Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزیر دفاع ونزوئلا در بحبوحه تشدید فشارهای آمریکا علیه دولت مشروع کاراکاس، بر اتحاد مردم و ارتش این کشور در برابر تجاوزات و مداخله های امپریالیستی کاخ سفید تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری پرنسالاتینا، 'ولادیمیر پادرینو' با اشاره به کودتای نافرجام آوریل 2002 علیه انقلاب ونزوئلا تصریح کرد، ناکامی این کودتا نشان داد که اتحاد میان مردم و نیروهای مسلح بولیواری ونزوئلا برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی این کشور تا چه میزان اثرگذار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن اشاره به قدرت اتحاد مردم و نیروهای مسلح در برابر تجاوزات امپریالیستی گفت: سیاست های 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا در راستای عدالت اجتماعی در این کشور آمریکای لاتین از زمان اجرا با حملات منزجرکننده از سوی امپریالیسم بین المللی مواجه شده است.
به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، دولت 'دونالد ترامپ' کمپین تحریم ها و اعمال فشارهای سیاسی و رسانه ای را علیه دولت ونزوئلا با هدف براندازی دولت مشروع نیکلاس مادورو تشدید کرده است.
از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داد که 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا در آخرین گام از سفر خود به آمریکای لاتین، از شهر کوکوتا در مرز کلمبیا با ونزوئلا بازدید و با شماری از مهاجران ونزوئلایی به گفت وگو کرد.
در این بازدید پمپئو که 'ایوان دوکه' رئیس جمهوری کلمبیا نیز حضور داشت، وزیر خارجه امریکا از نیکلاس مادورو خواست تا مرزها را برای انتقال کمک ها به ونزوئلا بگشاید و همچنین از قدرت کناره گیری کند.
این درخواست پمپئو از مادورو در حالی مطرح شد که دولت کاراکاس اعلام کرده آمریکا به بهانه انتقال کمک های بشردوستانه بدنبال زمینه چینی برای حمله به ونزوئلا است.
به همین دلیل دولت کاراکاس مرزها را به سوی کمک هایی که آمریکا مدعی است با هدف کمک به مردم تجهیز شده، بسته است.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات روز گذشته (یکشنبه) خود قول داد تا واشنگتن به استفاده از تمامی ابزارهای سیاسی و اقتصادی علیه ونزوئلا ادامه دهد.
پمپئو از اواخر پنجشنبه گذشته سفر را به چند کشور آمریکای لاتین( پاراگوئه، شیلی، پرو و کلمبیا) آغاز کرد و روز گذشته به پایان رساند.
از جمله اهداف اصلی این سفر پمپئو، اعمال فشار به دولت های این کشورهای آمریکای لاتین برای همراه شدن با سیاست های واشنگتن علیه دولت کاراکاس بود.
ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که 'خوان گوایدو' رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.
آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.
اروپام ** 9234 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟

به گزارش خبرآنلاین این ادعای عضو کابینه درباره «تنظیم اجاره‌بها در کشور»، تا چه حد با «واقعیت اوضاع اجاره‌نشین‌ها» سازگار است؟ روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، «بازار اجاره مسکن در دولت سیزدهم، رکورد بیشترین رشد اجاره‌بها را در تاریخ ثبت داده‌های رسمی از اجاره، به ثبت رسانده است.» ماجرا چیست؟

ارقام رسمی مربوط به تورم اجاره مسکن در تهران نشان می‌دهد، از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲، «اجاره‌بها، سالانه به ترتیب ۴۵ درصد، ۴۴‌درصد و ۵۲‌درصد جهش کرد.»

از سال ۱۳۷۰ تا ۱۴۰۰، «بالاترین رشد سالانه اجاره‌بها، برای سال ۷۵ بود و به میزان ۴۱.۵درصد.» بنابراین، «ملتهب‌ترین دوره اجاره‌نشینی» برای سال‌های دولت سیزدهم بوده است و نه دولت‌های قبل‌تر. پس اگر از روی «داده رسمی»، قرار باشد کارنامه دولت رئیسی در بازار اجاره مسکن مورد قضاوت نسبی قرار بگیرد، این دولت در «تنظیم اجاره‌بها»، موفقیتی نداشته‌ است.

همچنین تورم اجاره در کشور نیز طی دو سال گذشته، از «متوسط سالانه دوره‌های قبل»، ‌ سبقت گرفت. نسبت تورم عمومی به تورم اجاره در کشور، همیشه عدد ۱.۵ بوده است. اما سال گذشته به علت «رشد تاریخی اجاره‌بها در کشور»، این نسبت به مرز عدد یک رسید.

دولت تاکنون اقدام موثری برای تنظیم تورم مسکن و تورم اجاره به این معنا که باعث «بازگشت قیمت‌ها به سطح متعارف شود» انجام نداده است. 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896144

دیگر خبرها

  • رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • رئیسی: دنیا به حقایت ایران ‌در دفاع از فلسطین پی برد‌
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • ارتش جایگاه مهمی در حفظ و حراست کشور دارد
  • ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟