Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام قدیریان با اشاره به ارسال قریب یک میلیارد ریال کمک نقدی به مناطق سیل زده، گفت: بر اساس تفاهم نامه ای با مجمع خیرین، مقرر شد ۲۰ پایگاه کمک رسانی در مناطق سیل زده برپا کنیم.

 حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» در گفت وگو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به کمک رسانی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران به مناطق سیل زده کشور گفت: با توجه به ضرورت هایی که نسبت به  جمع آوری امدادرسانی به مناطق سیل زده احساس می شد، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران اقدام به جمع آوری اقلام مورد نیاز برای مردم مناطق سیل زده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی اظهار کرد: جمع آوری البسه مورد نیاز، مواد غذایی، آب معدنی و اقلامی همانند کفش، کیف، لباس زنانه، بچگانه و مردانه و نیز جمع آوری کمک های نقدی بر اساس  امضای تفاهم نامه با جمعیت هلال احمر از جمله این اقدامات بود که تاکنون قریب یک میلیارد ریال کمک نقدی به این مناطق ارسال شده است.

 

 

 مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان تهران خاطرنشان کرد:ما تنها به جمع آوری اقلام مورد نیاز مردم اکتفا نکردیم و در همین زمینه دبیرخانه کانون های مساجد استان تهران با تدوین تفاهم نامه ای با خود اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اقدام به برپایی قرارگاه و کمپ در مناطق سیل زده بویژه در معمولان و پلدختر کرده است که در فواصل سه روزه یا پنچ روزه اعضای کانون های مساجد استان تهران را به منظور خدمت رسانی به مردم سیل زده اعزام می کند، تا از این طریق گره ای از مشکلات مردم این منطقه باز شود.

 

 

وی با اشاره به اعزام گروههای جهادی برای کمک رسانی به سیل زدگان این مناطق و پاکسازی خانه و کاشانه مردم افزود: با توجه به تقاضای بالا برای حضور در خدمت رسانی به  هموطنان در مناطق سیل زده ما در هر ماه شش یا هفت گروه 5 یا 10 نفره را به این مناطق اعزام می کنیم، ضمن اینکه قرار گاههای دائمی اعضای کانون های مساجد استان تهران با کمک جمعیت هلال احمر، بهزیستی و بسیج سازندگی در این مناطق مشغول خدمت رسانی هستند.

 

قدیریان خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات جالب که تاکنون انجام نشده و با استقبال روبرو شد، برپایی آرایشگاه مردانه صلواتی بود، زیرا که مردم به دلیل گرفتاری در سیل به وضعیت بهداشتیشان رسیدگی نشده بود که ما در این مناطق چادری را برپا و آرایشگاهی دایر کردیم و یکی از اعضای کانون های مساجد استان که در این زمینه تبحر دارد، در طول چند روز پیرایش قریب 300 نفر را انجام داد.

 

 

وی گفت: علاوه بر برپایی چهار پایگاه جمع آوری کمک، بر اساس تفاهم نامه ای با مجمع خیرین، مقرر شد، با کمک یکدیگر در سطح استان تهران، 20 پایگاه دیگر ایجاد کنیم، تا این پایگاهها تا پایان سیل برای مناطق آسیب دیده اقدام به  جمع آوری کمک های مردمی و ارسال کمک به هموطنان سیل زده کنند.

 

قدیریان در مورد برنامه های دبیرخانه کانون های مساجد استان تهران برای نوجوانان و کودکان در این مناطق گفت: دبیرخانه کانون های مساجد استان تهران اقدام به برپایی کلاس هایی برای کودکان و نوجوانان در مناطق سیل زده کرده و جوایزی هم برای آنها در نظر گرفته است، تا از این طریق موجب مسرت و شادی این کودکان آسیب دیده شود.همچنین اسباب‌بازی‌هایی نو برای کودکان سیل‌زده پلدختر تهیه و از سوی دبیرخانه کانون های مساجد استان ارسال شد.

 

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان تهران اظهار کرد: پایگاههای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران تا پایان بحران و حل مشکلات مردم سیل زده و تا زمان برگشت مردم به خانه و کاشانه شان، به هموطنان در این مناطق خدمت رسانی خواهند داشت.

 

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن سیل سپاه پاسداران خبرگزاری شبستان مسابقات قرآن کریم سپاه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم نماز جمعه قرآن کریم سیلزدگان کانون های مساجد استان تهران مسجد طراز اسلامی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

حجت الاسلام تقوی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیران برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.

وی بیان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت