Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@07:01:43 GMT

رویکرد دولت حمایت قاطع از شرکت های دانش بنیان است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۵۳۵۹

رویکرد دولت حمایت قاطع از شرکت های دانش بنیان است

به گزارش ایرنا، «سورنا ستاری» روز دوشنبه در بازدید از پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد و واحدهای فناور در یاسوج اظهار داشت: در وضعیت کنونی کشور توسعه و رشد این مراکز نقش قابل توجهی در اقتصاد خواهد داشت.
وی بیان کرد: هم اینک تجاری سازی فناوری به یکی از مباحث کلیدی در دنیا تبدیل شده به طوری که افزایش توان تجاری سازی فناوری به منزله افزایش توان رقابتی در بازار جهانی است و باعث افزایش درآمد ملی کشورها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ابراز داشت: تنظیم و تسهیل گری محیط کسب و کار از جمله پرداخت تسهیلات مورد نیاز به نخبگان در مراکز علمی و فناوری به منظور تقویت حوزه دانش بنیان در اقتصاد کشور تا حصول نتیجه، از راهبردهای اصلی این معاونت است.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با تشریح مشکلات، رسیدگی بیشتر به واحدهای فناور را خواستار شد.
سید شمس الدین هاشمی افزود: هم اکنون 13 واحد فناور و سه شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر است.
وی تصریح کرد: با استقرار و فعالیت این شرکت‌ها و واحد‌ها برای 70 نفر با مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا شغل ایجاد شده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان اضافه کرد: این شرکت‌ها در زمینه‌های تجهیزات پزشکی، گیاهان دارویی، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال فعالیت و انجام کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی هستند.
هاشمی ادامه داد: علاوه بر شرکت‌ها و واحد‌های فناوری 2 مرکز رشد در شهر‌های یاسوج و گچساران نیز فعالیت می کنند.
صبح امروز دوشنبه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور کشور به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.
وی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا از پارک علم و فناوری استان، واحد تولیدی صنعت آوران رایان و شرکت گردافشان دنا بازدید کرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر یک روزه خود به کهگیلویه و بویراحمد از پارک علم و فناوری استان و واحدهای فناوری دیدن کرد.
سورنا ستاری به همراه جمعی از مدیران و مسئولان با محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان و فناور استان کهگیلویه و بویراحمد و آخرین دستاوردهای این شرکت ها آشنا شدند.
6110/ 9868/3016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان کهگیلویه و بویراحمد اقتصاد کشور درآمد فناوری اطلاعات و ارتباطات گردشگری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

با حضور وزیر علوم از ۶ محصول شرکتهای دانش بنیان و واحد های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، از شش محصول شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در جریان دومین سفر کاروان دولت مردمی به استان سمنان رونمایی شد.

در ادامه پس از آئین رونمایی، وزیر علوم از مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و قابلیت‌های علمی پژوهشی و نیز شرکت‌های فناور و دانش بنیان این پارک علمی با همراهی علی خیرالدین مشاور وزیر علوم و سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان بازدید کرد.

همچنین میز خدمت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مدت سه روز با حضور علی‌اصغر طیبی رهنی معاون دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات این وزارتخانه در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان آماده پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مراجعه‌کنندگان در این حوزه است.

کد خبر 745745

دیگر خبرها

  • برنامه اجرایی وزارت علوم برای افزایش دانش‌بنیان‌ها
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان بین شهری و ماده تصفیه روغن خوراکی
  • اجرای طرح های مختلف وزارت علوم برای افزایش شرکت های دانش بنیان
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • پارک فناوری پردیس به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است