Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برای نخستین بار در بودجه امسال یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی مدارس کشور در نظر گرفته شده است. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، قاسم احمدی لاشکی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با پیگیری‌های نمایندگان و به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی همزمان سه تیم از کمیسیون تحقیقات مجلس وارد سه استان گلستان، لرستان و خوزستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم‌ها قرار است وضعیت مدارس سیل‌زده این استان‌ها را ارزیابی کنند.

وی افزود: پس از جمع‌بندی، نتایج ارزیابی در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح می‌شود تا مورد پیگیری قرار گیرد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود کانکس و شروع تحصیل بعد از وقفه یک هفته‌ای اقدام ضربتی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تا ماه مبارک رمضان یک ماه بیشتر فاصله نیست و شرایط باید برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم می‌شد، استفاده از کانکس اقدام مناسبی است.

تداوم بارندگی در سیستان و بلوچستان مدارس 10 شهرستان را به تعطیلی کشاندکرمان| جاری شدن تمامی رودخانه‌های فصلی در کهنوج؛ در صورت تداوم بارش‌ها احتمالی تعطیلی مدارس وجود داردفرماندار نهبندان: بارندگی‌های روز گذشته خسارتی نداشته است/ تعطیلی تمام مدارس شهری و روستایی

وی ادامه داد: با همکاری خیران، مسئولان نوسازی و تجهیز مدارس و دیگر دستگاه‌های اجرایی اقدامات خوبی برای سال تحصیلی جدید در سه استان خوزستان، لرستان و گلستان که آسیب جدی دیدند انجام می‌شود.

احمدی لاشکی گفت: در بودجه سال 98 برای نوسازی اعتبارات خوبی دیده شده است که اگر محقق شود آمادگی لازم برای نوسازی قسمت اعظمی از مدارس تخریبی را داریم.

وی بیان داشت: برای نخستین بار در بودجه 98 مبلغ یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی مدارس چاپ می‌شود. همچنین سهم نوسازی و فضای آموزشی مدارس از عوارض گازرسانی از 20 به 50 درصد افزایش می‌یابد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوادث اخیر 24 مدرسه استان گلستان تخریب شده است، خاطرنشان کرد: 6 هزار میلیارد تومان سهم قیر رایگان از سه درصد در سال گذشته به  پنج درصد افزایش می‌یابد که می‌توان تعداد زیادی از مدارس تخریبی استان گلستان را بازسازی کرد.

احسان گوهری‌راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان اظهارداشت: 324 مدرسه استان متاثر از سیل خسارت دیده و از این تعداد 24 مدرسه به‌طور کامل تخریب شده است.

وی افزود: نوسازی میز و نیمکت، ارسال لوازم‌التحریر، کتاب‌های درسی و کانکس برای تحصیل سبب شد تا نغمه خوش آموزش در مناطق سیل‌زده استان به صدا درآید.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان داشت: با فروکش کردن آب‌گرفتگی در آق قلا و گمیشان .احدهای آموزشی جدید را کلنگ‌زنی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ساخت واحدهای آموزشی جدید حداقل 6 ماه تا یکسال زمان می‌بَرد، گفت: تا آن زمان مدارس با شیفت مخالف و کانکس به فعالیت آموزشی خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ن

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر

احمد محمدی زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمرکز امسال استان بوشهر علاوه بر سایر موارد مهم و اولویت دار، بر روی آموزش و پرورش است و برنامه‌های متنوعی برای بهبود سطح کیفی تعلیم و تربیت و پرورش آینده سازان کشور، تدارک دیده ایم.

استاندار بوشهر از تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در نخستین اقدام و بدنبال پیگیری‌های صورت گرفته، تفاهم نامه‌ای بین استانداری بوشهر و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منعقد و مقرر شد ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های اولویت دار نوسازی مدارس استان بوشهر تزریق شود.

محمدی زاده تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقده، مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان توسط استانداری و ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز توسط سازمان نوسازی مدارس کشور تامین می‌شود.

استاندار بوشهر در ارتباط با جزئیات این تفاهم نامه نیز گفت: از مجموع اعتباراتی که توسط استانداری تامین شده، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی استان، ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از محل مولدسازی به نوسازی مدارس استان بوشهر ابلاغ می‌شود.

محمدی زاده ابراز داشت: ۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی نوسازی مدارس، ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات خیرین و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات کشوری مولدسازی تخصیص یافته است.

وی افزود: با این اقدام، بیش از ۱۷۰ مدرسه استان بوشهر، تجهیز و نوسازی شده و به عنوان اولین و تنها استان کشور هستیم که سرانه و تراکم فضای آموزشی به میزان استاندارد رسیده و مشکل فضای فیزیکی مدارس استان نیز به طور کامل رفع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر
  • احداث ۱۸۰۰ کلاس درس با جذب ۱۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار در آذربایجان‌غربی
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر اختصاص یافت
  • اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان