Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:52:02 GMT

حدود 133 تن فرآورده فاسد دامی خراسان شمالی معدوم شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۴۲۲۳

حدود 133 تن فرآورده فاسد دامی خراسان شمالی معدوم شد

بجنورد- ایرنا- معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: سال گذشته بیش از 288 تن فرآورده خام دامی در استان ضبط و حدود 133تن از این فرآورده ها معدوم شد.

حمید رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بازرسی های بهداشتی انجام شده در سال گذشته، یکهزار و 169 تخلف بهداشتی کشف شده است که در این زمینه، 185 فقر پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سال گذشته یک میلیارد و 16 میلیون ریال جریمه نقدی برای متخلفان بهداشتی استان توسط مراجع ذی صلاح حکم داده شده است.
معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره اقدامات انجام شده در واحد قرنطینه این اداره کل گفت: در سال گذشته مجوز حمل بیش از 16 هزار و 154 تن شیر خام از استان صادر شده است.
وی افزود: در این مدت برای حمل 14 هزار و 200 کیلوگرم عسل، 45 هزار و 194 کندوی زنبور عسل، 46 هزار و 336 جلد پوست دام کشتاری در استان گواهی بهداشتی صادر شده است.
رمضانی اظهار داشت: سال گذشته، مجوز برای حمل 29 هزار و 339 کیلوگرم گوشت تازه و منجمد گوسفند، بیش از 25 هزار کیلوگرم گوشت گوساله تازه و منجمد گوساله و بیش از 10 هزار و 621 تن گوشت مرغ تازه و منجمد صادر شده است.
معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: سال گذشته، مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه ای برای پنج هزار و 627 راس دام سنگین، بیش از 300 هزار راس دام سبک و بیش از یک میلیون و 874 هزار قطعه مرغ به مقصد سایر استان ها صادر شده است.
خراسان شمالی قطب پرورش دام است و در این استان حدود سه میلیون واحد دام نگهداری و پرورش داده می شود.
7185/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دامپزشكي تخلف بهداشتي خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد

دکتر حامد گنجعلی رئیس اداره دامپزشکی زاهدان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان طی بازدید‌های نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح شهرستان زاهدان، ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده گردید.

وی افزود: قریب به ۳۷ تن  فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط گردیده و قریب به ۸ تن فرآورده خام دامی که بدلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام محترم قضایی معدوم گردید.

دکتر گنجعلی گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی پلمب و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زاهدان اذعان داشت: بمناسبت هفته سلامت تعداد ۱۷۴ مورد گشت نظارتی_بهداشتی مشترک با ادارات ذیربط ازجمله: دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، صنعت و معدن و... تشکیل و برگزار گردید.

دکتر حامد گنجعلی اظهار کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز می‌باشد تا با همکاری هم بتوانیم هدف دامپزشکی که همان نظارت بر غذا از مزرعه تا سفره است را تحقق ببخشیم و برای این امر از مردم میخواهیم تا گوش شنوا و چشم بینای ما در حوزه بهداشت و سلامت باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان