Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@18:02:18 GMT

بارش باران در خراسان جنوبي ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۳۰۱۹

بارش باران در خراسان جنوبي ادامه دارد

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - کارشناس اداره کل هواشناسي خراسان جنوبي گفت: با توجه به همديدي و آينده نگري نقشه هاي پيش يابي هواشناسي، بارش ها در استان ادامه دارد.

سميه لطفي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزد: پيش بيني مي شود در 24 ساعت آينده شدت بارش ها در شهرستان هاي زيرکوه و درميان و بخش هايي از طبس، سربيشه و سرايان موجب روان آب، سيلابي شدن رودخانه ها و مسيل ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: شدت بارندگي ها تا ظهر فردا (سه شنبه) در شهرستان هاي زيرکوه و درميان بيشتر از ساير شهرستان ها خواهد بود و اين سامانه فردا از استان خارج مي شود.
کارشناس هواشناسي خراسان جنوبي بيان کرد: در اين مدت براي مناطق کوهستاني و مستعد، بارش تگرگ پيش بيني مي شود و وزش باد شديد دور از انتظار نيست.
** بيشترين بارندگي در تپه طاق طبس
وي اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته تپه طاق دستگردان طبس با 90 ميليمتر بيشترين بارندگي استان را به ثبت رساند و ده محمد طبس و آبيز زيرکوه به ترتيب با 75 و 62 ميليمتر بارندگي در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
سامانه بارشي جديد که روز شنبه گذشته از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبي شد، با شدت زياد تمامي شهرستان هاي استان را فراگرفت.
اوج بارندگي ها براي روزهاي يکشنبه و امروز (دوشنبه) پيش بيني شد و با توجه به اخطاريه و هشدارهاي هواشناسي و مديريت بحران کشور و پيش بيني بارندگي هاي سنگين و شديد در منطقه، 302 تيم امدادي و عملياتي در استان خراسان جنوبي به حالت آماده باش کامل درآمدند.
بارش رگباري و شديد باران ديروز باعث مسدود شدن برخي محورهاي اصلي، فرعي و روستايي در خراسان جنوبي و بنابر تصميم ستاد مديريت بحران، برخي مدارس 11 شهرستان استان براي پيشگيري از وقوع حوادث احتمالي روزهاي يکشنبه و دوشنبه تعطيل اعلام شد.
استان مرزي خراسان جنوبي به مرکزيت بيرجند 11 شهرستان دارد.
3215*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی آماده باش ۴۰ تیم هلال احمر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، محمدعلی کاووسی گفت: ۴۰ تیم امداد و نجات هلال احمر شامل ۲۰۰ نفر در پی هشدار‌های هواشناسی برای بارش‌های رگباری از شب گذشته در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: تمامی تجهیزات و ناوگان خودرویی هلال احمر آماده خدمات رسانی به حوادث احتمالی ناشی از وقوع بارندگی و سیلاب است.

کاووسی گفت: در بارندگی‌هایی که از ابتدای هفته جاری، استان را متاثر کرد نیز امدادگران هلال احمر به ۳۹ نفر حادثه دیده ناشی از سیل در شهرستان‌های سربیشه، درمیان و زیرکوه امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مردم باید فاصله با حریم رودخانه‌ها را حفظ کنند گفت: برخی منازل روستایی استان در بارندگی‌های اوایل هفته دچار آب‌گرفتگی شدند که عملیات تخلیه آب توسط امدادگران هلال احمر انجام شد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته درخصوص فعالیت سامانه بارشی جدید در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

این سومین هشدار نارنجی در خراسان جنوبی است که اداره کل هواشناسی از اواخر هفته گذشته تاکنون صادر کرده و اقدام ضروری را می‌رساند.

فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته در استان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارندگی در نیمه شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی آماده باش ۴۰ تیم هلال احمر در خراسان جنوبی
  • لغزندگی محورهای خراسان جنوبی؛ آماده‌باش نیروهای امداد
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس
  • جرجر شدید باران و جاری شدن سیلاب ها در استان کرمان
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران تا وزش باد شدید