Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شورای نظامی انتقالی سودان شماری از مقامات دولت سابق این کشور را بازداشت کرده و متعهد شده که اقدامی در راستای پراکنده ساختن معترضان انجام ندهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، رسانه‌های سودان گزارش دادند که شورای نظامی انتقالی این کشور شماری از مقامات دولت سابق این کشور را بازداشت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای انتقالی همچنین وعده داده تا اقدامی در راستای پراکنده ساختن معترضان انجام ندهد.

علاوه بر این شورای انقالی وعده داده است که یک نخست وزیر غیرنظامی را برگزیند.

 

 

به گزارش شبکه الجزیره، همزمان با درخواست معترضان مبنی بر هدایت دوره انتقالی به وسیله یک شورای غیرنظامی، شورای انتقالی سودان به برخی از خواسته‌های معترضان تن داده، وزیر دفاع را برکنار و متعهد به بازسازی آژانس اطلاعاتی این کشور شده است.

 

بیشتر بخوانید: حالت اضطراری در سودان لغو شد

 

«شمس‌الدین کیباشی»، سخنگوی شورای نظامی انتقالی اعلام کرد که سرویس اطلاعات ملی و نیز سرویس امنیتی این کشور مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

این بیانیه در پی ۲ روز مذاکره میان معترضان و شورای نظامی منتشر شده است.

 

معترضان خواستار انتقال کامل قدرت به غیرنظامیان هستند و گزارش‌ها حاکی از آن است که این اقدامات شورای نظامی نیز رضایت آن‌ها را جلب نخواهد کرد.

کیباشی گفته که شورای نظامی آماده است تا هر دولتی که مورد توافق احزاب مخالف قرار گیرد را منصوب کند.

 

بیشتر بخوانید: سودان عبدالفتاح برهان رئیس شورای انتقالی سودان شد

 

«احمد عوض بن عوف»، وزیر دفاع سودان عصر روز پنجشنبه گذشته طی بیانیه‌ای تلویزیونی خبر از عزل «عمر البشیر» داده و به عنوان رئیس شورای انتقالی نظامی سودان سوگند یاد کرد، اما جمعه شب بار دیگر با حضور در تلویزیون این کشور استعفای خود را اعلام کرد.

 

 

استعفای عوض بن عوف ساعاتی پس از آن صورت گرفت که «عمر زین‌العابدین»، از اعضای شورای نظامی انتقالی و از افسران با نفوذ ارتش سودان اعلام کرده بود که سران جدید سرنوشت آینده کشور را به دست غیر نظامیان خواهند سپرد.

«صلاح قوش»، مدیر سازمان امنیت و اطلاعات ملی سودان نیز روز شنبه استعفای خود از سمت ریاست سازمان امنیت و اطلاعات ملی سودان را اعلام کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سودان تحولات سودان شورای انتقالی سودان عمر البشیر تظاهرات در سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فساد شعار اساسی دولت

احمد وحیدی وزیر کشور امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران از مازندران به عنوان در گرانبها یاد کرد و گفت: ظرفیت‌های انسانی ارزشمند و بزرگ و مردمان صمیمی و بزرگوار و جریان دانشی قوی دارد.

او با اظهار اینکه جریان معنوی قوی در مازندران وجود دارد، به سابقه ورزشی و علمی استان اشاره کرد و افزود: مازندران استان برجسته و مهم در کشور و پیشران در حوزه اقتصاد کشور است.

وحیدی سفر ۲۰ میلیون گردشگر را از دیگر ظرفیت‌های مازندران برشمرد و گفت: انتخاب استاندار برای این استان کار بسیار مشکلی است تا بتوانیم فردی جامع الاطرافی را انتخاب کنیم.

وزیر کشور عملکرد استاندار سابق مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: استاندار سابق فداکارانه و ایثارگرانه در مازندران خدمت کرده است و خدا را شاکر هستیم که مدیران صبورانه و ایثارگرانه ایستادگی می‌کنند.

وحیدی با عنوان اینکه دشمنان نمی‌خواهند رشد و شکوفایی کشور راببینند، گفت: برخلاف تبلیغات سو معاندان، مدیران باپشتکار، خدوم و ایثارگر در حال خدمت به مردم هستند.

وزیر کشور با اشاره به توفیقات دولت در حوزه‌های مختلف نظیر دیپلماسی اقتصادی، افزود: مبارزه با فساد جزو شعار‌های مهم و اساسی دولت کنونی به شمار می‌رود.

او گفت: مازندران استان بسیار مهمی است و باید فردی را انتخاب می‌کردیم که کار‌های بزرگ شروع شده را در استان دنبال کند از این آقای یوسف نوری را که ظرفیت بزرگی هستند، را انتخاب کردیم.

 

منبع:مهر

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • وعده بزرگ وزیر اقتصاد به پرسپولیس و استقلال
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد