Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در بیست و چهار ساعت گذشته نیروهای مسلح ارمنستان ۲۶ بار در طول خط ارتباطی میان نیروی های آذری و ارمنی آتش بس را نقض کرده اند. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ترند، درگیری بین دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سال 1988 هنگامی آغاز شد که  ارمنستان ادعاهای ارضی علیه جمهوری آذربایجان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه جنگ و در سال 1992، نیروهای مسلح ارمنی 20 درصد از خاک جمهوری آذربایجان، از جمله منطقه قره باغ کوهستانی و هفت منطقه از اطراف آن را اشغال کردند.

به دنبال مذاکرات صلح در سال 1994 موافقتنامه آتش بسبین دو کشور منعقد شد. اما ارمنستان هنوز چهار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را در مورد خروج نیروهای مسلح خود از منطقه قره باغ کوهستانی و مناطق اطراف آن اجرا نکرده است.

مذاکرات وزرای خارجه روسیه، آذربایجان و ارمنستان درباره مناقشه قره‌باغهمسر نخست وزیر ارمنستان: هزاران سرباز ارمنی "برای هیچ" در قره باغ کشته شدندنخست‌وزیر ارمنستان: آذربایجان را مجبور به صلح در مناقشه قره‌باغ خواهیم کردراهکار جمهوری آذربایجان برای مقابله با انحراف مذاکرات قره‌باغالهام علی‌اف: ارمنستان تلاش می‌کند مسیر مذاکرات قره‌باغ را منحرف کندپاشینیان جلسه شورای امنیت ارمنستان را در قره‌باغ برگزار می‌کندرئیس حزب دموکرات آذربایجان: در حل مناقشه قره باغ دولت خودخوانده و ارمنستان هیچ کاره‌اند

 

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قفقاز ارمنستان اخبار "جمهوری آذربایجان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قفقاز ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان قفقاز ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم.

کنعانی افزود: استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان