Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@07:25:01 GMT

تهدید سنگین پمپئو علیه ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۴۵۲۵

ساعت24 -وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌: ایالات متحده از تمامی ابزار سیاسی و اقتصادی خود برای مقصر شناختن رییس جمهوری ونزوئلا بابت بحران موجود در کشورش استفاده خواهد کرد.

به گزارش رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به روسیه و کوبا نیز این امر را مشخص کرد که آنها هزینه حمایت از نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را پرداخت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

وزیر امور خارجه آمریکا این اظهارات را در شهر مرزی "کوکوتا"، واقع در کلمبیا اظهار داشت که توقف نهایی‌اش در سفر سه روزه به سه کشور آمریکای لاتین محسوب می‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا پس از ملاقات با مهاجران در پناهگاه آوارگان "کوکوتا" همچنین، گفت‌: ایالات متحده از تمامی ابزار سیاسی و اقتصادی خود برای کمک به مردم استفاده می‌کند. استفاده از تحریم‌ها و لغو صدور ویزا و سایر ابزار همچنان علیه دولت ونزوئلا ادامه دارد و آنهایی که مقصر این فساد و سرکوب دموکراسی هستند، تاوان خواهند داد.

وی همچنین پیش از ترک مرز کلمبیا به سمت آمریکا در بین خبرنگاران، اضافه کرد: شما شاهد افزایش تدابیر دیپلماتیک و سیاسی علیه مادورو هستید. کوبایی‌ها هم باید متوجه باشند که هزینه ارتباط داشتن با مادورو و حمایت از وی را پرداخت می‌کنند. روی سخن ما با روس‌ها نیز است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به مادورو تاکید کرد که سمت خود را ترک کند و اجازه دهد ونزوئلا به حالت عادی خود باز گردد، او ادامه داد: امیدوارم که شما همین امروز وضعیت را تغییر دهید و راه و روش خود را تغییر داده و این کشور را ترک کنید.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که رئیس جمهوری ونزوئلا تحریم‌های آمریکا را مقصر اصلی مشکلات اقتصادی کشورش دانسته است و با انتقاد از خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا که خود را رئیس جمهوری این کشور نامیده است، وی را دست نشانده و بازیچه آمریکا دانست.

بیش از سه میلیون ونزوئلایی به دلیل تورم بالا و کمبود مواد غذایی و دارویی در کنار بحران سیاسی از کشورشان فرار کرده‌اند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، کاتز در این ویدیو که در آن گروهی از شهروندان در حال مراسم عزاداری محرم هستند تاکید می‌کند که خطر ایران بسیار نزدیک است و باید هرچه سریعتر مقابل این کشور ایستاد. او همچنین در این پست توییتری به سه زبان انگلیسی، عبری و فرانسوی جمله «همین حالا ایران را متوقف کنید پیش از آنکه خیلی دیر شود» را نوشته است.

مشخص نیست ارتباط این ویدیو به ایران چیست و حضور گروهی از شهروندان در مراسم عزاداری و سینه‌زنی با خطرات برآمده از ایران چه ارتباطی دارد. 

او در پایین پست خود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آلمان را نیز منشن کرده است. 

در این ویدیو وزیر خارجه اسرائيل تلاش کرده ایران را به عنوان خطری بزرگ برای جهان به تصویر بکشد و در آن تصاویری از برج ایفل دیده می‌شود در حالی‌که گروهی از مسلمانان فریاد الله اکبر سر می‌دهند.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود
  • درباره حادثه ایران و ساقط شدن ریزپرنده ها علنی صحبت نکنید
  • تقدیر ایران از ابتکار تاریخی آفریقای جنوبی در اقامه دعوی علیه رژیم صهیونیستی
  • ادعای بلینکن در مورد همکاری‌های نظامی چین و روسیه