Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ سیدحسین انوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج دراصفهان، با اشاره به خدمات نیرو‌های جهادی در الیگودرز، اظهار داشت: با توجه به سیل اخیر در استان لرستان، سپاه صاحب‌الزمان (عج) از چهاردهم فروردین معین شهرستان الیگودرز شد.

وی افزود: این ماموریت در راستای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان انجام شد و اکیپی از قرارگاه پیشرفت و آبادانی صاحب‌الزمان (عج) در الیگودرز مستقر شد و در برآورد اولیه از مجموع ۴۶۰ روستای الیگودرز، ۲۹۰ روستا خسارت‌هایی ناشی از سیل دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ خانوار در این سیل آسیب دیدند، گفت: ۱۰۱ واحد مسکونی به صورت ۱۰۰ درصد تخریب و ۶۰۰ واحد هم بین ۳۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیدند.

وی تصریح کرد: از دیگر آسیب‌های ناشی از سیل می‌توان به از بین رفتن ۵۰ دهانه پل، تخریب ۶۰ کیلومتر راه روستایی و مسدود شدن راه ۱۳۷ روستا اشاره کرد.

سرهنگ انوری ادامه داد: مرحله اول کمک‌های نیرو‌های جدید سپاه ارسال و توزیع مواد غذایی، مواد بهداشتی، پتو و تشک به روستا‌هایی که امکان ورود به آن‌ها وجود داشت و همینطور با استفاده از بالگرد هوانیروز و هلال احمر ارسال مواد مورد نیاز روستا‌های صعب‌العبور انجام شد.

وی با اشاره به کمک‌های بسیار خوب مردم استان اصفهان، اظهار داشت: ۲ هزار پک کامل مواد غذایی، ۴ هزار تخته پتو، ۱۵۰۰ تشک در مرحله اول بین روستائیان سیل‌زده توزیع شد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) افزود: در مرحله دوم عملیات امدادرسانی، بازگشایی جاده‌های مواصلاتی منطقه را به دست گرفتیم و با تجمیع دستگاه‌های سپاه صاحب‌الزمان در الیگودرز و استفاده از توان خود شهرستان و توان اداره راه یزد و همدان عملیات را آغاز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: عملیات بازگشایی حدود ۹۰ روستای الیگودرز تا دیروز انجام شده و بیش از ۱۵۰ کیلومتر راه مسدود نیز بازگشایی شده است و در حال حاضر نیرو‌ها هنوز در منطقه حضور دارند.

سرهنگ انوری با بیان اینکه یک اکیپ پزشکی با بالگرد به مناطق مسدود سیل‌زده اعزام شده‌اند، گفت: این تیم در روستا‌های صعب‌العبور الیگودرز برای خدمت‌رسانی به مردم مستقر هستند.

وی ادامه داد: تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد از بازگشایی راه‌های روستایی الیگودرز باقی مانده که نیرو‌ها با تمام توان خود در حال فعالیت هستند و بعد از بازگشایی به بنیاد مسکن داده می‌شود تا پس از ارزیابی و تامین اعتبار، آمادگی همکاری در ساخت و ساز منازل مسکونی با حضور نیرو‌های جهادی را داریم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در دنا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در دنا
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون تا پایان هفته