Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@20:26:58 GMT

رفع مشکل آبرسانی یک هزار و 400 هکتار از شالیزارهای رودسر

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۵۳۵۳

رفع مشکل آبرسانی یک هزار و 400 هکتار از شالیزارهای رودسر

به گزارش ایرنا رحمان کاظمی روز دوشنبه در نشست کمیته منابع آب شهرستان رودسر با بیان اینکه عملیات اجرایی بازسازی و سردهنه سازی رودخانه پلرود آغاز شده، اظهار داشت: در این راستا سردهنه های روستاهای نوده، قاضی محله، گزافرود و خاناپشتان در حال بازسازیست که با بازسازی این سردهنه ها مشکل آبرسانی یک هزار و 400 هکتار از اراضی شالیزاری این روستاها مرتفع می شود ضمن اینکه عملیات اجرایی آن تا نیمه نخست اردیبهشت به پایان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی برق رسانی چاه آب کشاورزی روستای حسن سرای بخش مرکزی را از دیگر اقدامات در حال انجام دانشت و افزود: تاکنون 90 درصد عملیات اجرایی این چاه انجام شده و در فصل زراعی جدید به بهره برداری می رسد.
کاظمی دیواره سازی حاشیه روستای رودبارک اشکورات بخش رحیم آباد بطول یکصد متر را از دیگر پروژه های در دست اقدام خواند و گفت: این پروژه با نظارت آب شرق دور توسط بخشداری و تعاونی دهیاران بخش رحیم آباد در حال انجام است.
معاون فرماندار رودسر همچنین از پیگیری آب شرق دور در خصوص انشعاباب غیر قانونی چشمه سفید آب خبر داد و افزود: هدف از این پیگیری تقویت شبکه آب شهرها و روستاهیی است که از آب سفیدآب بهره مند می شوند.
رودسر با چهار بخش مرکزی، چابکسر، کلاچای و رحیم آباد در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و با 10 هزار و 700 هکتار شالیزار ، بیش از 13هزار خانوار بهره بردار در تولید آن اشتغال دارند.
میانگین تولید سالانه شلتوک در رودسر بیش از 50 هزار تن است که از این میزان بیش از 60درصد آن به برنج سفید تبدیل می شود؛ در این شهرستان انواع ارقام محلی برنج همچون هاشمی ،علی کاظمی و دیلمانی و ارقام پر محصول همچون خزر کشت می شود.
7296/2007/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان گیلان اشتغال برق برنج کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سما، مرکز خراسان رضوی، مشاور ارشد بنیاد کرامت رضوی گفت: خدمات آبرسانی آستان قدس رضوی به اهالی سیستان با هدف مدیریت بحران کم آبی در این استان و بهره‌مندی بیش از ۲۰۰ روستا با ۲۰ هزار خانوار از این خدمات ارائه شده است.

احمدعلی موهبتی درباره خدمات آبرسانی این نهاد به مردم سیستان، افزود: این خدمات به ویزه در حفر و تجهیز ۵۵٠ چاهک برای کشت ۱۵هزار هکتار زمین کشاورزی انجام شده و افزون بر آن با خرید و ارسال ۲۵٠ مخزن ۵ هزار لیتری آب، برای بهره‌مندی آب آشامیدنی ۲۲۵ روستا با حدود ۲۰ هزار خانوار اقدام شده است.

وی افزود: علاوه‌بر تلاش‌های مسئولان جمهوری اسلامی ایران، همچنان بیش از ۲٠٠ روستای منطقه سیستان از کمبود آب رنج می‌برند که آبرسانی به آنها به صورت سیار انجام می‌شود.

مشاور ارشد بنیاد کرامت رضوی افزود: با هدف بهره‌برداری بهتر از تانکر‌های سیار آبرسانی، ضرورت توجه به تهیه و نصب منبع‌های ثابت آب و استقرار در سکو‌های مناسب اهمیت زیادی دارد.

احمدعلی موهبتی گفت: محل استقرار منابع آب و احداث سکو‌های مناسب در روستا‌ها با مساعدت مسئولان استانی و محلی، همکاری بخش تخصصی (آبفا) و مشارکت دهیاری‌های روستا‌های هدف صورت گرفته است.

تأمین نشدن حقابه جمهوری اسلامی از رودخانه هیرمند برای چندمین سال متوالی، عاملی مضاعف برای تشدید مشکلات مردم منطقه سیستان شده است به طوری که این منطقه، در سه سال گذشته بدترین شرایط بی آبی تاریخ خود در چند دهه اخیر را تجربه کرده است.

دیگر خبرها

  • تمهیدات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی
  • تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز
  • اعتبارات آبرسانی در مازندران ۲۳ درصد افزایش یافت
  • ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان
  • ◄ الحاق ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی
  • فاز اول عملیات آبرسانی به ۴ شهر ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • ۸۰۵ هکتار از شالیزارهای مازندران بیمه شدند
  • قطعی برق در ۷ شهرستان گیلان
  • ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی الحاق شد
  • تصاویر| بارش برف بهاری در اشکورات رحیم آباد گیلان