Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره الهیان قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تأکید بر نقش وزارت خارجه در رونق تولید کشور گفت: یکی از ابعاد رونق تولید بازاریابی کالاهای ایرانی است که امروز به جهت کیفیت بالا، این کالاها خریداران خود را کم و بیش جذب کرده‌اند. از این جهت نیاز است با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وجود تحریم‌ها تلاش‌های دستگاه دیپلماسی به صورت جدی و با مدیریت جهادی در جهت تعاملات اقتصادی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به تحریم‌ها باید به موضوع تبادلات اقتصادی با همسایگان در بعد تبادل کالاهای ایرانی انجام شود، تصریح کرد: البته تلاش‌هایی داشتیم که موجب شده کالاهای ایرانی خریدارانی پیدا کنند ولی کالاها به دلیل نبود بازاریابی صحیح در رقابت با برندهای بین المللی به فروش نمی‌رسند.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مورد اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای رونق گرفتن تولید خاطر نشان کرد: یکی از عوامل مهمی که می‌تواند به رونق تولید کمک شایان داشته باشد، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین مقابله با واردات بی رویه است. در این رابطه ستاد مبارزه با قاچاق و ارز باید نقش منحصر به فرد خود را ایفا کند. البته نباید از این موضوع غافل شد که این موضوع فراتر از فعالیت یک یا چند دستگاه است و نیازمند عزم ملی در این حوزه هستیم.

وی همچنین تاکید کرد: هیئت دولت و شخص آقای رئیس جمهور باید تصمیمات جدی تری در حوزه واردات بی رویه کالاهای خارجی بگیرند و در این ارتباط مقام معظم رهبری تأکیدات جدی به مسئولین در مورد قاچاق کالا داشته‌اند. اما متأسفانه کوتاهی در این حوزه هنوز وجود دارد. شاهدیم امروز کالاهایی وارد می‌شود که مشابه داخلی آنها تولید می‌شود ولی با ورود این کالاها انجام نمی‌شود.

الهیان همچنین درباره وظایف شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا در حوزه رونق تولید گفت: امروز در کشور و در حمایت از تولید کنندگان داخلی متأسفانه با برخی مشکلات مواجه هستیم. قوانین موجود بعضاً به خوبی اجرا نمی‌شود و کارایی لازم را ندارند. امروز برخی قوانین دست و پا گیر به جای اینکه کار تولید را تسهیل کنند، سنگی بر پای آنها هستند و در اصل وجود این قوانین مانعی بر سر راه تولید کنندگان است. تدبیر مقام معظم رهبری در ایجاد شورای هماهنگی اقتصادی قوا می‌تواند به حل این معضل کمک کند و حمایت از تولید کنندگان را تسهیل کنند.

وی خاطر نشان کرد: قوانینی در کشور وجود دارند که می‌توانند به صورت مستقیم تولید را در کشور رونق بخشند. قانون بهبود فضای کسب و کار و قانون حمایت از مشاغل خانگی قوانینی هستند که اگر دولت برای اجرای دقیق آنها اهتمام ورزد و در مسیر اجرای آنها خلاءها را شناسایی کند، خواهند توانست رونق تولید را به خوبی رقم بزند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: موضوعی دیگری که بسیار موجب آزار تولید کنندگان شده است و باید در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا مورد بررسی قرار گیرد، کاهش نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌های تولیدی است. اصلاح این موضوع خود می‌تواند فضای تولید را بهبود بخشد.

کد خبر 4584656

منبع: مهر

کلیدواژه: زهره الهیان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی سال رونق تولید واردات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی‌پور رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد

«سید محمود حسینی پور» با حکم معاون اول رئیس‌جمهور رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در حکمی سید محمود حسینی‌پور را به عنوان «رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی» منصوب کرد.

متن حکم مخبر به شرح زیر است:

جناب آقای سید محمود حسینی پور

نظر به تعهد، شایستگی و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به الطاف خداوند متعال و با رعایت اصول «عدالت محوری»، «انقلابی‌گری»، «مردم داری»، «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانون‌مداری» دولت مردمی، در انجام مسئولیت محوله موفق و مؤید باشید.

محمد مخبر
معاون اول رئیس جمهور

بر اساس این گزارش، پیش از این سردار محمد رضا یزدی ریاست دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی را بر عهده داشت که به تازگی در دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی عهده دار مسئولیت شده است.

گفتنی است سید محمود حسینی پور که از آبان 1400 تاکنون به عنوان استاندار مازندران مسئولیت داشت، دارای مدرک فوق لیسانس حقوق عمومی و با بیش از 25 ماه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل به کسب افتخار مدال جانبازی نائل آمده است.

تدریس در دانشگاه‌های امام باقر (ع)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و مرکز آموزش مدیران و عضویت در شورای امنیت کشور و شورای فرهنگ عمومی کشور از جمله سوابق او است.

معاون وزیر اطلاعات و دستیار ویژه وزیر، ریاست مرکز پیگیری‌های ویژه دادستانی کل کشور، ریاست دفتر ویژه سازمان بازرسی و دبیری شورای راهبردی این سازمان، دبیری شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی کل کشور و  عضو هیأت تخلفات اداری دیوان محاسبات بخشی از سوابق اجرایی و مسئولیت‌های رئیس جدید دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • حسینی‌پور رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • «سید محمود حسینی پور» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد + سوابق
  • «سید محمود حسینی پور» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • با حکم مخبر «حسینی‌پور» رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • استاندار مازندران رییس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • «حسینی‌پور» رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد