Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@13:14:10 GMT

کاهش ۵ درصدی مرگ و میر تهرانی‌ها در نوروز ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۴۲۲۶

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) از کاهش ۵ درصدی مرگ و میر تهرانی‌ها در تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش میزان، سعید خال با اشاره به تعداد تهرانی‌های فوت شده در تعطیلات نوروز اظهار کرد: طی ۱۰ سال اخیر هر ساله شاهد افزایش ۲ درصدی افراد فوت شده در این ایام در تهران بودیم، اما نوروز امسال ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش مرگ و میر در تهران گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) ادامه داد: در ۱۵ روز ابتدایی سال گذشته، ۲ هزار و ۲۴۵ تهرانی فوت کرده‌اند، در حالی در ۱۵ روز ابتدایی امسال ۱۰۰ تهرانی کم‌تر فوت شده است.

وی افزایش روز‌های دارای هوای سالم و پاک در شهر تهران را یکی از دلایل کاهش مرگ و میر در ابتدای سال جاری عنوان کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مرگ و میر کاهش تهران نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت

به گزارش خبرنگار مهر، میثم معزی ظهر امروز شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات مناسب به مردم، از یک ماه پیش از نوروز به مراکز درمانی اعلام آماده‌باش شده بود؛ در این ایام ۶۲ آزمایشگاه، ۴۳ مرکز تصویربرداری، ۲۲ دندانپزشکی و ۷۶ درمانگاه تخصصی و همه کلینیک‌های ویژه بیمارستان‌ها فعال بودند.

وی با بیان اینکه در نوروز سال‌جاری ۲۹۵ هزار نفر به بیمارستان‌های دانشگاهی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه داشته‌اند، تصریح کرد: میزان مراجعات به بیمارستان‌ها نسبت به نوروز سال گذشته ۷۱.۱ رشد داشته و مراجعه بیماران سرپایی رشد پنج درصدی را به همراه داشته است، همچنین ۳۴ هزار بیمار بستری شده‌اند که ۲۱ درصد رشد داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: مرگ‌ومیر ناشی از حوادث ترافیکی در ایام نوروز ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش و میزان بستری در آی‌سی‌یو بیمارستان‌های خوزستان ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در نوروز سال‌جاری نیز ۳۵ هزار و ۳۰۰ جراحی الکتیو و فوق تخصصی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه میزان مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان هر سال و هر ماه با افزایش همراه است، تصریح کرد: تعداد مراجعات این بیماران از هشت هزار و ۴۰۰ مورد به ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد رسیده که در خصوص مراجعات نیز شاهد رشد ۵۰ درصدی بوده‌ایم.

معزی عنوان کرد: در چهارشنبه پایان سال میزان مراجعه‌کنندگان ناشی از حوادث این روز حدود ۲۵ درصد افزایش یافت اما قطع عضو، قطع اندام و نابینایی وجود نداشت.

کد خبر 6083836

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در سال ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • تهرانی‌ها منتظر رگبار و رعدوبرق باشند
  • عربستان ۴ سلبریتی جنجالی‌اش را نقره‌ داغ کرد
  • مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت