Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:17:25 GMT

رویکرد دولت حمایت قاطع از شرکت های دانش بنیان است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۵۲۸۲

رویکرد دولت حمایت قاطع از شرکت های دانش بنیان است

یاسوج- ایرنا- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: رویکرد دولت حمایت قاطع و جدی از شرکت های دانش بنیان و توسعه آن هاست زیرا که راه اندازی این شرکت ها زمینه ساز توسعه همه جانبه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «سورنا ستاری» روز دوشنبه در بازدید از پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد و واحدهای فناور در یاسوج اظهار داشت: در وضعیت کنونی کشور توسعه و رشد این مراکز نقش قابل توجهی در اقتصاد خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: هم اینک تجاری سازی فناوری به یکی از مباحث کلیدی در دنیا تبدیل شده به طوری که افزایش توان تجاری سازی فناوری به منزله افزایش توان رقابتی در بازار جهانی است و باعث افزایش درآمد ملی کشورها می شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ابراز داشت: تنظیم و تسهیل گری محیط کسب و کار از جمله پرداخت تسهیلات مورد نیاز به نخبگان در مراکز علمی و فناوری به منظور تقویت حوزه دانش بنیان در اقتصاد کشور تا حصول نتیجه، از راهبردهای اصلی این معاونت است.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با تشریح مشکلات، رسیدگی بیشتر به واحدهای فناور را خواستار شد.
سید شمس الدین هاشمی افزود: هم اکنون 13 واحد فناور و سه شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر است.
وی تصریح کرد: با استقرار و فعالیت این شرکت‌ها و واحد‌ها برای 70 نفر با مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا شغل ایجاد شده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان اضافه کرد: این شرکت‌ها در زمینه‌های تجهیزات پزشکی، گیاهان دارویی، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال فعالیت و انجام کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی هستند.
هاشمی ادامه داد: علاوه بر شرکت‌ها و واحد‌های فناوری 2 مرکز رشد در شهر‌های یاسوج و گچساران نیز فعالیت می کنند.
صبح امروز دوشنبه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور کشور به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.
وی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا از پارک علم و فناوری استان، واحد تولیدی صنعت آوران رایان و شرکت گردافشان دنا بازدید کرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر یک روزه خود به کهگیلویه و بویراحمد از پارک علم و فناوری استان و واحدهای فناوری دیدن کرد.
سورنا ستاری به همراه جمعی از مدیران و مسئولان با محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان و فناور استان کهگیلویه و بویراحمد و آخرین دستاوردهای این شرکت ها آشنا شدند.

6110/ 9868/3016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد معاون رئيس جمهور كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود

ایسنا/خراسان رضوی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: آنچه برای ما مهم بود و امروز پایلوت آن را به شکل وسیع مشاهده کردیم، تولید نان کامل است که استان خراسان رضوی ظرفیت دارد پایلوت این موضوع را در مدت زمان کوتاهی فراگیر کند و ما تا پایان سال آینده شاهد این موضوع باشیم.

سید مجتبی خیام نکویی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در جریان تور رسانه‌ای با موضوع کشاورزی دانش‌بنیان از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه ما شاهد تحول چشمگیری در شتاب‌بخشی به تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌ها و واحدهای فناور در دهکده فناوری و نوآوری در مرکز تحقیقات استان خراسان رضوی هستیم.

وی بیان کرد: برای اینکه بخش کشاورزی به مفهوم واقعی کلمه تحول پیدا کند و به امنیت غذایی پایدار دست پیدا کنیم، مهمترین مولفه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. ما ایجاد حدود ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان را در هر یک از دهکده‌های فناوری و نوآوری پیش‌بینی کردیم که شاید فعال‌ترین دهکده ما از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌ها در خراسان رضوی باشد.

خیام نکویی با اشاره به رونمایی تعدادی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: این دستاوردها می‌تواند تحول چشمگیری در کل کشور اعم از ساخت تجهیزات، دستگاه‌های ماشین‌آلات کشاورزی، تولید کود و سم و سایر فراورده‌ها ایجاد کند. آنچه برای ما مهم بود و امروز پایلوت آن را به شکل وسیع مشاهده کردیم، تولید نان کامل است که استان خراسان رضوی ظرفیت دارد پایلوت این موضوع را در مدت زمان کوتاهی فراگیر کند و ما تا پایان سال آینده شاهد این موضوع باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: با این کار قسمت اعظم نانوایی‌های خراسان رضوی نان کامل تولید می‌کنند. اگر در تولید نان کامل با همکاری بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، اتحادیه نانوایان و همه تشکل‌ها موفق شدیم این موضوع را به فرهنگ غالب تبدیل کنیم، مهمترین گام اساسی را در ارتقاء سلامت مردم برداشتیم.

وی ادامه داد: اگر نان کامل در سبد غذایی مردم ما قرار بگیرد، می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماری‌ها را از بین ببرد، بنابراین اهتمام سازمان تات(سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) این است که همه نوع حمایتی را انجام دهد تا این اتفاق در کل کشور انجام شود. خوشبختانه استان خراسان رضوی در این موضوع از همه استان‌ها جلوتر است.

خیام نکویی اضافه کرد: ما نیازمند یک بسته سیاستی هستیم تا تولیدکنندگان نان این ظرفیت را داشته باشند که وقتی نان‌ را در اختیار مردم قرار می‌دهند از نظر اقتصادی برای آن‌ها به صرفه باشد. از همه افرادی که می‌توانند در تولید نان کامل به ما کمک کنند، درخواست کمک می‌کنیم و آن‌ها را در پارک علم و فناوری و دهکده‌های فناوری مورد حمایت ویژه قرار می‌دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما حدود ۶۲۱ شرکت دانش‌بنیان را در مجموعه بخش کشاورزی داریم، عنوان کرد: این تعداد نسبت به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان کل ۷ درصد بوده، در حالی که انتظار ما ۲۰ درصد است. برای ایجاد انگیزه نیازمند حمایت‌های ویژه نسبت به بقیه حوزه‌ها هستیم. ما برای تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی و انتقال رایگان ۴۰۰ فناوری که در مجموعه سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج قرار دارند، به شکل رایگان زمین در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ‌توافق کردیم که بتوانیم امسال به شکل ویژه‌تر در حوزه امنیت غذایی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند