Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:17:34 GMT

50 درصد واحدهای مسکونی روستایی خلخال مقاوم سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۵۶۶۱

50 درصد واحدهای مسکونی روستایی خلخال مقاوم سازی شد

اردبیل - ایرنا - مدیر بنیاد مسکن خلخال گفت: از زمان اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور تاکنون بیش از 50 درصد از مجموع واحدهای مسکونی روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان بهسازی ، نوسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش ایرنا ، محمد حاتمی روز دوشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: از مجموع 12 هزار و 900 واحد مسکونی روستایی در 142 روستای دارای سکنه این شهرستان پنج هزار و 871 واحد با پرداخت تسهیلات 5 درصدی مقاوم سازی از سوی بنیاد مسکن خلخال و با نظارت مستقیم این نهاد در مقابل حوادث قهری همچون زلزله مقاوم سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: با احتساب چهار درصد واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده غیر تسهیلاتی بنیاد مسکن که از سوی اهالی روستاهای خلخال اجرا شده مجموع واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده در برابر زلزله به بیش از 50 درصد می رسد.
وی اظهار داشت: آمار ارائه شده در زمینه واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده روستای بر اساس آمار گواهی پایان کار صادر شده بوده و واحدهای مسکونی در حال اجرای طرح ، معرفی شده به بانک و یا واحدهایی که موفق به عقد قرارداد و دریافت تسهیلات بانکی شده اند را شامل نمی شود.
او با بیان اینکه از 202 واحد مسکونی روستایی معرفی شده برای دریافت تسهیلات بانکی 119 واحد موفق به عقد قرار داد با بانک عامل شدند، افزود: ادامه اجرای طرح مقاوم سازی در این شهرستان با جدیت دنبال می شود.
حاتمی اظهار کرد: بنیاد مسکن خلخال در سال گذشته اقدام به بهسازی کامل 43 واحد مسکونی در حال تخریب روستای ترازوچ این شهرستان با پرداخت 80 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به صاحبان این واحدها کرد.
او با بیان اینکه هشت میلیارد اعتبارات ملی پروژه های عمران و بهسازی معابر روستایی در سال گذشته محقق شده ، افزود: این در حالی است که از مجموع 16 میلیارد ریال اعتبارات استانی اجرای طرح های هادی فقط سه میلیارد و 670 میلیون ریال تخصیص یافت.
وی از افزایش میزان مشارکت های مردمی برای اجرای طرح های هادی روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: این امر موجب شتاب در اجرای پروژه های بهسازی معابر روستایی شده است.
او بیان کرد: امسال هشت تفاهم نامه مشارکتی اجرای طرح های هادی روستایی با دهیاران شهرستان به امضا رسیده و پروژه های سنگفرش و آسفالت معابر هشت روستا بصورت مشارکتی اجرا خواهد شد.
حاتمی از صدور بیش از هشت هزار جلد سند مالکیت روستایی در این شهرستان خبر داد و افزود: دلیل کندی در روند صدور اسناد مالکیت روستایی نبود همکاری لازم از سوی اهالی برخی از روستاهای شهرستان و یا فقدان مدارک لازم برای این کار در دست صاحبان واحدهای مسکونی روستایی خلخال است.
وی گفت: در حالی که بنیاد مسکن خلخال با کمبود نیروی انسانی مواجه و تعداد کارکنان آن از 17 نفر به پنج نفر کاهش یافته ولی این امر تاثیری در روند خدمت رسانی به مناطق محروم روستایی با توجه به وظایف ذاتی این نهاد دستاورد انقلاب اسلامی نداشته است.
فرماندار خلخال نیز در این نشست گفت: اجرای طرح مقام سازی مسکن روستایی موجب افزایش استحکام بنای این واحدها در مقابل بلایای طبیعی همچون زلزله و کاهش تلفات انسانی و خسارت مالی در زمان وقوع حوادث قهری خواهد شد.
فریدون بابایی با بیان اینکه در سال گذشته 43 واحد مسکونی از مجموع 45 واحد مسکونی تخریب شده بر اثر بارش های تند باران روستای ترازوج این شهرستان به کمک دولت نوسازی شد، اظهار داشت: بازسازی و نوسازی 71 واحد مسکونی در حال تخریب و آسیب پذیر در مقابل حوادث طبیعی روستای مصطفی لو نیز در دستور کار مدیریت بحران این شهرستان قرار گرفته و از اول اردیبهشت توسط بنیاد مسکن اجرا می شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنياد مسكن حاتمي خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در همایش استانی گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام که در سالن امام خامنه‌ای مصلی ارومیه برگزار شد، گفت: سهم معین شده در سال جاری برای استان، مقاوم سازی ۲۵۰۰ مسکن روستایی با همکاری ۹ بانک عامل است.

علیرضا مقدم با بیان اینکه تنها ۳۵ درصد از مساکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی شده اند افزود: این شاخص در کشور ۵۵ درصد است که بیست درصد از آن فاصله دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن علاوه بر برنامه‌هایی که در حوزه عمران آبادانی روستا‌ها و صدور اسناد مالکیت دارد مهمترین و شاخص فعالیتش در حوزه ساخت مسکن محرومین است با اشاره به همکاری مطلوب بانک‌ها با بنیاد مسکن در جهت مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اظهار کرد: باید تلاش شود مسئله مقاوم سازی مسکن روستایی به ویژه در جنوب استان ترویج یابد چرا که مقاوم سازی در این مناطق کمتر از سایر مناطق استان باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: امسال سهمی که دولت برای استان در بخش ساخت مسکن محرومین در حوزه شهری مشخص کرده یک هزار و ۶۵۰ واحد است که بعد از تامین زمین توسط راه و شهرسازی، عملیات ساخت آن اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۵۰ واحد از این مساکن محرومین در ارومیه و مابقی در شهرستان‌های خوی، سلماس، نقده، مهاباد، میاندوآب، اشنویه و بوکان ساخته می‌شود و بسته‌های حمایتی ویژه‌ای از جمله ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی، ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۲درصد و ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام برای این منظور در نظر گرفته شده است.

مقدم تصریح کرد: تکمیل ۳۸۲ پروژه مسکن محرومین در شهرستان‌های ماکو، بازرگان، مهاباد، اشنویه و میاندوآب در حال پیگیری است که امسال شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

وی یاد آور شد: با برگزاری این همایش بطور رسمی هیأت امنای حساب ۱۰۰ امام و انجمن خیرین مسکن در استان راه‌اندازی می‌شود تا بدین صورت شاهد افزایش کمک‌رسانی به محرومین شهری و روستایی در بخش مسکن باشیم

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی