Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان گیلان که در سالن امام خمینی (ره) دادگستری کل برگزار شد با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام راحل پایه گذاری شد، اظهار کرد: دعوت اسلام یکی از وظایفی بود که از سوی خداوند بر دوش پیامبران گذاشته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دعوت باید برای خدا و در راه خدا باشد که این دعوت دارای مراحلی است، افزود: حکمت، موعظه، تبلیغ با راهکارهای علمی و عملی، گفتگو و منطق و مجادله از جمله مراحل دعوت به سوی خداوند و دین اسلام است.

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات در نخستین گام چنین وظیفه‌ای دارد، گفت: خوشبختانه تاکنون این سازمان در زمینه تبلیغ و دعوت به دین اسلام موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به تعامل و همدلی خوب اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در طول سال‌های گذشته، افزود: زحمات این اداره کل سبب ایجاد انسجام و همدلی و همکاری خوبی در میان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در سطح استان گیلان شده و نتایج خوبی نیز حوزه دینی و فرهنگی به دنبال داشته است.

حجت الاسلام حجازی همچنین به انتخاب حجت الاسلام مهدوی برای مدیریت جدید این سازمان در استان گیلان نیز اشاره و تأکید کرد: ایشان نیز با داشتن روحیه انقلاب می‌توانند زمینه ساز تحولات خوبی در حوزه فرهنگی و دینی این سازمان در استان گیلان باشد.

باید از فرصت مسئولیت به نحو احسن استفاده شود

مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه حجت الاسلام یاری توانسته‌اند در میان اقشار، مذاهب و یا زمان‌های مختلف یک تعامل اجتماعی و اخلاقی را داشته باشد، اظهار کرد: این رفتار به مصداق عملی تبلیغات اسلامی است.

وی ادامه داد: هر کسی بتوانید چنین عملکرد داشته باشد پیام رسان و مبلغ واقعی دین باشد چنین فردی توانسته حافظ خون‌ها و رشادت‌های و مجاهدت ملت بزرگ ایران باشد.

حجت الاسلام عزت شیخ به بیانات امام علی اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند آگاه باشید تبعیت از نفس و داشتن آروزهای طولانی دو صفتی است که در مورد انسان مرا نگران می‌کند، آنهایی که مسیر را گم می‌کنند به دلیل تبعیت از خواسته‌های نفسانی و آرزوهای طولانی آخرت است که سبب می‌شود انسان آخرت را از یاد ببرد. اگر انسان بتواند در مناسبت‌های مختلف حکیمانه و عاقلانه عمل کند قطعاً تکلیف خود را به درستی انجام داده است.

وی به کلام پیامبر گرامی اسلام نیز اشاره کرد که دنیا محل کشتگاه آخرت است هرکس خیر را کشت کند شادمانی به دنبال دارد اما در غیر این صورت ندامت و پشیمانی را برای خود به ارمغان می‌آورد، بیان کرد: اگر دری برای خدمت، عمل و تبلیغ برای افراد باز می‌شود باید آن فرصت مغتنم بشمارند.

حجت الاسلام عزت شیخ تأکید کرد: خوشبختانه در گیلان عالمان و افرادی بوده‌اند که در قبال مسئولیت‌های خود از سوی نظام توانسته‌اند موفق عمل کنند و الگوی برای جامعه اسلامی شوند.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام یاری تمام تلاش خود را برای ایجاد انسجام و همدلی در سطح استان در میان اهل سنت و شیعه انجام دادند البته این بدان معنا نیست که توانسته‌ایم به همه اهداف خود برسیم که این نیز شاید به دلیل وجود برخی مشکلات بوده باشد، ادامه داد: امیدواریم این مسیر در زمان مدیریت حجت الاسلام مهدوی نیز ادامه داشته باشد و این شجره طبیه که در حال به ثمر رسیدن است و به یک جایگاه ارزشی رسیده با موفقیت بیشتری طی شود.

حجت الاسلام جمال یاری مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه این مراسم به عملکرد حدود سه دهه حضور خود در این سازمان در حوزه تبلیغات، مداحان، فعالیت‌های قرآنی، فضای مجازی در این استان اشاره کرد.

ادامه دارد…

کد خبر 4591227

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی گیلان مراسم تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش مقتدرانه توان نظامی ایران در رژه روز ارتش در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رژه پیاده و موتوری یگان‌های نیروی‌های مسلح مستقر در گیلان به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولان استانی و لشکری در رشت برگزار شد.

این رژه ، اقتدار و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر به رخ جهانیان کشید.

هر سال  در چنین روزی ، به پاس قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیرِ ارتشیان غیور ، مراسمی برگزار می شود تا ضمن ادای احترام به مقام والای شهدای ارتش ، نقش یگان های مختلف ارتش در دفاع از این آب و خاک ارج نهاده شود.

دیگر خبرها

  • معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • راهپیمایی حمایت از عملیات «وعده صادق» در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • تبریک مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران درپی قهرمانی تیم ملی کشتی
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
  • نمایش مقتدرانه توان نظامی ایران در رژه روز ارتش در گیلان
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی ۲ شهرستان گیلان
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد