Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@12:50:50 GMT

کاخ سفید: ترامپ خصومتی با ایلهان عمر ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۳۸۶۷

کاخ سفید: ترامپ خصومتی با ایلهان عمر ندارد

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید یکشنبه در مصاحبه با برنامه "این هفته" شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت: قطعا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هیچ خصومت و سوء نیتی نداشته است و قطعا هیچ خشونت و کینه‌ای علیه کسی ندارد. اما رئیس‌جمهوری آمریکا باید قطعا به مساله این نماینده زن کنگره اشاره می‌کرد، نه فقط یک بار، بلکه بابت اظهارات یهودستیزانه او.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
   
قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه ترامپ ایلهان عمر، نماینده زن مسلمان در کنگره را به کوچک‌ شمردن حملات ۱۱ سپتامبر متهم می‌کنند. منتقدان رئیس‌جمهوری آمریکا هم می‌گویند او سخنان ایلهان عمر را بد تفسیر کرده است تا احساسات ضد مسلمانان را تحریک کند.

دونالد ترامپ روز شنبه با توییت یک پیام ویدیویی این طور نشان داد که ایلهان عمر حملات ۱۱ سپتامبر را رد می‌کند. این ویدیو ترکیبی از تصاویر خبری از ۱۱ سپتامبر با سخنرانی ماه گذشته ایلهان عمر بود که این نماینده زن در آن می‌گوید: "کسانی کاری انجام دادند."

چندین تن از دموکرات‌های سرشناس از جمله برنی سندرز و الیزابت وارن با محکوم کردن این پیام توییتری ترامپ گفتند، او نژادپرستی و خشونت را با ارسال این پیام ویدیویی علیه ایلهان عمر تحریک می‌کند. عمر می‌گوید هدف تهدیدات مرگی ناشی از اسلام‌هراسی قرار گرفته است.

ایلهان عمر در سخنانی مقابل یک گروه حمایتی و حقوق مدنی مسلمانان گفت: مسلمانان با ناراحتی از اینکه شهروند درجه دو هستند زندگی کرده‌اند و صادقانه بگویم که من از آن خسته شدم و قطعا تک‌تک مسلمانان در این کشور هم از آن خسته شدند.

سارا سندرز این اظهارات ایلهان عمر را "شرم‌آور و ناخوشایند" توصیف کرد و درباره کم‌ کاری دموکرات‌ها روی این موضوع سوال پرسید. او گفت: معتقدم رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به این موضوع اقدام درست و خوبی انجام داد و سوال بزرگ اینجاست که چرا دموکرات‌ها این کار را نمی‌کنند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی

معاون رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی درباره حمایت کامل واشنگتن از امنیت این رژیم و آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه اطمینان داد.

کاخ سفید بامداد چهارشنبه از تماس تلفنی کمالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی خبر داد.

در این بیانیه آمده است که هریس درباره حمایت کامل آمریکا از امنیت رژیم صهیونیستی و آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه به هرتزوگ اطمینان داده است.

کاخ سفید ضمن اشاره به ابراز نگرانی هریس از وضعیت انسانی در نوار غزه، گفت: «معاون رئیس جمهور آمریکا و هرتزوگ در مورد اقدامات لازم برای افزایش جریان کمک به غزه و توزیع ایمن آن گفتگو کردند. هریس تلاش‌های واشنگتن برای دستیابی به آتش‌بس فوری و طولانی مدت در غزه را به عنوان بخشی از توافقنامه آزادی گروگان‌ها تایید کرد».

کاخ سفید همچنین اضافه کرد: «معاون رئیس جمهور آمریکا و هرتزوگ درباره موارد ناگوار آزار و اذیت یهودیان در آمریکا و درخواست خشونت علیه آنها گفتگو کردند».

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد