Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@16:48:37 GMT

رونمایی از دو کتاب در دانشگاه علوم قرآنی میبد +عکس

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۴۴۷۸

رونمایی از دو کتاب در دانشگاه علوم قرآنی میبد +عکس

به گزارش ایکنا از یزد، دو کتاب «نگاهی به فقه خانواده با رویکردی به جامعیت قرآن کریم» و «حکمت در آثار ابن مقفع» 25 فروردین ماه با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی میبد رونمایی شد.
محمد مهدی خواجه پور، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قرآنی میبد در این مراسم بر اهمیت تألیف و چاپ کتاب نگاهی به فقه خانواده با رویکردی به جامعیت قرآن کریم خطاب به دانشجویان گفت: موضوعات پایان نامه‌ها باید به گونه‌ای انتخاب شود که قابلیت چاپ داشته باشد و بتوان از آن‌ها در مسیر اسلام، دین و خانواده مورد استفاده قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خواجه پور با اشاره به اینکه این کتاب با موضوع خانواده تعریف شده افزود: این کتاب بر دو اصل مهم استوار است اول اینکه بحث خانواده به معنای عام است که همه اعضای یک خانواده بزرگ را شامل می‌شود و دوم اینکه با رویکردی به جامعیت قرآن کریم است که نشان می‌دهد در مسیر زندگی هر دستور و هر حکمی که نیازمند است، در قرآن آورده شده است.
وی بیان کرد: ویژگی دیگر این کتاب این است که به روایات کمتر پرداخته شده و نشان می‌دهد که هر آنچه که برای اصل زندگی در بین خانواده‌ها لازم وضروری و هر آنچه که باید باشد در قرآن به آن اشاره شده است .
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قرآنی میبد گفت: کتاب حکمت در آثار ابن مقفع نیز شامل جملات حکمت آمیز عبدالله بن مقفع یکی از نویسندگان و مترجمان اواخر دوره اموی و اوایل دوره عباسی است.
وی ادامه داد: این کتاب دارای پنج فصل که فصل اول در مورد اوضاع سیاسی، اجتماعی، ادبی و اقتصادی دوران زندگی ابن مقفع است و فصل دوم به زندگی، اندیشه‌ها و احوال ابن مقفع پرداخته و مقام و جایگاه این نویسنده را تبیین کرده است.
خواجه‌پور افزود: فصل سوم نیز شامل آثار ابن مقفع، آنچه را که تألیف و ترجمه کرده و فصل چهارم معنای حکمت در آن توضیح داده شده و در فصل آخر که اصلی‌ترین فصل کتاب است، به بررسی، تبیین، ترجمه و تحلیل حکمت‌های عبدالله بن مقفع می‌پردازد.
یادآور می‌شود «کتاب نگاهی به فقه خانواده با رویکرد به جامعیت قرآن کریم» تألیف محمد مهدی خواجه پور و احمد توکلی، کتاب «حکمت در آثار ابن مقفع» تالیف مجتبی محمدی مزرعه شاهی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است که هر دو اثر در دانشگاه علوم قرآنی واحد میبد تالیف شد.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد دانشکده علوم قرآنی میبد تالیف کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کتاب «به توان هایتک» پیرامون سرگذشت شکل‌ گیری شرکت دانش‌ بنیان «آهار شرق» از شرکتهای مهم صنعت برق کشور امروز در سالن دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد.   این رونمایی با حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه معرفی شرکت‌ های موفق با عنوان رویداد بزرگ امید فردوسی صورت گرفت که اعضای آن دانش‌ آموخته دانشگاه فردوسی مشهد هستند.   به توان هایتک روایت شکل گیری و تأسیس و پیشرفت‌ یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در صنعت برق کشور است که توانست در تنگناهای وابستگی و تحریم که بخش‌ های مهمی از صنعت برق و انرژی کشور با بن‌ بست و بحران مواجه شده بود، با دانش، همت و نوآوری‌ هایشان، کشور را به سلامت از این مسیر عبور دهد.   شرکت آهار شرق، فعالیت خود را در حوزه خدمات مهندسی برق در گرایش‌ های الکترونیک و کنترل در سال ۱۳۷۹ آغاز کرده است، این فعالیت‌ ها با بازطراحی و تولید بردهای الکترونیکی نیروگاهی شروع و کم‌ کم به طراحی سیستم‌ های کنترل پیشرفته مورد نیاز در صنایع انرژی کشیده شد.   این شرکت، در سال ۱۳۹۰ سیستم کنترل توربین بومی با نام تجاری «رامیار» ارائه کرد و پس از آن سیستم تحریک ژنراتور و سایر سیستم‌ های پیشرفته کنترل نیروگاهی، پالایشگاهی، نفت و گاز را به مرور طراحی و ارائه کرد و امروز تعداد زیادی نیروگاه، پالایشگاه و خطوط انتقال نفت، از سیستم‌ های کنترل آهار استفاده می‌ کنند.   کتاب به توان هایتک که تحقیق آن برعهده «بهزاد دانشگر» بوده و نگارش آن توسط «شبنم غفاری حسینی» صورت گرفته است در ۱۷۶ صفحه، شمارگان یک هزار جلد و قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • از آلبوم مرقع «دولت قرآن» اثر یدالله کابلی رونمایی شد
  • آلبوم مرقع «دولت قرآن» یدالله کابلی رونمایی شد
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود
  • کتاب زمزمه های بی بی ماه بانو رونمایی شد