأمین شد.

وی تصریح کرد: شورای تأمین استان خوزستان مصوبه‌ای مبنی بر تخلیه شهرهای سوسنگرد و بستان را در دستور کار خود داشت که با اقدامات انجام شده این مصوبه لغو و وضعیت سوسنگرد و دشت آزادگان به خوبی گذرانده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط نسبتاً خوبی در منطقه وجود دارد و می‌توان منطقه را ترک کرد، البته با توجه به آب و هوای گرم خوزستان همچنان نیاز به اقلام ضروری از جمله  پنکه، کولر آبی، پشه‌بند، لوازم بهداشتی، البسه و دمپایی وجود دارد و همچنین ماشین‌آلات با زمان‌بندی از منطقه برمی‌گردند تا فعالیت‌های عمرانی استان از سر گرفته شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران سیل مدیریت بحران معاون هلال احمر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: اروپا در بحران اوکراین آسیب جدی دیده است

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر دوگانه بودن استانداردهای غربی‌ها درباره فلسطین اعلام کرد که اروپا در بحران اوکراین آسیب جدی دیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در گفتگو با شبکه رسانه‌ای «ایزوستیا»، اروپا را یکی از متاثرترین طرف های درگیر در درگیری اوکراین خواند.

وی توضیح داد: مسلماً اروپا احتمالاً یکی از طرف‌های آسیب‌دیده اصلی در این درگیری است. اگر به آمار اقتصادی اتحادیه اروپا و آمریکا در یک سال گذشته نگاه کنید، بلافاصله متوجه می‌شوید که چه کسی به هزینه چه کسی زندگی می‌کند و چه کسی از سیاستی که از واشنگتن بر اروپا تحمیل شده سود می‌برد. و اکنون ایالات متحده در حال حرکت به سمت پس زمینه این بحران است و اتحادیه اروپا را در خط مقدم قرار داده است.

لاوروف حمایت کشورهای اتحادیه اروپا از ادعاهای مطرح شده در باره طرح تهاجمی روسیه را با تمایل آنها به وادار کردن مردم کشورهای خود و نمایندگان پارلمان اروپا «به کنار آمدن با این واقعیت مرتبط دانست که اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا واقعاً می خواهند به پمپاژ سلاح به اوکراین ادامه دهند.

لاوروف غرب را به فقدان منطق در اتهامات علیه روسیه متهم کرد

به عقیده وزیر خارجه روسیه، غرب، قبل و بعد از آغاز درگیری نظامی در اوکراین و اکنون اتهامات متناقضی را در مورد طرحهای متجاوزانه روسیه مطرح می کند. او توضیح داد: «در ابتدا غرب اعلام کرد: بیایید فوری اوکراین را در ناتو بپذیریم، زیرا روسیه هرگز به یکی از اعضای این بلوک حمله نخواهد کرد. پس از مدتی، آنها لحن خود را تغییر دادند و گفتند: نباید به روسیه اجازه داد در اوکراین پیروز شود، زیرا به محض پیروزی، بلافاصله به کشورهای ناتو حمله خواهد کرد. در سخنان آنها اصلا منطقی وجود ندارد.»

وی در عین حال تعهد و آمادگی روسیه برای مذاکره برای حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع اوکراین را تایید کرد، اما تاکید کرد که این باید یک گفتگوی جدی باشد که مبتنی بر آگاهی از واقعیت و در نظر گرفتن منافع اساسی و مشروع روسیه در زمینه امنیتی باشد. 

لاوروف: خط‌مشی غرب برای انزوا و نابودی روسیه کاملا شکست خورده استلاوروف: روسیه هیچ تمایلی به حمله به کسی در اروپا نداشته و ندارد

لاوروف از نکات مثبت طرح صلح پیشنهادی چین برای اوکراین صحبت کرد

به عقیده لاوروف، طرح پیشنهادی چین برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه در اوکراین بر خلاف «فرمول صلح» ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، مبتنی بر تحلیل علل اتفاقات بود. وی با اشاره به اینکه مسکو به طرح 12 ماده‌ای طرف چینی برای حل این وضعیت پاسخ مثبت داد، توضیح داد: برخلاف «فرمول زلنسکی» کاملاً جنون آمیز از  نقطه نظر چشم انداز دیپلماتیک، طرح چینی مبتنی بر تحلیل علل  اتفاقات رخ داده در اوکراین بود و نیاز به حذف این علل ریشه‌ای را در نظر گرفته بود.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد که سند پیشنهادی چین "بر اساس منطق "از عمومی به خاص" تشکیل شده بود. به گفته او، متن از بی نظمی در حوزه امنیتی هم در اروپا و هم در جهان صحبت کرده و دلیل این بی نظمی را عدم رعایت منشور سازمان ملل ذکر کرده بود. علاوه بر این سند چین تحریم‌های یکجانبه که غرب به طور فعال و مدت‌ها قبل از بحران اوکراین از آن استفاده می‌کند را نیز عامل تحریک کننده‌ای نامید که باید از بین برود. 

وی  تاکید کرد که بر اساس چنین استدلالی، لازم است در مورد تضمین امنیتی برابر برای همه شرکت کنندگان در روند توافق شود، در حالی که زلنسکی برای شروع مذاکرات اولتیماتوم داده و همراه با اربابانش "فرمول صلح" خود را به دیگران تحمیل کرده است.

سرگئی لاوروف بر این نکته تاکید کرد که نشستن بر سر میز مذاکره تنها بر اساس «تحلیل جدی مشکلات موجود در حوزه امنیتی، بر اساس پذیرش واقعیت‌های میدانی و تضمین منافع مشروع امنیتی روسیه» امکان‌پذیر است.  وی در پایان گفت: در پاسخ، ما آماده خواهیم بود تا منافع مشروع سایر شرکت کنندگان در این روند را تضمین کنیم.

استانداردهای دوگانه سازمان‌های بین المللی در رابطه با فلسطین 

وزیر مور خارجه روسیه در این گفتگو به استانداردهای دوگانه سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره کشتار دسته جمعی مردم فلسطین که تاکنون حدود شش ماه به طول انجامیده، اشاره کرد و یادآور شد که «تشکیل کشور فلسطین، مطابق با قطعنامه شورای امنیت در مرزهای 1967 و به پایتختی  بیت المقدس شرقی وبازگشت آوارگان فلسطینی، تنها راه مطمئن برای پایان دادن به خونریزی است».

وی با اشاره به اینکه آمریکا برای مدت زمان زیادی مانع تصویب قطعنامه فوق شده بود، توضیح داد: «آنها به جای کار در چارچوب گروه چهارجانبه میانجی روسیه، ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، سازمان ملل، سعی کردند روند صلح(سازش) را در انحصار خود درآورند، سپس همه اصولی که این روند باید بر اساس آن بنا شود را جایگزین کنند».

لاوروف افزود: ایالات متحده اکنون درک می‌کند که پاسخ اسرائیل به حمله حماس در 7 اکتبر 2023، که طرف روسی آن را به شدت محکوم کرده، "کاملاً نامتناسب" است و به منزله مجازات دسته جمعی مردم فلسطین است که این کار توسط قوانین بین المللی منع شده است.

وی گفت: بمباران کاملاً عمدی اهداف غیرنظامی، استفاده بی رویه از تسلیحات هوایی، 35 هزار نفر [فلسطینی] تاکنون عملاً کشته(شهید) شده اند که بیش از نیمی از آنها زن و کودک هستند، در حال حاضر حدود 80 هزار نفر نیز زخمی شده‌اند. یادآوری کنم که این نتیجه پنج ماه است و  این تعداد در حال حاضر بیش از تمام تلفات غیرنظامیان دو طرف  در مناقشه اوکراین از سال 2014 تاکنون است.

لاوروف ادامه داد: وقتی دیپلمات‌های روسی این ارقام را برای همکاران خود در سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا ذکر می کنند، واکنش مناسبی دریافت نمی‌کنند. آنها ناجوانمردانه از دور  به اوضاع نگاه می‌کنند، دوگانگی شگفت‌انگیز و استانداردهای دوگانه وجود دارد، در حالیکه ، مهمترین مسئله در حال حاضر این است که خونریزی متوقف شود.

دیپلمات روس: تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت لازم الاجرا هستنددیپلمات روس: آمریکا در مورد لزوم آتش‌بس در غزه با تمام دنیا مخالفت می‌کند

دیدگاه لاوروف درباره پیشنهاد ماکرون برای اعزام نیروهای ناتو به اوکراین 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در پاسخ به سئوال دیگری، ابراز عقیده کرد که اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد بررسی امکان اعزام سربازان کشورهای ناتو به اوکراین برای رویارویی با روسیه، به سختی مورد موافقت دیگر اعضای  ائتلاف قرار گرفت و به همین دلیل او بعدا مجبور به عقب نشینی شد. به گفته او، در پاسخ،  استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و تعدادی از رهبران اعضای اتحاد با دقت به او یادآوری کردند که در ناتو تصمیمات به صورت گروهی و جمعی گرفته می شود.

سرگئی لاوروف به صراحت هشدار داد که این وظیفه ماکرون نیست که درباره ناتوانی روسیه در مذاکره صحبت کند. این دیپلمات یادآور شد که فرانسه یکی از کشورهای ضامن امضاکننده توافق‌نامه‌های مینسک بود که پس از آن فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور پیشین اعتراف کرد که پاریس به توافق‌های انجام‌شده پایبند نبوده و آن را برای داشتن زمان برای تقویت نیروهای مسلح اوکراین لازم میدانست.همان اعترافات را آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان و پترو پوروشنکو، رئیس جمهور سابق اوکراین نیز انجام دادند.

شروط مسکو برای از سرگیری مذاکرات مربوط به ثبات راهبردی

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوال دیگری یادآور شد، پاییز گذشته، ایالات متحده یک سند غیررسمی حاوی درخواست برای بازگشت به گفت‌وگو درباره ثبات استراتژیک را به روسیه تحویل داد، اما مسکو در پاسخ گفت که وقتی کشور ما به عنوان یک دشمن اعلام شده که باید شکست راهبردی به آن وارد شود، صحبت در این مورد غیرممکن است.

لاوروف افزود: ما به تفصیل توضیح دادیم که تحت چه شرایطی آماده از سرگیری گفتگو در مورد ثبات استراتژیک خواهیم بود - در شرایطی که احترام به یکدیگر، برابری و حرکت به سمت یافتن تعادل منافع را تضمین می‌کند. ولی برای آمریکایی‌ها همه چیز متفاوت است.

علاوه بر این، وی تاکید کرد که در شرایطی که واقعاً علیه روسیه اعلام جنگ شده و اوکراین با سلاح‌های آمریکایی به تأسیسات غیرنظامی و شهرهای روسیه حمله می‌کند، شروع گفتگوی راهبردی مضحک است.

عملا هیچ زمینه همکاری بین روسیه و غرب باقی نمانده است

رئیس وزارت امور خارجه گفت: در روابط روسیه و غرب عملاً هیچ زمینه‌ای وجود ندارد که در آن تماسها و همکاری‌های کاری حفظ شود، از جمله مبارزه با تروریسم. آمریکایی‌ها به هر نحو ممکن تاکید دارند که در 7 مارس [در مورد امکان حمله تروریستی در مسکو] هشدار داده بودند. به دنبال آنها اتفاقاً در 8 مارس سفارت انگلیس نیز همین هشدار را صادر کرد. هر دو مورد مربوط به متنی به زبان انگلیسی بود؛ آنها این هشدارها را به شهروندان خود که در مسکو هستند داده و به آنها توصیه کردند که در رویدادهای جمعی شرکت نکنند.

به گفته لاوروف، در مورد تماس‌ها از طریق سرویس‌های اطلاعاتی، همانطور که مقامات روس تایید کردند چنین هشداری دریافت شد، اما ماهیت آن بسیار کلی بود که نمیشد از آن نتیجه مشخصی گرفت.

دلایلی برای دست داشتن اوکراین در حمله به مسکو وجود داردپوتین: سفارش دهنده جنایت مسکو کیست؟

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • لاوروف: اروپا در بحران اوکراین آسیب جدی دیده است
  • تخریب پارکینگی که بر روی سیل برگردان احداث شده بود | خطر سیلاب از این مناطق تهران دور شد
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان تهران پس از ۱۲ سال تعطیلی
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال تعطیلی در سال جاری
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال
  • منطقه ۳ کاشان، نخستین میزبان طرح دهه خدمات عمرانی شد
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به مردم
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • صدور هشدار وزش باد شدید در استان تهران