Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- شهردار منطقه 12 تهران به خبرنگار ایرنا گفت: نقشه های معماری ساختمان پلاسکو هنوز از سوی بنیاد مستضعفان به شهرداری ارائه نشده است.

به گزارش ایرنا، قرار بود بنیاد مستضعفان نقشه های این ساختمان را تا پایان سال گذشته برای تأیید به شهرداری تهران ارسال کند.
علی محمدسعادتی اظهارداشت: در حال حاضر کار استحکام بخشی گود این ساختمان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



*امکان بازدید از تئاتر نصر فراهم شد
وی در ادامه با اشاره به اینکه امکان بازدید از تئاتر نصر در خیابان لاله زار طی هفته جاری برای شهروندان امکان پذیر است افزود: باتوجه به استقبال خوب شهروندان پیشنهاد تمدید امکان بازدید به مدت یک هفته دیگر به سازمان زیباسازی شهرداری تهران داده شده که البته هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.
شهردار قلب تهران با بیان اینکه باید در لاله زار اتفاقات تدریجی با انجام اقدامات گوناگون در سطوح مختلف رخ دهد یادآور شد: در گام نخست باید فرصت های فرهنگی و هنری که در این خیابان بوده و امکان احیا آن وجود دارد به مردم یادآور شود.
وی با اشاره به اینکه تئاتر نصر یکی از این ظرفیت هاست که سال 96 توسط شهرداری خریداری و در اختیار سازمان زیباسازی قرار گرفت خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضا برای اینکه مردم ببینند چه اتفاقی برای این ساختمان افتاده باز است و پس از آن وارد عملیات مرمت این ساختمان شویم تا در آینده شاهد اجرای تئاتر در این مکان باشیم.
به گزارش ایرنا تئاتر نصر یکی از اولین سالن های تئاتر ایران و مربوط به اواخر دوره قاجار است و در تهران، خیابان لاله زار، روبروی کوچه بوشهری واقع شده است.
این مکان دی ماه سال 96 طی قرارداد منعقد شده شهرداری با کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد دانشگاهی توسط شهرداری تهران خریداری و به این نهاد واگذار شد.
براساس اعلام شهرداری تهران قرار است این محل به موزه تئاتر تبدیل شود.

*واگذاری خانه معمار با شرط حفظ بنا
سعادتی در ادامه درخصوص آخرین اخبار از مزایده خانه معمار چهارصد دستگاه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهارداشت: کمیته امداد در پاسخ به نامه شهرداری تهران اعلام کرد شرایط این خانه از نظر میراثی در مزایده لحاظ شده و واگذاری با شرط حفظ بنا به خریدار صورت می گیرد.
وی ادامه داد: کمیته امداد عنوان کرده در صدد تخریب این خانه نیست و پیشنهاد داد در صورتی که شهرداری مایل به خرید این خانه است اقدام کند اما از آنجایی که خرید املاک را اتفاق پایداری در این زمینه نمی دانیم به موضوع ورود نکردیم.
شهردار منطقه 12 یادآور شد: ساختمان هایی از این نوع در شهر تهران متعدد و منابع شهرداری محدود است؛ از سوی دیگر ادامه حیات این ساختمان ها در چرخه اقتصادی باید به گونه ای تعریف شود که مردم و بخش خصوصی نسبت به خرید تمایل پیدا کنند زیرا اگر بخش خصوصی در این زمینه رقیبی به اسم شهرداری ببیند دیگر تمایل چندانی برای ورود ندارد.
به گزارش ایرنا این خانه کار معماری 'علی اکبر صادق' طراح محله چهارصد دستگاه در پیروزی و همکار در پروژه‌هایی مانند ساخت آرامگاه سعدی، شعبه مرکزی ساختمان بانک مسکن در خیابان فردوسی و ساختمان الحاقی شرکت ارتباطات زیر ساخت در ابتدای خیابان ناصرخسرو است.

تهرام/9353//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهري پلاسكو مناطق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند چمران از سه بانک اصلی در تهران | نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایتان دهن کجی به اصول معماری است

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در جریان دویست و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه با وجود تذکراتی که در دوره‌های گذشته نیز داده شده است، شاهد ساخت ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای بوده‌ایم. به عنوان مثال می‌توان به ساختمان شیشه‌ای وزارت نیرو اشاره کرد که قطعا برای تأمین این انرژی در این ساختمان باید هزینه و انرژی زیادی صرف شود.

او افزود: یکی دیگر از ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای به ساختمان بانک مرکزی مربوط می‌شود و علیرغم اینکه تذکر داده‌ایم ساختمان دیگری با این نما ساخته نشود اما باز هم شاهد هستیم که ساختمان دیگری با نمای شیشه‌ای در حال ساخت است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: سایر بانک‌ها از جمله بانک ملت و تجارت نیز از نماهای شیشه‌ای برای ساختمان‌های خود استفاده کرده‌اند به طوری که در خیابان طالقانی، نمای شیشه‌ای از این ساختمان‌ها وجود دارد که قطعا این اقدام آنها دهن کجی به اصول معماری است.

او با اشاره به فعالیت کمیته نما در مناطق تهران تأکید کرد: این مجموعه تا حدی توانسته است این موارد را مهار و اصلاح کند و ان‌شاءالله امیدواریم ادامه پیدا کند.

کد خبر 846640 منبع: ایسنا برچسب‌ها شوراى شهر تهران مهدی چمران

دیگر خبرها

  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد تند چمران از سه بانک اصلی در تهران | نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایتان دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی