Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - استاندار گیلان استفاده از ظرفیت اراضی دولتی و ملی برای کشت چوب را عاملی مهم جهت جلوگیری از زمین خواری و تغییر کاربری اراضی دانست.

گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ مصطفی سالاری در بازدید از واحد بزرگ تولیدی نئوپان فومن گفت: خوشبختانه این واحد روند مطلوبی را در رونق تولید و ایجاد اشتغال دنبال می کند و در شرایط نوسانی بازار توانسته فعالیت خود را استمرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه استمرار موفقیت در روند فعالیت این واحد تولیدی نشان‌دهنده مدیریت درست و موفق آن است، افزود: انتخاب درست نوع تولید که متناسب با شرایط، ظرفیت و مزیت‌های استان است نیز در این استمرار فعالیت نقش داشته است.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نوع تولیدات این واحد تولیدی متناسب با مزیت‌های استان گیلان است، ادامه داد: در صنایع سلولزی گیلان جای رشد و توسعه به میزان قابل توجهی وجود دارد و همچنین این مسئله از نیازمندی‌های جدی کشور محسوب می شود.
وی افزود: در کنار میزان بالای تولیدات سلولزی در گیلان آنچه که تولیدکنندگان به عنوان دغدغه مدنظر دارند و در جلسات مختلف مطرح کرده اند ، تولید چوب است که در تلاشیم با برنامه ریزی درست در آینده این مشکل را حل کنیم.
استاندار گیلان یادآور شد: علاوه بر واردات چوب خام، زراعت چوب از بهترین راهکارهای تامین مواد اولیه این نوع از صنایع است که می توان در این مبحث، اراضی دولتی و ملی را به صورت امانی و استیجاری در اختیار تولیدکنندگان قرار داد تا آنها نیز ضمن تعریف فرایند ساختاری مشخص با زارعان چوب نسبت به تامین چوب مورد نیاز خود اقدام کنند.
نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: ظرفیت جدی استان و نیاز جدی کشور صنعت چوب است.
سالاری خاطرنشان کرد: در استان اراضی قابل استفاده بسیاری داریم که باید با ساز و کار درست و شفاف در اختیار تولیدکنندگان عمده قرار گیرد که این مسئله نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.
وی یادآور شد: در اختیار قرار دادن اراضی دولتی و ملی به تولیدکنندگان عمده موجب جلوگیری از بروز آسیب‌ تغییر کاربری و زمین‌خواری در این پهنه ها می شود.
استاندار گیلان توسعه فضای اشتغال را از دیگر مزایای کشت چوب خواند و افزود: تولید مصنوعات چوبی از دیگر دستاوردهای قابل تحققی است که می تواند در گیلان تقویت شود.
وی با تاکید بر لزوم صیانت از هویت بومی و محلی به عنوان عنصری فرهنگ‌ساز اظهار داشت: تولیدکنندگان صنایع چوبی می توانند با ایجاد سازه‌های چوبی و کوچک مقیاس در مکان های تعریف شده علاوه بر حفظ محیط ‌زیست و استفاده مناسب از ظرفیت های طبیعی استان، در توسعه گردشگری هم نقش آفرینی کنند.
وی با بیان اینکه اجرای طرح دهکده سازه‌های چوبی در استان دستاوردهای مطلوبی را به دنبال دارد، تصریح کرد: ایجاد بازار مرکزی و نمایشگاهی برای تولید و عرصه محصولات سنتی به‌ویژه مصنوعات چوبی از سراسر کشور فرصتی ارزشمند است که فعالان حوزه چوب استان می توانند در اجرای آن مشارکت کنند و ضمن درآمدزایی از این طریق فرصت اشتغال برای جوانان گیلانی را فراهم آورند.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زراعت چوب گيلان زمين خواري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حمزه حورسی در نشست رفع موانع تولید با فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو افزود: تدوین مقررات برای سرژمین اصلی در وزارتخانه ها بدون استثنا قائل شدن مناطق آزاد باعث بروز مشکل شده و رعایت این قوانین در مناطق آزاد برای تولیدکنندگان فشار زیادتری را تحمیل کرده است.

وی افزود:‌ مناطق آزاد در دنیا موتور پیشران اقتصاد هستند، چون فعالیت های تولیدی و خدماتی در این مناطق با استفاده از مزیت های قانونی کمتر از قلمرو گمرکی کشور کم هزینه تر و محصولات تولیدی رقابتی تر هستند.

این مسئول با تایید صحبت های تولیدکنندگان در خصوص اجرایی نشدن قانون ماده ۶۵ اضافه کرد: مناطق آزاد الگوی به کارگیری روش ها و مدل های جدید مدیریتی باید باشند و تولید کنندگان و فعالان اقتصادی این مناطق فارغ از دیوانسالاری قلمرو گمرکی کشور بایستی مسائل و مشکلاتشان به فوریت حل و فصل شده و صدور پروانه و ثبت شرکت و کل فرآیند دریافت مجوز سرمایه گذاری در حداقل زمان ممکن به انجام برسد.

این جلسه در شهرک صنعتی ماکو طی بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد برگزار شد.

 

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • محدودیتی برای خرید مازاد تولید مرغ نداریم
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • چند توصیه برای کاهش خطر زمین‌ خوردن در دوران سالمندی
  • گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دولتی در البرز
  • فرونشست زمین سفره‌های آب زیرزمینی را می‌بلعد