Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرگونه تبلیغات علیه نامزدهای انتخابات مجلس در رسانه‌ها را ممنوع کردند. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(دوشنبه، 26 فروردین) پارلمان، ماده (37) طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان مجلس در این جلسه، از مجموع 207 نماینده حاضر،  با 143 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع ماده (37) طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را تصویب کردند.

مقامات از موضع‌گیری درباره کاندیدا‌های انتخابات مجلس منع شدندترکیب هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس مشخص شدشرایط جدید تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس

طبق مصوبه مجلس، ماده (37) این طرح، جایگزین ماده (64) قانون انتخابات مجلس می شود:

ماده 64- درج آگهی یا مطلب علیه نامزدهای انتخاباتی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب، الکترونیکی و سایر شبکه‌های مجازی ممنوع است و در این صورت، ضمن معرفی مرتکب به مراجع مربوط، نامزدها حق دارند، پاسخ خود را به رسانه مربوط اعلام کنند و رسانه یاد شده طبق قوانین و مقررات مربوط موظف به چاپ یا نشر فوری آن حداکثر ظرف مدت بیست و چهار ساعت و قبل از اتمام زمان تبلیغات انتخابات می‌باشد. عدم رعایت مفاد این ماده جرم است و مرتکب به مجازات درجه شش قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.

تبصره 1- در صورت وقوع جرم موضوع این ماده، علاوه بر اعمال مجازات نسبت به مرتکب، نامزدها حق دارند پاسخ خود را از طرق مذکور در صدر این ماده منتشر کنند و مرتکب مکلف به انتشار فوری آن طبق قوانین و مقررات مربوط می‌باشد. در صورتی که امکان انتشار از طریق رسانه مرتکب وجود نداشته باشد، مسؤل آن باید با هزینه خود، پاسخ نامزد را به رسانه مشابه دیگری ارسال کند و آن رسانه مکلف به انتشار آن در اولین نشر خود می‌باشد.

تبصره 2- مطبوعات و نشریات در انتشار هرگونه مطلب درباره نامزدها مکلفند به نحوی اقدام کنند که در صورت لزوم، فرصت پاسخگویی برای نامزد در مهلت مجاز تبلیغاتی فراهم باشد.

تبصره 3- مجازات تخلف از احکام تبصره (1) و (2) این ماده، تعطیلی نشریه یا سایت خبری یا مرکز ارسال پیامک و شبکه‌های مجازی از یک تا سه ماه است.

تبصره 4- هرگونه اعلام انصراف نامزدها و انتشار آن در رسانه‌ها صرفا با اعلام هیئت اجرایی حوزه انتخابیه و تأیید هیئت نظارت استان می‌باشد.

براساس این گزارش، بهارستان‌نشینان در این جلسه و در مصوبه دیگری، در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ماده (44) این قانون را نیز اصلاح کردند.

طبق مصوبه مجلس، ماده (44) قانون انتخابات مجلس را از مجموع 203 نماینده حاضر، با 136 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع تصویب کردند. 

طبق ماده (44) اصلاحی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس: صدا و سیمای استان و دستگاه‌های اجرایی در ارائه برنامه‌ها و امکانات خود به نامزدها، مکلف به رعایت تصمیمات کمیسیون بررسی تبلیغات استان می‌باشند، تخلف از حکم این ماده جرم است و مرتکب به مجازات درجه 6 قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت می پردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی

ادامه بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

کد خبر 745016

دیگر خبرها

  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • قانون مجازات اسلامی اصلاح شد
  • تصویب تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان در مجلس
  • کلیات «طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی» تصویب شد
  • طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت
  • اصلاح قانون مجازات اسلامی/اسامی غایبان و متاخران جلسه
  • طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی در دستور کار مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی در دستور کار
  • جزئیات مجازات بی حجابی به روایت یک نماینده مجلس