Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@15:49:59 GMT

موفقیت بیشتر زوج های سیگاری در ترک سیگار

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۴۴۵۴

موفقیت زوج های سیگاری در ترک سیگار، شش برابر بیشتر از افرادي است که به تنهايي سیگار را ترک می کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محققان علوم پزشكي كالج سلطنتي لندن در انگليس در مطالعه اي كه نتايج آن در نشست انجمن قلب و عروق اروپا در ليسبون پرتغال ارائه شد، اعلام كردند: با بررسي 222 نفر كه تعدادي از آنها زوج هاي سيگاري بوده اند دريافتند ميزان موفقيت زوج هاي سيگاري، هنگامي كه در كنار هم به ترك سيگار اقدام مي كنند، شش برابر بيش از زماني است كه به تنهايي اين كار را انجام مي دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
ماگدا لمپريدو و همكارانش مي گويند، تشويق همسر سيگاري، امکان ترك سيگار را بیشتر فراهم می کند.
 به گزارش پايگاه خبري يورك الرت در اينترنت، 4 هزار ماده سمي تنها در يك نخ سيگار وجود دارد كه علاوه بر بيماريهاي جسمي، اعصاب و روان را هدف قرار داده  و می تواند اثر بسيار مضر و مرگ بار بر مغز انسان بگذارد.  
از سالها پيش نقش منفي سيگار بر سلامت بدن از جمله بروز مشكلات قلبي عروقي، انواع سرطان ها، پوسيدگي دندان ها، آب مرواريد، ناباروري، سقط جنيني و بسياري ديگر از بيماري ها شناخته شده اما تحقيقات جديد نشان داده است كه سيگار علاوه بر مشكلات جسمي باعث مشكلات اعصاب و روان نيز مي شود. كارشناسان در تحقيقات خود دريافتند در سيگار مواد سمي مثل دي اكسيد كربن، نيكوتين، آرسنيك، آمونياك و اتانول وجود دارد كه هر يك موادي سمي و بسيار خطرناك براي بدن انسان هستند و مي توانند باعث مرگ سلول هاي مغزي و آسيب به بخش هاي يادگيري و حافظه مغز شوند. سازمان بهداشت جهاني استعمال سيگار را اولين دليل مرگ و مير در جهان حتي در رتبه بالاتر از ابتلا به ايدز نام برده است. كارشناسان دانشگاه Northumbria با بررسي 2 گروه افراد سيگاري و غير سيگاري دريافتند كه گروه اول توانايي اندكي در به خاطر سپردن كلمات و پردازش اطلاعات دارند. كارشناسان همچنين با تصويربرداري از مغز افراد سيگاري متوجه نازك شدن غير معمول غشاي مغزي شده اند كه باعث افت توان ذهني در آنها حتي در سنين جواني مي شود. پزشكان بر همين اساس به افراد توصيه مي كنند، براي حفظ سلامت جسم و روح خود از استعمال سيگار خودداري كنند و حتي افراد غير سيگاري در معرض دود اين ماده دخاني قرار نگيرند.       

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سیگار ترک محققان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح پنجشنبه در حاشیه میز خدمت در شهرستان عسلویه اظهار کرد: کاروان خدمت مسئولان استان بوشهر در سفر شهرستانی به شهرستان عسلویه، ضمن دیدارهای چهره به چهره با مردم، بخشی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: برپایی چنین برنامه‌هایی در قالب میز خدمت اقدام بسیار با ارزشمندی است تا بتوانیم با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این دیدار ۶۳۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه، ضروری و کارگشایی و ۱۹ میلیون تومان مساعدت مالی بلاعوض به افراد نیازمند اختصاص داده شد.

پورات عنوان کرد: همچنین ۱۰ بسته معیشتی به افراد درخواست کننده اهدا شد و فاکتورهای درمانی و کمک درمانی افراد محروم این شهرستان توسط هلال احمر استان تقبل هزینه شد.

وی گفت: در این دیدارها، بیش از ۵۰ مورد درخواست اشتغال پیگیری و دستور لازم صادر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: در این دیدارها مهم‌ترین موضوعات متقاضیان در حوزه تسهیلات بانکی، اشتغال، اجرای طرح هادی، مشکلات ایثارگران و بنیاد شهید، منابع طبیعی، ثبت و اسناد و اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

کد خبر 6088473

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • واکنش مطهری به حضور یحیی در تراکتور / اینجا سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم و بیشتر کار کنم!
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • خانواده نخستین خاستگاه پرورش عزت نفس در افراد است
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است