Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@12:25:44 GMT

خطرساده‌انگاری تهدید ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۲۹۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، هادی محمدی در جوان نوشت:

 

با کمی تأمل به خوبی می‌توان مشاهده کرد که گام‌ها و سیاست‌های ترامپ یک خط استراتژیک در قبال ایران دنبال می‌کند. اینگونه نیست که اگر امریکایی‌ها در غرب آسیا و در تمامی پرونده‌های فعال برای امنیت‌سازی صهیونیست‌ها یا منافع استعماری و حفظ دیکتاتوری‌های غربی شکست بخورند، راهبردهای خود را تغییر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنچه شاهد هستیم، سیاستی هوشمندانه و خبیثانه است تا ضمن تولید فشارهای داخلی و تحریک منزوی‌سازی سپاه با روش‌های گوناگون، در محیط منطقه‌ای نیز راهبرد محدود کردن و حذف منطقه‌ای ایران و سپاه از طریق گام‌های بعدی به اجرا درآید.

 

بدیهی است که امریکا از طریق پالس‌هایی که از داخل کشور دریافت کرده یا از جاسوسی منافقین و برآوردهای استراتژیک بهره گرفته، حیاتی‌ترین گام را برای نجات خود و هم‌پیمانان در برنامه جدید خود علیه سپاه، پایه‌گذاری کرده است.

 

امریکا و ترامپ که تا چند ماه دیگر وارد فاز انتخاباتی می‌شوند، قادر به باز کردن یک پرونده نظامی علیه ایران نیستند و کم‌هزینه‌ترین روش را در گام خود علیه سپاه می‌دانند. اگر عده‌ای در داخل کشور از روی ساده‌انگاری و برخی از روی کینه‌ورزی در سناریوی دشمن بازی می‌کنند و راهبرد ضدسپاه را عملیات روانی و رسانه‌ای توصیف می‌کنند، نخبگان و جامعه را نسبت به عمق دشمنی و تهدیدات ترامپ و امریکا، غافل می‌کنند.

 

تروریست دانستن سپاه در یک زنجیره چند ماهه از تروریست دانستن حزب‌الله لبنان یا گروه‌های عراقی و انصارالله یمن، به موازات قطعنامه‌ای کردن مفادی از FATF و… به معنای ورود امریکا به اقدامات جنگی است، ولی امریکا با گام‌های اتهامی و محدودکننده که ماهیت جنگی ندارند، قصد دارد از میزان حساسیت ایران و دیگر دوستان ایران در منطقه بکاهد تا برای سیاست‌های خود هزینه‌ای نپردازد.

 

مسئله مهم این است که واکنش به سیاست‌های امریکا نباید در سقف پوشیدن لباس سپاه یا محکومیت آن یا پویش‌های فضای مجازی، محدود شود و تمامی دستگاه‌های حکومتی و نظام با جدی تلقی کردن این تهدید بزرگ گام‌های پاسخ هزینه‌دار برای امریکا را طراحی و آماده اجرا کنند.

 

آقایان مذاکره کننده برجام به‌خوبی رصد می‌کنند که امریکا برای به صفر رساندن محتوای باقیمانده در برجام که در تعهدات دیگر کشورهای ۱+۵ هست نیز در حال قانونگذاری هستند و از جسد برجام، رمقی باقی نمانده و در نشست G۷ هم تأکید و توافق کرده‌اند که ایران حق هیچ‌گونه غنی‌سازی نخواهد داشت و لذا در رویا و توهم باقی گذاردن منافع و امنیت ملی کشور، امری بخشودنی نیست.

 

موضع‌گیری دیروز سفیر فرانسه در امریکا نیز همین رویکرد را آشکار کرد. رواج‌دهندگان به سیاست‌های کینه‌توزانه امریکا، کافی است از دشمنی و رفتار ضد بشری امریکا در قبال بیماران یا سیل‌زدگان اخیر، آنچه لازم است را بیاموزند و کشور و ملت را هزینه لجبازی‌های سیاسی و حزبی و جناحی نکنند، چرا که تجربه دوستان شما که به غرب پناه برده‌اند و پشیمانی‌های آن‌ها کفایت می‌کند تا بدانید، امثال ترامپ در امریکا به شما نیز رحم نمی‌کنند.

 

عاشقان و پایمردان انقلاب و اسلام وظیفه خود را به خوبی درک می‌کنند و کوتاهی نخواهند کرد، حتی اگر شیطنت امریکا پیشگان، در مجلس یا دستگاه‌های امنیت ملی و… در سناریوی دشمن بازی کنند و اندیشه‌های مخدر را در برآوردها وارد نمایند. همانگونه که برای سیل‌زدگان منتظر دیگران نماندیم، در مقابل ترامپ نیز با سرعت و قدرت پاسخ خواهیم داد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • ۱۰ ماه حبس برای تهدید کننده کنسولگری ایران در پاریس
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت