Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@19:19:20 GMT

سخنگوی شورا: 5 میدانگاه پیاده در شهر تهران ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۴۷۳۷

به گزارش ایرنا علی اعطا روز دوشنبه با انتشار مطلبی در صفحه تلگرام خود با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: این جلسه به منظور ارائه گزارش کمیته معماری و طرح های شهری در خصوص پروژه پلازاهای شهری برگزار شد.
وی با بیان اینکه اواسط سال 97 در کمیته معماری و طرح های شهری تصمیم‌ گیری شد تا روی موضوع توسعه عرصه عمومی و ایجاد فضاهای همگانی تمرکز شود، گفت: با توجه به این که بافت های شهر تهران شکل گرفته و در برخی از مناطق ظرفیت ها و فضاهای خالی وجود دارد که از پتانسیل های قابل قبولی برای تبدیل شدن به فضاهای همگانی برخوردار هستند تصمیم بر این شد تا در این فضاها بدون مداخله کالبدی یا حداقل مداخلات بتوانیم ایده میدانگاه‌های پیاده را اجرایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعطا با بیان این که به منظور مطالعه و بررسی ایده میدان‌گاه‌های پیاده کارگروهی ذیل کمیته معماری و طرح های شهری تشکیل شد، عنوان کرد: مرکز مطالعات شهرداری تهران موظف شد تا فضاهای دارای پتانسیل ایجاد میدانگاه‌های پیاده را در مناطق 22 گانه شناسایی کند.
به گفته عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، ایجاد فضاهای همگانی پیاده در مناطق 22 گانه تهران به عنوان یکی از احکام برنامه پنج ساله سوم به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.
وی خاطر نشان کرد: براساس ماده 48 برنامه پنج ساله سوم، در سال اول اجرای این برنامه باید پنج میدانگاه پیاده در شهر تهران ایجاد شود.
همچنین بابک شکوفی، عضو کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه این اقدام باید طی سه فاز انجام شود، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته ساختار شهر تهران تغییر کرده و به دلیل ساختمان سازی های فراوان فضاهای همگانی از بین رفته است.
شکوفی خاطرنشان کرد: این در حالی است که می توان از فضاهای خالی که در میان ساختمان ها باقی مانده نیز در جهت افزایش کیفیت زیست شهری استفاده کرد.
وی ادامه داد: در فاز اول نیز قرار بر این شد تا از فضاهای موجود استفاده کرده و از طریق ایجاد سازه های سبک فضاهایی را ایجاد کنیم که شهروندان بتوانند از آن تحت عنوان فضاهای عمومی بهره ببرند.
این کارشناس معماری و شهرسازی ادامه داد: در قدم دوم باید سازه های سبک موقتی را به سازه‌های دائمی تبدیل کنیم و در نهایت در قدم سوم شهرداری باید ضوابطی را تصویب کند که در آن بلوک های اطراف فضاهایی با کاربری گردشگری برداشته شود.
در حال حاضر در شهر تهران از پلازای میدان ولیعصر بهره برداری شده است.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 شورای اسلامی شهر تهران شورای شهر تهران شهر تهران شهرداری شهرداری تهران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل گنخکی ظهر چهارشنبه در چهارمین نشست مجمع سلامت شهرستان دیر، اظهار داشت: موضوع پسماند یکی از اولویت‌های حوزه سلامت شهرستان دیر بوده و مهم‌ترین چالش پیش روی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استان نبود عزم و اراده همگانی در بین ذینفعان مختلف برای حل مسئله پسماند است.

رئیس اندیشکده سلامت شهرستان دیر با تشریح چالش‌های پیش‌روی پیاده‌سازی مدیریت یکپارچه پسماند شهری و روستایی در شهرستان دیر، افزود: علی‌رغم وجود پیامدهای مخرب زیست محیطی و آلودگی‌های ناشی از مدیریت ناکارآمد پسماند در شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان اما این مسئله هنوز به عنوان دغدغه همگانی شناخته نمی‌شود و به عنوان اولویت اصلی سلامت و محیط زیست شهرستان مطرح نیست.

وی با طرح پیشنهاد مدیریت یکپارچه پسماند شهرستان ادامه داد: با توجه به مشکلات پیش روی مدیریت شهری و روستایی شهرستان در حل مسئله از جمله کمبود منابع مالی، نبود زیرساخت‌های لازم و … راه حل ایده‌آل برای پیاده‌سازی مدیریت یک پارچه پسماند شهری و روستایی شهرستان دیر انجام مطالعات طرح جامع پسماند و در ادامه اجرای این طرح براساس تجمیع پسماندهای تولید شده شهری و روستایی شهرستان در یک سایت متمرکز است.
رئیس اندیشکده سلامت شهرستان دیر با اشاره به مزایای اجرای طرح متمرکز پسماند، گفت: از جمله مهم‌ترین مزایای این طرح جذب اعتبارات ملی قابل توجه و کاهش هزینه‌های مربوط بر اساس میزان شراکت شهرداری‌ها و دهیاری‌های مختلف و همچنین توان بازخوانی تجارت مربوطه هر چه زودتر زمینه اجرایی شدن این طرح را در شهرستان دیر فراهم نمود.

وی در تشریح وضعیت فعلی پسماند شهرستان دیر، گفت: براساس نتایج آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن و افزایش جمعیت در سال‌های اخیر در حال حاضر سرانه تولید پسماند روزانه هر نفر در شهرستان دیر به طور میانگین ۹۰۰ گرم در روز است که جمعاً بیش از ۶۵ تن پسماند در روز از شهرها و روستاهای شهرستان دیر دفع می‌شود.

گنخکی اضافه کرد: متأسفانه به دلیل پیاده نشدن مدیریت یکپارچه پسماند تنها کمتر از ۵ درصد از این مقدار بازیافت می‌شود که عمدتاً توسط افراد دوره‌گرد و گروه‌های غیررسمی انجام می‌شود و بیش از ۶۵ تن از پسماند تولید شده در سایت‌های دفن زباله بدون هرگونه دفن بهداشتی رهاسازی و یا سوزانده می‌شوند.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی پسماند قابل بازیافت در شهرستان دیر به صورت روزانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این درآمد نه تنها صفر است بلکه این سازمان به صورت روزانه به ازای دفع هر کیلوگرم پسماند شهری و روستایی بیش از ۱۵ هزار ریال هزینه پرداخت می‌کند.

کد خبر 6087639

دیگر خبرها

  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • بهره‌برداری از طرح میدانگاه سبزه میدان؛ تابستان
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران