Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:34:44 GMT

تشکل های امدادرسان، مرهمی بر زخم سیلزدگان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۵۷۷۰

تشکل های امدادرسان، مرهمی بر زخم سیلزدگان

خرم آباد - ایرنا - سیل لرستان گرچه به عنوان واقعه ای تلخ در تاریخ این استان به ثبت رسید اما همراهی و همدلی همه ارگانهای دولتی و نظامی و انتظامی و نهادهای مردمی در رفع گرفتاریهای مناطق سیلزده نشان داد که مردم ایران در جهان نظیری ندارند.

به گزارش ایرنا آنچه بیش از همه اخبار ناخوشایند، درمیان مردم کوچه و بازار و شبکه های مجازی خودنمایی می کرد کمک های بی دریغ مردم مهربان و دستهای بی نهایت بخشنده ساکنان این سرزمین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تنها ساعاتی پس از وقوع سیل در کشور بود که امواج خروشان مهر و محبت مردم موازی با این سیل، راهی استان های حادثه دیده شد.
هر کس به طریقی تلاش کرد دردی از آلام مردم حادثه دیده را کاهش دهد و در این میان افرادی پای کار آمدند که خالصانه و بدون هیچ گونه چشمداشتی داوطلب ارسال کمک ها و امداد رسانی به مردم این مناطق شدند.
یکی از این سازمان های مردم نهاد جمعیت امداد دانشجویی امام علی (ع) بود که می توان گفت بصورت شبانه روزی در امداد رسانی به مناطق سیلزده فعالیت می کردند.
الهه الله کریمی مسئول ستاد جمعیت امداد امام علی(ع) درحادثه سیلاب لرستان می گوید: تمامی کمک های جمعیت در این 20 سال از طریق خیرین صورت می گیرد بدین صورت که مردم با اطلاع رسانی های جمعیت و حتی در بسیاری از مواقع با تبلیغات سینه به سینه اقدام به اهدا کمک های خود به این تشکل می کنند.
وی ادامه داد: البته ارائه خدمات به حادثه دیدگان بدون همکاری نهادهای امدادرسان مانند هلال احمر و کمیته امداد امام (ره) مقدور نبود لذا همه فعالیت های جمعیت امام علی(ع) با هماهنگی و مجوز این 2 نهاد و همچنین دادستانی کل کشور صورت می گیرد.
الله کریمی اظهار داشت: جامعه هدف جمعیت به حوزه زنان و کودکان مربوط می شود اما در هنگام رخ دادن حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله جمعیت با قدرت ورود کرده و تلاش دارد که خدمات خود را بصورت حداکثری در اختیار مردم حادثه دیده قرار دهد چنانکه در جریان سیل استان های لرستان ،فارس، گلستان و خوزستان نیز همین گونه عمل شد.
به گفته وی کمک های ارسالی مردم لرستان به سیل زدگان اکثرا غیرنقدی بود که البته مبالغی نیز به حساب جمعیت واریز شد که بیشتر این کمک ها اجناس و کالای مورد نیاز حادثه دیدگان بود.
وی استقبال مردم لرستان در جریان این حادثه و اعتماد آنها به جمعیت امام علی(ع) را بسیار کم سابقه و در عین حال امید بخش توصیف کرد و گفت: در این مدت اعضای جمعیت شاهد خلق صحنه های زیبایی از مهربانی و نوع دوستی بی نظیر مردم لرستان بودند.
مسئول ستاد جمعیت امداد امام علی(ع) در خصوص همکاری رانندگان آفرود در بحث کمک رسانی نیز اظهار داشت:این افراد همیشه همکاری مطلوبی با جمعیت داشته و دارند و هر جا که صحبت از امداد رسانی به میان می آید این افراد یک پای ثابت و قابل اعتماد هستند که نقش بسیار موثری در کاهش هزینه های حمل و نقل نیز دارند.
الله کریمی بزرگ ترین چالش در امداد رسانی به حادثه دیدگان لرستان را عدم دسترسی به راه ها عنوان کرد و افزود:هر جا که ما برای ارزیابی های اولیه وارد یک منطقه شدیم راه تخریب شده بود که این مسئله کار ما را برای امداد رسانی با مشکلات عدیده ای مواجه می کرد.
وی در خصوص مبالغ و میزان کمک های جمع آوری شده در این تشکل نیز توضیح داد وگفت: سه میلیارد و 285 میلیون و 686هزار و 700ریال کمک غیر نقدی تا به امروز جمع آوری شده و همچنین مبلغ سه میلیارد و 917میلیون و 415هزار و 690ریال کمک نقدی جمع آوری شده است.
الهه الله کریمی بیان کرد: جمعیت امام علی(ع) همواره سعی کرده با ارائه گزارش عملکرد لحظه به لحظه فعالیت های خود را با شفافیت کامل انجام دهد.
/6060/7264

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 جمعيت امام علي ع سيلاب پلدختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:در شبانه روز گذشته عوامل بحران و گروه‌های جمعیت هلال احمر به ۲۴۵ فرد و ۱۵ خودرو گرفتار در سیلاب امداد رسانی کردند و در این مدت خسارت جانی گزارش نشده است.
منصورشیشه فروش، همچنین به تخلیه آب از بیش از ۷۰ واحد مسکونی در شمال و شرق اصفهان به همت عوامل خدمات شهری و آتش نشانان با استفاده از پمپ‌های شرکت آب و فاضلاب اشاره کرد وافزود: بر اثر بارش شدید باران خسارت‌هایی نیز به معابر و واحد‌های مسکونی در مناطق شهری و روستایی نطنز، اردستان، زواره، آران و بیدگل، کاشان و نایین وارد شده است.
وی گفت: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، خور و بیابانک، نایین، شهرضا، گلپایگان، میمه و شاهین شهر، اردستان و نطنز باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و روان آب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.
منصور شیشه فروش افزود: دراین مدت در ایستگاه اردستان بین ۲۰ تا ۲۷ میلی متر، در بادرود ۱۷ میلیمتر و در حسین آباد آران و بیدگل بیش از ۶۰ میلی متر بارش باران گزارش شده است.
وی ادامه داد: به دنبال شدت بارش‌های رگباری و سیل آسادر ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۰ گروه امدادی شامل عوامل مدیریت بحران در شهرداری ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و همچنین دستگاه‌های اجرایی همچون راهداری، پلیس راه، هلال احمر، واحدآتش نشانی، آب و فاضلاب و خدمات شهری در مناطق مختلف استان مستقر شدند.
منصور شیشه فروش با بیان اینکه در این مدت همچنین برخورد صاعقه منجر به جراحت سطحی دو نفر از عشایر در کوه «محمد نوجوان» جرقویه و اعزام آن‌ها به مرکز درمانی شده است، گفت: نشست پل در روستای حیدرآباد جرقویه و قطعی برق تعدادی از روستا‌های میمه از حوادثی بود که در ۲۴ ساعت گذشته در پی بارش باران در استان رخ داده است.
شیشه فروش ادامه داد: هم اکنون همه راه‌های استان باز است و فقط گردنه زنجیرگاه جاده چوپانان در جاده نایین به علت شدت بارش توسط پلیس راه مسدود اعلام شده که مسیر چوپانان، اردکان و نایین به عنوان مسیر جایگزین اعلام شده است.
بر اساس پیش بینی هواشناسی اصفهان، بارش‌های همرفتی همراه با صاعقه و تگرگ در مناطق مختلف استان تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
بارش‌های فروردین امسال به بیش از ۶ هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت وارد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • تداوم امداد رسانی هوایی به مناطق سیل زده قصرقند
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • امداد رسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب استان اصفهان
  • وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند