Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانباز جنگ تحمیلی شهید صیاد شیرازی به‌عنوان یک مالک اشتر برای انقلاب و یک سرباز واقعی برای ولایت شناخته می‌شود که متأسفانه علیرغم چاپ کتاب‌های زیادی درباره صیاد به این موضوع پرداخته نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛سعید وفایی جانباز و پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان مرکزی شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت شهید صیاد شیرازی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و روز پاسدار و جانباز گفت: به دلیل اینکه در کشور شهید و انسان‌های با اخلاص زیادی وجود دارد و ما روزانه با تعداد زیادی از آن‌ها روبه‌رو هستیم موضوع اخلاص و فرهنگ شهادت و معنویت برای ما به یک فرهنگ تبدیل‌شده است و نمونه آن اقدامات بسیج مردمی در همین سیل اخیر است که مردم ایران ازخودگذشتگی واقعی را در این حادثه نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه هنوز ابعاد مختلفی از شخصیت شهید صیاد شیرازی است که به آن دست پیدا نکردیم افزود: متأسفانه شناخت شهدای بزرگی چون شهید صیاد شیرازی در کشور مغفول مانده است.

وفایی ولایتمداری، ایثار، شجاعت، مردم‌محوری، دیانت و صیانت از انقلاب را جزو خصوصیات بارز شهید صیاد دانست و عنوان کرد: در قرارگاه‌های دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی عمود و ستون خیمه جنگ شهید صیاد بود،ایشان بود که آن سازمان به‌هم‌ریخته نظامی که از قبل از انقلاب ایجادشده بود را سازمان‌دهی کرد.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان مرکزی جایگاه والای معنوی در کنار جایگاه بالای علمی را از خصوصیات بارز این شهید خواند و بیان کرد: شهید صیاد شیرازی از مبتکرین نظامی محسوب می‌شود و ترور ایشان به دلیل حجم زیاد بغض و کینه‌هایی است که دشمنان از او داشتند.

وی با اشاره به اینکه در طول دفاع مقدس حماسه‌های بی‌نظیری توسط شهید صیاد رقم خورده است تأکید کرد: منشأ اصلی دشمنی و کینه‌های دشمنان از شهید صیاد شیرازی به عملیات مرصاد برنمی‌گردد بلکه به فرماندهی کل عملیات دفاع مقدس برمی‌گردد و دشمن از تعاملی که شهید صیاد بین ارتش و سپاه ایجاد کرد ناراحت بود و از ایشان کینه زیادی به دل داشت.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان مرکزی شهید صیاد را اسوه اخلاق و تدبیر دانست و افزود: شهید صیاد ارتشی و سپاهی را یک لشگر الهی می‌دانست درصورتی‌که آن زمان عده‌ای برای ایجاد تفرقه ارتش و سپاه را دو لشگر الهی می‌دانستند.

وی با اشاره به شاخصه‌های اخلاقی والای شهید صیاد گفت: شهید صیاد شیرازی از معجزات خداوند بود که در انقلاب اسلامی به‌عنوان یک ذخیره الهی ظهور پیدا کرد و در مقاطع مختلفی کارهای بزرگی برای کشور انجام داد.

جانباز جنگ تحمیلی در همین خصوص افزود: شهید صیاد شیرازی قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را به ده برابر خود رساند و اقتدار را به‌جایی رساند که صدام در مورد او گفت اگرچند نفر مثل صیاد در اختیار داشتم کل خاورمیانه را با خاک و خون یکی می‌کردم.

وی بابیان خاطراتی از فرماندهی دفاع مقدس اظهار کرد: دشمن وقتی این‌گونه از شهدا و فرماندهان ما توصیف می‌کند یعنی یک مسئله خیلی بزرگی وجود دارد و آن‌ها به حقیقت نفوذ معنوی فرماندهان و قدرت معنوی آن‌ها رسیده‌اند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان مرکزی تبعیت محض از ولایت را از ویژگی‌های بارز شهید صیاد دانست و اضافه کرد: شهید صیاد شیرازی به‌عنوان یک مالک اشتر برای انقلاب و یک سرباز واقعی برای ولایت شناخته می‌شود که متأسفانه علیرغم چاپ کتاب‌های زیادی درباره صیاد به این موضوع پرداخته نشده است.

وی بابیان دشمنی‌های دشمن در آن مقطع زمانی گفت: یکی از مؤلفه‌های مهم جنگ روانی حمله به اعتقادات و باورهای طرف مقابل است و در آن زمان دشمن به‌شدت به دنبال ایجاد اختلاف بین ارتش و سپاه بود که خدمات شهید صیاد برای حفظ وحدت بین این دو بی‌نظیر است.

جانباز جنگ تحمیلی  بابیان خاطراتی از فتنه سردشت عنوان کرد: در آن مقطع حساس که دشمنان به دنبال فتنه‌انگیزی در کشور بودند حفظ وحدت بین نیروهای مسلح تنها با یک فرد دلسوز که از بدنه ارتش بود امکان‌پذیر می‌شد که شهید صیاد این برادری را در بین ارتش و سپاه ایجاد کرد.

وی ارتش و سپاه را بازویی مهم برای ولایت و انقلاب دانست و افزود: نقطه‌ی آغاز انقلاب و فرهنگ مجاهدانه ایثار و شهادت توسط شهید صیاد شیرازی ایجادشده و اگر در فرماندهان و شهدای ارتش جستجویی کنیم روحیه بسیجی و اخلاص آن‌ها را به‌وضوح خواهیم دید.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به سیل اخیر گفت: در همین سیل اخیر که در برخی از مناطق ایجاد شد از زمان وقوع سیل یک فرهنگ انسان دوستانه و مجاهدانه برای خدمت‌رسانی به مناطق شکل گرفت و این‌ها از عظمت وجود تفکر امام خمینی(ره) است که در کشور نهادینه‌شده است.

وی با اشاره به افول قدرت آمریکا و ناتوانی آن در برابر انقلاب اسلامی تأکید کرد: حوادثی که در کشور به‌واسطه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی به وجود آمده است به اصل اعتقادات مردم آسیبی نمی‌رساند و این نشان از عمق تفکر ایرانیان است که با اسلام پیوند خورده است.

وفایی بابیان اینکه دشمن از اتحاد و وحدت بین مردم و مسئولین می‌ترسد گفت: جمهوری اسلامی در طول چهل سال با مقاطع دشواری که پشت سر گذاشته است نشان داده که ظرفیت عبور از حل مشکلات را دارد و این‌ها به اصل ماجرا که این کشور صاحبی دارد و به‌واسطه صاحب اصلی این کشور است که همواره از بحران‌ها و پیچ‌های دشوار عبور می‌کنیم.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان مرکزی ادامه راه شهدا را لازم و ضروری خواند و افزود: شهید صیاد حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی و ملت ایران دارد و ما وظیفه‌داریم این الگوی با اخلاص و باصفا را که مالک اشتر ولایت بودند حفظ کنیم و در همین راستا قدم‌های بزرگی برای شناخت عمیق‌تر این بزرگ‌مرد برداریم.

جانباز جنگ تحمیلی در پایان خاطرنشان کرد: در حقیقت شهید صیاد شیرازی حرف و علم خداوند را در کشور ایران اسلامی نهادینه کرد و این اعتقادات و باورهای محکم ملت ایران باواسطه‌هایی چون شهید صیاد به دست ما رسیده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش خود را خدمتگزار مردم و سرباز ولایت می‌داند

جانشین قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، گفت: ارتش جمهوری اسلامی همیشه و همه جا در کنار مردم بوده است و خود را خدمتگزار مردم و سرباز ولایت می‌داند. - اخبار استانها -

امیر عباس ملکی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با تبریک دهه ارتش به همه مردم عزیز کشورمان، اظهار داشت: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب منافقین و سلطنت‌طلب‌ها شعار انحلال ارتش را سر دادند و پس از انحلال ارتش به دنبال اهداف دیگری در جهت تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

وی با بیان اینکه با دوراندیشی مثال‌زدنی امام خمینی(ره) این توطئه‌ها ناکام ماند، خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند که ارتش باید بماند و 29 فرودین روز ارتش نامگذاری شد و هر ساله در این روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با ساز و برگ نظامی خودش در سراسر کشور رژه می‌رود و مردم از آن استقبال می‌کنند.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به اینکه در طول جنگ تحمیلی و حتی پس از آن همه مردم ما متوجه برکات این فرمان الهی حضرت امام خمینی (ره) شدند، افزود: ارتش جمهوری اسلامی همیشه و همه جا در کنار مردم بوده است و خود را خدمتگزار مردم و سرباز ولایت می‌داند.

وی با بیان اینکه اتحاد بسیار خوبی بین نیروهای مسلح کشور برقرار است، ادامه داد: هر تهدیدی از سوی دشمن در کسری از ثانیه از سوی نیروهای مسلح ما پاسخ داده خواهد.

امیر ملکی‌زاده با بیان اینکه مراسم دهه ارتش از بیست و یکم فروردین ماه آغاز شده است، گفت: برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت دهه ارتش در استان کرمان تدارک دیده شده که بخشی از آن در حوزه خدمت‌رسانی به مردم است.

4 ویژگی ارتش ایران را از سایر ارتش‌های دنیا ممتاز کرده استایران به کوچک‌ترین تهدید نظامی بزرگ‌ترین پاسخ‌ را خواهد دادراه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های دهه ارتش در استان کرمان، بیان کرد: فردا همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، همه یگان‌های ارتش مستقر در کرمان همزمان با سراسر کشور رژه می‌روند که این آیین در کرمان در بلوار 22بهمن برگزار خواهد شد.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش از همه مردم کرمان دعوت کرد که برای تماشای مراسم سان و رژه یگان‌های ارتش مستقر در کرمان فردا در بلوار 22 بهمن شهر کرمان حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • از بابایی تا صیاد / رشادت‌هایی که دشمن در محاسباتش از قلم انداخته بود
  • هم‌رزم صیاد از فدایی بودن ارتش برای ملت می‌گوید
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • ارتش خود را خدمتگزار مردم و سرباز ولایت می‌داند
  • عملیات «وعده صادق» با تعامل ارتش و سپاه محقق شد
  • وزیر دفاع: تعامل ارتش و سپاه منجر به خلق عملیات باشکوه «وعده صادق» شد
  • تعامل ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های باشکوه عملیات وعده صادق شد
  • جشن سپاس از اجرای عملیات وعده صادق رزمندگان سپاه پاسداران در ایلام