Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@21:57:56 GMT

کميته امداد زنجان طرح هاي اشتغال نو اجرا مي کند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۳۴۹۷

کميته امداد زنجان طرح هاي اشتغال نو اجرا مي کند

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - مدير کل کميته امداد امام خميني (ره) استان زنجان گفت: شناسايي مزيت‌هاي برتر، ايجاد طرح‌ هاي اشتغال زايي متناسب با ظرفيت و توانمندي ‌هاي مناطق مختلف با تاکيد بر طرح‌هاي نو و خلاقانه از برنامه‌هاي مهم اين نهاد در بخش اشتغال است.

هدايت صفري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: راهبردهاي مهم اين نهاد در کنار ارائه ساير خدمات موردنياز جامعه هدف در 2 بخش توسعه مشارکت‌ هاي مردمي در فعاليت‌هاي محروميت ‌زدايي و ارتقاي خدمات اشتغالزايي و توانمند سازي اين نهاد براي مددجويان تحت حمايت در حوزه خدمت ‌رساني به جامعه هدف تعريف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: بر اساس ارزيابي‌ هاي انجام ‌شده مراکز نيکوکاري شهر هيدج جزو واحدهاي فعال استان زنجان بوده و توسعه کمي و کيفي فعاليت‌هاي محروميت‌ زدايي و توانمندسازي اين نهاد از طريق اين مراکز بايد به‌عنوان يک رويکرد مهم در سال جديد پيگيري شود.
صفري خاطرنشان کرد: شهر هيدج قابليت بالايي در ايجاد طرح‌هاي خوشه‌اي، زنجيره‌اي و پايدار دارد که با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي موجود، خوشه سازي و ايجاد زنجيره توليد کفش در حوزه اشتغال‌زايي با رويکرد ايجاد فرصت‌هاي شغلي پايدار براي مددجويان تحت حمايت کميته امداد شهر هيدج در سال جديدبايد توسعه مي يابدو
اين مسئول ادامه داد: برنامه ‌ريزي و اقدام موثر در توسعه فعاليت‌هاي کاريابي براي مددجويان مستعد شهر هيدج از طريق تعامل با کارفرمايان و ارائه بسته‌هاي تشويقي براي واحدهاي توليدي و صنعتي به ‌کارگيرنده کارجويان تحت حمايت بايد به‌عنوان اولويت کاري مهم ديگر اين نهاد در شهر هيدج پيگيري شود.
وي خاطر نشان کرد: مردمي کردن فعاليت‌ها باهدف چابک سازي در فرآيند خدمت‌رساني به جامعه هدف از برنامه‌هاي مهم کميته امداد استان زنجان در سال جديد لحاظ شده است.
به گفته صفري، شبکه‌سازي کارهاي خيرخواهانه در مراکز نيکوکاري و واگذاري بخشي از امور تصدي‌گري اين نهاد به مراکز نيکوکاري باهدف ايجاد شهر بدون مددجو بايد در اولويت کاري بخش‌هاي مختلف کميته امداد شهر هيدج در سال جديد قرار گيرد.
به گزارش ايرنا، 28 هزارو 318 خانوار با جمعيت 54 هزار و 980 نفر از خدمات اين نهاد درقالب کمک معيشت بگير و غير کمک معيشت بگير در استان بهره مند هستند.
9646/8068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است

روح الله حسنی رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: حدود ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می کنند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان است که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی است.

حسنی با بیان اینکه بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی است، تصریح کرد: یک هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان نیز دیم ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان را ۲۶.۷ درصد بیان کرد و یادآور شد: این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

وی کشاورزی را به عنوان محور پیشران اصلی توسعه اغلب شهرستانهای استان خواند و ادامه داد: ۳۷ درصد جمعیت استان زنجان ساکن مناطق روستایی هستند که این میزان نیز نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

حسنی گفت: همچنین استان دارای یک میلیون و ۵۹۰ هزا رو ۵۹۲ راس دام سبک و سنگین، ۷۹۱ واحد آبزی پروری، ۳۲۰ واحد طیور صنعتی، ۱۸۹ واحد صنایع تبدیلی است.

وی منابع آبی مورد استفاده در استان را شامل یک رشته رودخانه دائمی، حدود ۱۰ هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، هشت هزار و ۷۳۴ رشته چشمه و ۸۱۷ دهنه قنات بیان کرد.

حسنی با اشاره به شعار سال " جهش تولید با مشارکت مردم"، تاکید کرد: بهره برداران بخش کشاورزی استان رکوردهای بسیار خوبی را طی سالهای اخیر در میزان تولید گندم، توسعه سیستم های نوین آبیاری و بذور گواهی شده ثبت کردند و با توانمندی و ظرفیت های موجود به رکوردهای بهتر و چشم اندازهای تعیین شده در این بخش دست خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی