Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:11:09 GMT

تولید محوری در اولویت برنامه های حوزه هنری کردستان است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۳۰۸۷

تولید محوری در اولویت برنامه های حوزه هنری کردستان است

به گزارش خبرنگار مهر، امین مرادی یکشنبه شب در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره که به صورت استانی برگزار شد، اظهار داشت: تلاش برای تولید محوری و توجه به موضوع کتاب به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در دستور کار حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان قرار دارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مسئله تولید به عنوان یکی از نیازهای اصلی در حوزه فرهنگ و هنر، افزود: تفاوت حوزه هنری با سایر نهادهای متولی در بخش فرهنگ تولید محور بودن است و به همین دلیل این مهم در سال ۱۳۹۸ به عنوان یک راهبرد اصلی دنبال و پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به اهمیت برگزاری جشنواره شعر و داستان جوان سوره اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره در حالی به اتمام این دوره خود رسیده که در طول این یک دهه خدمات خوبی در راستای شناسایی چهره‌ها و استعدادهای جوان به حوزه فرهنگ و هنر به ویژه ادبیات کردی و فارسی داشته است.

مرادی به اهمیت اضافه کردن بخش شعر و داستان کردی به این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: در راستای توجه بیشتر به زبان و ادبیات کردی از سه سال قبل بخش داستان کردی به صورت منطقه‌ای به این جشنواره اضافه شده است.

وی به موضوع تجلیل و بزرگداشت چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته ادبیات استان کردستان در جریان برگزاری این جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: هر ساله جشنواره شعر و داستان جوان سوره به نام یکی از چهره‌های برتر ادبیات استان کردستان نامگذاری می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: در سال جاری این جشنواره با عنوان بزرگداشت استاد عبدالغفار وارستگان نامگذاری شده است و خیلی خوشحالیم که در مراسم اختتامیه این جشنواره در خدمت خانواده آن مرحوم هستیم.

کد خبر 4591154

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری کردستان جشنواره شعر و داستان سوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد

هفته هنر انقلاب اسلامی مزین به نام شهید "سید مرتضی آوینی" است، زیرا آن شهید تلاش کرد که با هنر و کلامش، اندیشه و فلسفه وجودی دین، هنر و به وجود آمدن انسان را نشان دهد و حرکت انقلابی را در دنیای هنر، ایجاد کند و به یادگار بگذارد.

امروز نگاه حوزه هنری انقلاب اسلامی معطوف به تمرکزگرایی از مرکز است و بر اساس زیست بوم و فرهنگ آن استان، جریان هنر انقلاب اسلامی را پایه ریزی می‌کند حوزه هنری قزوین توانسته در این راستا گام بردارد تا پایگاه خوبی برای هنرمندان باشد.

امامقلی رئیس حوزه هنری قزوین گفت: حوزه هنری از ابتدای دوران تحولی به تدوین زیست بوم اقدام نمود که مشتمل بر ۲۴ سوال بود. آنچه که در استان قزوین در حال اتفاق افتادن است تا اهداف قابل دستیابی جزو این سوالات بود. این سند در اختیار نهاد‌های هنری از جمله صداوسیما قرار گرفت.

امامقلی افزود: هنر پیشران پیشرفت یکی از چشم انداز‌های این سند است که استان قزوین ویژگی‌های خاصی دارد. از بعد ضعف و قدرت در این سند دقت شده است. تولید مستند با عنوان نواحی منفصل شهری و شهر مهرگان در دستور کار قرار دارد. مستند کوتاه در خصوص سایت پسماند محمدآباد و سایر مستند‌هایی که با نگاه‌های ناظر به حکمرانی در حال تولید است.

رئیس حوزه هنری گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی امروز به عنوان پرچمدار هنر انقلاب اسلامی ایفای نقش می‌کند و هر جایی که جریان انقلابی وجود داشته باشد یا قرار است که به وجود بیاید، حوزه هنری باید پیشگام باشد.

وی افزود: یکی از مشکلات استان موضوع سهم استان از زیرساخت‌های هنری از جمله سینما، گالری‌ها و سالن‌های نمایش است و ضروری است که نگاه ویژه‌ای به مقوله زیرساخت‌های هنری در استان انجام و یک جریان سازی در راستای نگاه به مراکز فرهنگی به ویژه ورود بخش خصوصی به حوزه زیرساخت‌های هنری شکل گیرد.

رئیس حوزه هنری گفت: کمبود صندلی مابه ازای سرانه جمعیت استان قزوین را تبدیل به یکی از استان‌های محروم کرده است. دو سالن سینما با صندلی‌های فرسوده نیاز به بازسازی جدی دارد. با رایزنی‌های انجام شده بناست که از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری اعتباراتی اختصاص دارد، اما نیاز به تصمیمات سخت دارد. نسبت زیرساخت‌های استان در زمینه فرهنگ و هنر ناعادلانه است.

وی بیان کرد: تنها گالری نگارخانه استان در حوزه هنری همیشه فعال است، اما با توجه به کمبود جا، هنرمندان برای استفاده از آن در نوبت قرار می‌گیرند. آنچه از نان شب برای فرهنگ و هنر استان لازم است فکرافزار و نرم افزار در این زمینه است. اگر بخواهیم مثلا هنرمند خوشنویس را به تعداد دوبرابر برسانیم متاسفانه باید بگوییم که جزیره‌ای تصمیم گرفته می‌شود. کل بودجه فرهنگی استان ۷۰۰ میلیارد تومان است که اعتبار اختصاصی به برای حوزه هنری سه میلیارد تومان است که تقریبا حدود نیم درصد را شامل می‌شود.

امامقلی گفت: ستاد وقتی به استان منتقل می‌شود احتمال تصویب و اجرای سوژه‌ها بیشتر می‌شود. برای برداشتن قدم‌های بلند اعتبارات بسیار کم است مگر اینکه بازرگانان، اتاق بازرگانی و شهرک‌های صنعتی پای کار بیایند.

رئیس حوزه هنری گفت: موسیقی یکی از هنر‌های بسیار مهم در عرصه انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و از آنجایی که جوانان گرایش بسیار فراوانی به آن دارند، اگر بتوان برای آن برنامه‌ریزی مناسبی شود به طور قطع اثرات و ثمرات مفیدی بر جای می‌گذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند» در جشنواره کلاسیک
  • un۱۲، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت
  • جشن ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند»/ بازیگران گرد آمدند
  • برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • داستان‌های عامه ما، ریشه در واقعیت دارند/ ردّپای کهن الگوها در روایت‌های زنان/ مضامین متنوع لالایی‌ها و شعرهای زنانه
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است