Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط معرفی نمایندگان نامزدهای انتخاباتی در انتخابات مجلس در شعب اخذ رای به هیات نظارت را تعیین کردند.

به گزارش ایسنا نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شرایط تعیین نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی را مشخص کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر یک از نامزدها به تنهایی یا چند نامزد مشترکاً می توانند به طریق زیر برای شعب اخذ رأی یک نفر نماینده به هیأت نظارت حوزه انتخابیه معرفی نمایند:

الف - حوزه های دارای یک نماینده به ازای هر صندوق یک نماینده.

ب - حوزه های دارای دو نماینده به ازای هر دو صندوق یک نماینده.

ج - حوزه های دارای سه نماینده به ازای هر سه صندوق یک نماینده

د - حوزه های دارای چهار نماینده به ازای هر چهار صندوق یک نماینده

هـ - حوزه های دارای پنج نماینده به ازای هر پنج صندوق یک نماینده

و - حوزه های دارای شش نماینده به ازای هر شش صندوق یک نماینده.

همچنین متناسب با تعداد نمایندگان هر حوزه انتخابیه، به همان تعداد از صندوق ها یک نماینده وجود دارد و حوزه انتخابیه تهران به ازای هر سی صندوق دارای یک نماینده است.

این نمایندگان می توانند در محل شعب أخذ رأی حضور داشته باشند. چنانچه تخلفی در شعب أخذ رأی صورت گیرد، بدون دخالت، مراتب را به هیأتهای اجرائی و نظارت بخش یا مراکز شهرستان کتبا اعلام می نمایند.

حضور نمایندگان هر یک از نامزدها تا پایان أخذ رأی و شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه بلامانع است. ممانعت از حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی از هر طریق ممنوع است و جرم محسوب می گردد و متخلف به مجازات مقرر در تبصره (4) این ماده محکوم می شود.

تبصره ۱- نمایندگان نامزدها باید توسط نامزد یا مسؤول ستاد اصلی تبلیغات هریک از نامزدها تا پنج روز قبل از روز أخذ رأی به فرماندار یا بخشدار مربوط معرفی شوند. فرمانداران یا بخشداران موظفند کارت هریک از نمایندگان مذکور را برای شعبه معرفی شده توسط نامزد یا مسؤول ستاد اصلی تبلیغات وی تا دو روز قبل از روز أخذ رأی به مسؤول ستاد اصلی تبلیغات نامزد مربوط تحویل دهند.

تبصره ۲- کارکنان (پرسنل شاغل نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی ) نمی توانند از طرف هیچ نامزدی نمایندگی داشته باشند.

تبصره ۳- نمایندگان نامزدها در صورت هرگونه اعتراض یا مشاهده تخلف، مراتب را شخصا یا توسط نامزد، کتبا به هیأتهای اجرائی و نظارت یا نماینده فرماندار یا ناظر شعبه اعلام می کنند. حضور نمایندگان نامزدها قبل از پلمب صندوق های اخذ رأی و شروع رأی گیری تا پایان أخذ رأی، خواندن و شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه نتایج أخذ رأی بلامانع است و ممانعت از حضور نمایندگان نامزدها در شعب أخذ رأی و حسب مورد اماکن تجمیع آرای انتخابات، ممنوع است.

تبصره 4- عدم حضور نمایندگان نامزدها مانع از شروع أخذ رأی، شمارش و تجمیع آرا و سایر اقدامات قانونی نیست. بعد از اعلام نتایج در اختیار وی قرار می گیرد. توسط وزارت کشور، در صورت درخواست نامزد، نتیجه آرای شعب در اختیار وی قرار می گیرد.

تبصره ۵ - نمایندگان نامزدها حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها یا دخالت در انجام وظایف اعضای شعب أخذ رأی را ندارند. در صورت تخلف با تنظیم صورتجلسه توسط نماینده فرماندار و ناظر شعبه، ضمن مراجع صالح قانونی اعلام می شود . ضبط کارت متخلف، وی از شعبه أخذ رأی مربوط اخراج شده و مراتب به مراجع صالح قانونی اعلام می شود.

تبصره ۱- حضور دیگر افراد به جز مسؤولین (مسؤولین و اعضای صندوقهای أخذ رأی، ناظران شورای نگهبان، نمایندگان و بازرسان وزارت کشور و نمایندگان نامزدها) در شعب أخذ رأی تحت هر عنوان ممنوع است و جرم محسوب می گردد. مأمورین انتظامی و مسؤولین صندوقهای أخذ رأی موظفند از حضور افراد غیر مسؤول جلوگیری به عمل آورند. متخلفان علاوه بر جزای نقدی درجه شش به هشت سال محرومیت از عضویت و مسؤولیت در شعب أخذ رأی محکوم می شوند.

تبصره ۷- احزاب و گروههایی که مطابق این قانون فهرست انتخاباتی خود را ارائه نموده اند، می توانند به نمایندگی از نامزدهای عضو فهرست، اقدام به معرفی نماینده کنند. در این صورت نامزدهای عضو فهرست، حق معرفی نماینده مستقل ندارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب ماندگی‌های حوزه سلامت و آموزش در دشتی جبران شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی صبح چهارشنبه در نشست با منتخب مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخابات شهرستان دشتی یکی از کم حاشیه ترین انتخابات‌ها بود.

وی افزود: از دیگر نامزدها که زمینه تشویق و ترغیب مردم را پای صندوق‌های رأی را فراهم آوردند تقدیر می‌شود.

فرماندار دشتی ادامه داد: مشارکت ۷۳ درصدی مردم در پای صندوق‌های رأی نشان ولایتمداری مردم است.

بحرانی بیان کرد: منتخب مردم از جنس مردم و فردی با تجربه و صاحب نظر است که امیدواریم در جهت توسعه شهرستان گام بردارد.

وی اضافه کرد: تمام تلاش ستاد انتخابات حضور مردم و تشویق آنها در پای صندوق‌های رأی بود.

گمرک دشتی فعال شود

فرماندار دشتی یادآور شد: ۸۰ درصد اعتبارات در سطح ملی است که باید پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: همه باید با جدیت و کار تلاش جهت رفع مشکلات مردم گام برداریم.

بحرانی گفت: تلاش کردیم پروژه‌هایی که سالیان سال از آرزوهای مردم بود شروع که برخی از آنها تکمیل شد.

وی اضافه کرد: گمرک شهرستان را باید فعال کنیم در حوزه بهداشت و درمان و نوسازی مدارس باید بیش از گذشته کار و تلاش کنیم.

فرماندار دشتی یادآور شد: در سالیان گذشته بخش مرکزی شهرستان به عنوان برخوردار قلمداد کردند که موجب نارضایتی زیادی در بین مردم و به ویژه سرمایه گذاران شده است.

وی همچنین بر ضرورت تقویت زیر ساخت‌های شهرستان تاکید کرد.

کد خبر 6063306

دیگر خبرها

  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی‌حجابی
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند
  • عقب ماندگی‌های حوزه سلامت و آموزش در دشتی جبران شود
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی