Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@03:20:17 GMT

ایران‌ایر برای سیل‌زدگان چه کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۵۷۰۸

ایران‌ایر برای سیل‌زدگان چه کرد؟

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" با  تشریح اقدامات این شرکت برای کمک به سیل‌زدگان گفت: ۵۴۴ تن اقلام ضروری توسط هواپیماهای "هما" و یا هواپیماهایی که از "هما" خدمات هندلینگ دریافت کرده‌اند، به مناطق سیل‌زده ارسال شده است. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم فرزانه شرفبافی اظهار کرد: ایران‌ایر تاکنون اقدامات متفاوتی را، از برقراری پروازهای باری گرفته تا انجام هندلینگ پروازهای خارجی برای تسهیل روند کمک رسانی به سیل زدگان انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پروازهای باری این شرکت به مناطق سیل زده افزود: انجام پرواز باری توسط هواپیمای 747 "هما" پوزیشن هواپیما از فرودگاه امام به فرودگاه پیام و بارگیری 90 تن اقلام سازمان هلال احمر شامل: 40 تن چادر ، 100 تخته پتو و مقادیری مواد شوینده و ارسال به اهواز و همچنین تخلیه و بارگیری اقلام فوق درفرودگاه اهواز توسط همکاران شعبه  «هما» در این استان یکی از اقدامات ایران‌ایر برای کمک به سیل زدگان به شمار می‌رود.

وی به انجام دومین پرواز باری توسط هواپیمای 747 "هما" از فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و ادامه داد: در این پرواز اقلام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مقدار 90 تن شامل: 2هزار تخته چادر، 40 هزار تخته پتو، 50 هزار متر مربع موکت، 100 هزار قوطی کنسرو، 3 تن لوازم بهداشتی و 2 تن دارو به مناطق سیل زده ارسال شد.

ارائه خدمات هندلینگ به پروازهای امدادی​

مدیرعامل ایران‌ایر در ادامه به تشریح نقش این شرکت در ارائه خدمات هندلینگ به پروازهای امدادی خارجی پرداخت و گفت: انجام هندلینگ دو پرواز کویتی، هر هواپیما حامل 60 تن اقلام شامل  حبوبات، برنج وکنسرو، یک هواپیمای آلمانی حامل 7 تن، حاوی مواد خوراکی، دو هواپیمای باری کشور امارات حامل کمکهای بشر دوستانه سازمان ملل به مقدار 86 و 60 تن مواد خوراکی و بهداشتی، یک دستگاه ماشین لجن کش، دارو، چادر و مواد غذایی و پنج هواپیمای کشور عمان حامل مجموعا 75 تن، حاوی مواد غذایی، دارو و چادر در فرودگاه حضرت امام (ره) از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی ادامه داد: اقلام مذکور پس از تخلیه ازهواپیما به پایانه هوشمند بار "هما" منتقل و در کامیون‌ها بارگیری گردیده است.

شرفبافی با اشاره به انجام هندلینگ هواپیمای کشور پاکستان به وزن 16 تن در شعبه اهواز ایران‌ایر، گفت: انجام هندلینگ پروازهای مسئولین و دست اندرکاران جهت بازدید از  مناطق سیل زده استان‌های شمالی و غربی کشور از جمله دیگر اقداماتی است که به منظور تسهیل کمک رسانی به سیل زدگان در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" انجام شده است.

دریافت و ارسال کمک‌های ایرانیان خارج از کشور

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" سپس سایر اقدامات امدادی این شرکت را تشریح کرد و گفت: به منظور تسهیل روند کمک‌رسانی شهروندانی که ساکن ایران نیستند، کمک‌های ایرانیان مقیم خارج ازکشور ازطریق شعب "هما" دریافت، به کشور منتقل و به مناطق سیل زده ارسال شد. همچنین هماهنگی و دریافت کمک‌های مردمی داخل کشور و ارسال به مناطق سیل زده اقدام دیگر "هما" در این زمینه به شمار می‌رود. 

شرفبافی به حضور کارکنان "هما" در مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود:  هم‌اکنون 21 نفر از هماییان در شهر پلدختر درحال خدمت رسانی به سیل زدگان هستند. همچنین ماکان دهقان‌پور از همکاران قسمت مهندسی وتعمیرات "هما"  باحضور در شهر اهواز و سوسنگرد و با استفاده از پاراگلایدر موتوری شخصی خود جهت شناسایی روستاهای گرفتار سیل به مسوولان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: بسیج هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" نیز  کمک‌های نقدی و غیر نقدی همکاران همایی را به مناطق سیل‌زده ارسال خواهد کرد.

مدیرعامل ایران‌ایر در پایان با اشاره به اینکه اقدامات در خصوص ارسال کمک‌های ارگان‌های مختلف داخلی و خارج از کشور به مناطق سیل‌زده ادامه دارد، گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود، همانطور که تاکنون درکنار مردم ایران بوده و به وظیفه خود عمل کرده است، درخدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و به مردم شریف ایران خدمت رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات نیروی زمینی سپاه جهت کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی خلیل آبادی» معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس عنوان کرد: نیروی زمینی سپاه و به طور ویژه قرارگاه قدس و هوانیروز در طول مدت وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان اقدامات مؤثر و قابل توجهی را در کمک به سیل زدگان این استان انجام داد که از آن جمله می‌توان به انجام عملیات امداد و نجات با بالگرد در مناطق سیل زده انتقال ۶ تن محموله غذایی و دارویی از جمله کالاهای اساسی دارو، پتو و کنسرو و… جهت کمک به مردم در استان سیستان و بلوچستان کمک‌های تاکتیکی در زمان وقوع سیل و نقل و انتقال نیروها جهت کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان و تسریع در بازدید مسؤولان از مناطق سیل زده با انجام پروازهای عملیاتی اشاره کرد.

وی افزود: همچنین قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در جهت کمک به مناطق سیل زده اقدامات گوناگونی را در حوزه مردمی و ارسال اقلام قضائی و دارویی انجام داده است.

سردار خلیل آبادی با برشمردن کمک‌های نیروی زمینی سپاه یادآور شد: توزیع آرد و صدها تخته پتو جهت کمک به سیل زدگان، توزیع اسباب بازی در سطح وسیع و… از دیگر اقدامات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه برای کمک به مردم منطقه بوده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: یک تریلی آرد ۲۰ رول بزرگ پلاستیک، یک محموله سبد کالا، آب معدنی ۱۰۰۰ بطری از دیگر کمک‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان بوده است.

وی ادامه داد: نیروی زمینی سپاه همیشه در کنار مردم عزیز و انقلابی سیستان و بلوچستان بوده است و کمک‌ها ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6081741 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • سیل‌زدگان بلوچستان مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشند
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • اقدامات نیروی زمینی سپاه جهت کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • ارسال پول به چین چگونه است ؟
  • ارسال ۷۰۰ بسته موادغذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ضرورت رسیدگی سریع‌تر به سیل‌زدگان مناطق جنوبی کشور
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت