Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@17:53:06 GMT

شناسایی سیاره جدید در نزدیکی زمین

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۳۸۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، پژوهشگران می گویند به احتمال بسیار زیاد در نزدیکی سیاره پروکسیما بی که نزدیک ترین سیاره به منظومه شمسی و کره زمین است، سیاره دیگری به نام پروکسیما سی نیز وجود دارد.

 این سیاره بسیار غول پیکر بوده و ابعاد آن شش برابر کره زمین است.

 

این سیاره هم مانند سیاره پروکسیما بی به دور ستاره ای موسوم به Proxima Centauri می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروکسیما بی 4.2 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد و با این فاصله بسیار زیاد نزدیک ترین سیاره خارج از منظومه شمسی به کره خاکی به حساب می آید.

شناسایی این سیاره تازه توسط یک گروه از دانشمندان بین المللی صورت گرفته که تحت رهبری محققانی از یونان و ایتالیا فعالیت می کنند. پروکسیما سی هر 1900 روز یک بار به دور ستاره خود می گردد و فاصله آن از خورشیدش 1.5 برابر فاصله کره زمین از خورشید در منظومه شمسی است.

بر همین اساس بعید به نظر می سد که حیات در پروکسیما سی وجود داشته باشد و این سیاره غول پیکر یخی و فاقد هرگونه حیات است. در مقابل احتمال زیادی وجود دارد که پروکسیما بی سیاره ای دارای حیات باشد. زیرا فاصله آن از ستاره Proxima Centauri کم و بیش مناسب است.

ستاره شناسان برای کسب اطمینان از وجود پروکسیما سی در حال بررسی دقیق مدار طی شده توسط پروکسیما بی هستند. آنها معتقدند جاذبه پروکسیما سی تاثیرات خاصی بر روی مدار حرکت پروکسیما بی به دور Proxima Centauri دارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرهنگ بهرام تقی زاده افزود: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است. وی اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های کشاورزی است. فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: سالانه در ایام نوروز و فروردین ماه در استان بیش از صدها مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، شناسایی و دستور توقف عملیات صادر می شود. وی با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه روزی است، ادامه داد: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی متوقف شد. تقی زاده اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و سه مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی در سطح استان اجرا شده است. وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • بارسلونا به ستاره پی اس جی ساخت!
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت (عکس)
  • اگر فضا پر از ستاره است پس چرا اینقدر تاریک است؟!
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • تصاویر نجومی پنجم اردیبهشت (۲۴ آوریل)
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • تصاویر نجومی چهارم اردیبهشت (۲۳ آوریل)
  • سردار ستاره اصلی رم: فرصت بدهید گل می‌زنم!‏