Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، بزرگداشت استاد علی اکبر صادقی روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه در ساعت ۱۷:۳۰ و با حضور این هنرمند، مسئولان جشنواره جهانی فیلم فجر، جمعی از سینماگران، گرافیست‌ها و انیماتور‌های مطرح سینمای ایران در پردیس سینمایی چارسو محل برپایی جشنواره برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم بزرگداشت که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، از علی اکبر صادقی برای بیش از ۶ دهه فعالیت هنری و تاثیرگذاری بر سینمای انیمیشن تجلیل می‌شود.

پس از مراسم بزرگداشت ۶ فیلم انیمیشن کوتاه «من آنم که...»، «گلباران»، «رخ»، «هفت شهر»، «ملک خورشید» و «زال و سیمرغ» در بخش «فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور این هنرمند به نمایش درمی‌آید.

علی اکبر صادقی در سال ۱۳۴۸ از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد و در سال ۱۳۴۹ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از اولین هنرمندانی که واحد فیلم و انیمیشن را راه اندازی کردند در این بخش مشغول به کار شد. او از اعضای هیات داوران بیش از ۱۰ دوره از دوسالانه بین المللی پویانمایی تهران بوده و جوایز متعددی را برای انیمیشن‌ها و طراحی هایش دریافت کرده است.

علی اکبر صادقی در سال ۱۳۸۸ از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل خدماتش به فرهنگ و هنر ایران به عنوان چهره ماندگار معرفی شد.

صادقی جوایز بسیاری را از جمله مدال طلا از هفتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تهران در سال ۱۹۷۲، نشان افتخار و تقدیرنامه از جشنواره فیلم کوتاه تامپره در فنلاند در سال ۱۹۷۳، مدال برنز دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم کراکو در سال ۱۹۷۴، تقدیرنامه و نشان افتخار از جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن در نیویورک در سال ۱۹۷۵، مدال نقره از یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو در سال ۱۹۷۵ دریافت کرده است.

در سال ۲۰۱۸ موزه هنر‌های معاصر تهران با اختصاص تمام فضای موزه به آثار و میراث هنری او، از مقام این هنرمند تجلیل کرد.

اکثر فیلمنامه‌های این هنرمند براساس روایت‌های فولکور نوشته شده است.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران جشنواره فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران

سعید صادقی در این باره اظهار داشت: برای ۷۰۰ واحد صنعتی غیر فعال یا زیر ظرفیت تولید پروژه عارضه یابی و بهبود تعریف شد.

وی ادامه داد: کلینیک کسب و کار تهران با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی با بهره گیری از مشاوران و متخصصین حوزه صنعت اگر تغییر کاهشی در روند ظرفیت تولید این واحد‌ها ایجاد شده باشد ضمن انجام عارضه یابی، در صورت لزوم برای آن‌ها پروژه‌های بهبود و اصلاح نظام مدیریت را تعریف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با اشاره به حمایت دولت سیزدهم در راستای احیای واحد‌ها و بنگاه‌های اقتصادی گفت: در زمان شروع دولت سیزدهم نزدیک به ۳۳ درصد از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال یا زیر ظرفیت بودند.

صادقی تاکید کرد: با همت دولت، چهار هزار تولیدی واحد به چرخه صنعت و تولید بازگشتند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن
  • این شرکت مشهور دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن را می‌برد
  • «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
  • بزرگداشت روز جهانی مالکیت فکری
  • همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود