Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،پروانه حیدری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه درخصوص راهکار افزایش صادرات صنایع دستی کرمانشاه گفت : اگر بتوانیم صنایع دستی مهم استان را استاندارد و برندسازی کنیم و از سوی دیگر در بحث بسته بندی آن‌ها توجه کافی داشته باشیم، در صادرات این تولیدات رشد خوبی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه درحال حاضر گیوه، گلیم، چاقوی کرند و ارغوان بافی از مهمترین محصولاتی هستند که از کرمانشاه به دیگر کشور‌ها به ویژه عراق صادر می‌شوند، گفت : این محصولات بواسطه استاندارد‌هایی که دارند، طی دهه‌های گذشته توانسته‌اند راه خود را به بازار‌های خارجی باز کنند و قابلیت صادرات داشته باشند.

وی افزود: البته این محصولات نیازمند استانداردسازی بیشتری هستند تا با افزایش کیفیت مواد اولیه و برندسازی بتوانیم حجم صادراتشان را افزایش دهیم.

معاون صنایع استان با تاکید براینکه باید زمینه استانداردسازی سایر محصولات صنایع دستی استان را فراهم کنیم تا قابلیت صادرات پیدا کنند، تصریح کرد: در این راستا در تلاشیم تا با همکاری پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و انعقاد قرارداد با اداره کل استاندارد استا، گام‌هایی را برای استانداردسازی محصولات صنایع دستی استان برداریم.

وی تاکید کرد: در مرحله نخست استانداردسازی محصولات صنایع دستی استان رشته‌های گلیم، گیوه، چاقوی کرند و ارغوان بافی را در اولویت قرار داده‌ایم و در مراحل بعدی به سراغ سایر محصولات خواهیم رفت.

حیدری افزود: علاوه بر استانداردسازی این محصولات، درپی درجه بندی کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی در استان هستیم.

 

 

انتهای پیام/د

صنایع دستی مهم استان را استاندارد و برندسازی کنیم

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مناظر زیبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بازرسی‌های استاندارد از صنایع غذایی و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل استاندارد استان گفت: در سال گذشته، بیش از ۵ هزار و ۷۳۶ مورد بازرسی در طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) از مراکز عرضه کالا در استان برای نظارت بر کالا‌های مشمول استاندارد اجباری انجام شد که بیشتر در صنعت غذایی و کشاورزی بوده و در این خصوص عمده‌ی نمونه برداری‌ها از محصولات واحد‌های غذایی و کشاورزی و شیمی انجام شد.


دستورانی افزود: برای شناسایی و استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری و اجرای طرح طا‌ها در استان در سال ۱۴۰۲ همچنین ۵۷۵ نمونه برداری و آزمون از مراکز عرضه کالا در خراسان جنوبی انجام شد.


وی گفت: اجرای طرح طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) که بصورت کشوری انجام می‌شود، بازار فروش را برای عرضه کالا‌های غیراستاندارد مشمول استاندارد اجباری بسیار محدود و غیرممکن کرده است.


مدیر کل استاندارد استان افزود: در طرح طاها، کالا‌های مشمول استاندارد اجباری توسط بازرسان نمونه برداری می‌شود و به آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان ملی استاندارد برای آزمون ارجاع می‌شود و در صورت مغایرت با استاندارد‌های مربوطه، توسط اداره کل اقدامات حقوقی روی آن صورت می‌گیرد.

طرح طا‌ها با هدف انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد برای شناسایی و استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها، تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین، اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • عرضه بهترین صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه چین
  • بیشترین بازرسی‌های استاندارد از صنایع غذایی و کشاورزی
  • ◄ پای سازمان ملی استاندارد به استانداردسازی صنعت گردشگری باز شد
  • بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
  • بیش از ۶ هزار نفر در دوره های صنایع‌دستی آموزش دیدند
  • صدور ۱۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی
  • «استانداردسازی» حلقه مفقوده در نظام آموزش و پرورش
  • صدور و تمدید 120 پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی
  • روند کاهشی صادرات فرش دستباف
  • صادرات 288 هزار تن محصولات کشاورزی از شلمچه