مشاهده اخبار داغ روز

خبرگزاری میزان- نخستین قسمت از فصل هشتم سریال محبوب "بازی تاج و تخت" لحظاتی پیش توسط کمپانی سریال و فیلمسازی HBO در دسترس علاقمندان به این سریال جهانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، نخستین قسمت از فصل هشتم سریال محبوب "بازی تاج و تخت" لحظاتی پیش توسط کمپانی سریال و فیلمسازی HBO در دسترس علاقمندان به این سریال جهانی قرار گرفت.

فصل هشتم و نهایی سریال خیال‌پردازی حماسی بازی تاج‌وتخت توسط شرکت اچ‌بی‌او در ماه ژوئیه ۲۰۱۶ تایید شد. برخلاف فصل‌های قبلی که هرکدام ۱۰ قسمت بودند و فصل ۷ که هفت قسمت بود این فصل (فصل هشتم) شش قسمت بیشتر نخواهد داشت.

تنها صحنه ای چند ثانیه ای از فصل هشت سریال توسط شبکه اچ بی او در تبلیغات به کار رفته که نشان دهنده رسیدن جان اسنو و دنریس تارگرین به وینترفل و خوش آمد گویی سانسا استارک است.

بازی تاج‌وتخت رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در کشور‌های مختلف طرفداران زیادی دارد. با وجود استفاده از برهنگی، خشونت و خشونت جنسی که انتقاداتی را به این مجموعه وارد آورده، منتقدین نظرات مثبت فراوانی در مورد این سریال داشته‌اند.

این سریال تاکنون نامزد و برندهٔ بسیاری از جوایز شده‌است که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه امی بهترین سریال درام برای هر چهار فصل پخش شدهٔ آن، یک نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزهٔ هوگو برای بهترین نمایش درام اشاره کرد.

پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت سه جایزهٔ امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

فیلم| دفاع روحانی از قطع اینترنت جهانی و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات!

درگیری در مجلس/ پایداری‌ها علیه نماینده اصلاح طلب/سلحشوری: به جز اقلیتی برخوردار از تبعیض و امتیاز، بقیه مردم را رها کرده‌ایم

سهم ائمه جمعه، شورای نگهبان، بسیج، تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه از بودجه ۹۹ چقدر است؟+جدول

تصور این نباشد که ماجرای اعتراضات بنزینی تمام شد| هشدار درباره تبدیل جامعه به «انبار باروت» و اعتراض پابرهنه‌ها و محرومین| اشتباه‌ مسئولان این است که دنبال پیداکردن دشمن خارجی هستند

خلاصه بازی اینتر 1-2 بارسلونا (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/20)

منبع این خبر، وبسایت www.mizanonline.com است و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۳۴۳۵۸۲۷ را به همراه موضوع به آدرس info@porsyar.com ارسال فرمایید.
با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.

کلیدواژه: بازی تاج وتخت بازی تاج و تخت جان اسنو

خبر بعدی:

نمایش خاک و تاج| بازی تاج و تخت

زهرا صبری در نمایش «خاک و تاج» به جستجوی مرگ‌هایی می‌پردازد که شکسپیر برایمان به میراث گذاشته است. ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

خبرگزاری تسنیم - احسان زیورعالم

مرگ چیست؟ سفر روح از جسم؟ بسته شدن ابدی چشم؟ فراموش شدن ناشی از سکون؟ نهان شدن در دل خاک؟ مرگ مرموزترین تجربه بشری است، تجربه‌ای که نمی‌توان به زبانش آورد؛ چون زبانت به محض مرگ، قاصرترین عضو بدنت می‌شود. مرگ زمانی آشکار می‌شود که بمیری. دیگر با پوست و گوشت و روحت مرگ را تجربه می‌کنی و درمی‌یابی که این راز سر به مهر هزاران سال زیست بشر چه بوده است.

نمایش «مقدس»|چرا از معنا می‌گریزیم؟

با این حال همواره روایت از مرگ جذاب بوده، اینکه برای چه می‌میریم و به چه جانمان را فدا می‌کنیم. ادبیات و هنر بشر همواره جولانگاه جستجوها و کاوش‌های هنرمند برای یافتن مفهوم مرگ بوده، اینکه قهرمان داستان برای چه مسیری را برمی‌گزیند که انتهایش مرگ است. حتی گاهی میل به مرگ یا وسوسه روبه‌رو شدن با مرگ، در نقاشی‌ها، فیلم‌ها و تئاترها جلوه می‌کند. بی‌شک در جهان نمایش، شکسپیر سرآمد روایت مرگ است. نمایشنامه‌نویس بریتانیایی در «تیتوس آندرونیکوس» رکورد می‌شکند و عنوان و اقسام مرگ را به تصویر می‌کشد. او شاعر قتل است. نشان می‌دهد چگونه خون، خون می‌طلبد.

از همین رو، بخش مهمی از کارگردانان نگاه خود را معطوف به مفهوم مرگ در آثار شکسپیر کرده‌اند. از قتل‌های جنایتکارانه در مکبث تا مرگ‌های انتقام‌جویانه در هملت. همگی مطلوب کاوش روح کنجکاو کارگردانان بوده است. زهرا صبری نیز خارج از این وضعیت نبوده است. کارگردان حوزه تئاتر عروسکی در «خاک و تاج» داستان تاج و تخت در دو اثر مهم شکسپیر را کاوش می‌کند: هملت و مکبث. هر دو نمایش با قتل پادشاه مشروع کلید می‌خورد و با مرگ پادشاه نامشروع به پایان می‌رسد؛ اما برای این پایان بهای سنگینی پرداخته می‌شود، بهایی به قیمت جان چندین نفر.

همواره به تصویر کشیدن قتل‌ها در آثار شکسپیر محل نزاع بوده است. برخی از قساوت بیش از اندازه آنان گفته‌اند و برخی از تأثیر کارتاسیس‌وار آن. برخی آن را مصداق ترویج خشونت می‌دانند و برخی آن را امری در راستای تزکیه‌نفس. برخی از زشتی و پلشتی به تصویر کشیدن قتل‌ها گفته‌اند و برخی آن را زیبا و به غایت دراماتیک. حال چگونه می‌توان تجمیعی از هر دو نگاه را داشته باشیم؟ به نظر زهرا صبری تلاش می‌کند این دو نگاه متناقض را در اثرش تجمیع کند. به عبارتی هم کاتارسیس موجود در متن را حفظ کند، هم زشتی قتل را روایت کند. گویی عروسک‌ها این قدرت را به او می‌دهند؛ اما عروسک در نمایش او چیست؟

تصویر و تصور ما از عروسک عموماً به ابژه‌ای خاص ختم می‌شود. زمانی که به مخاطب می‌گوییم عروسک برای او همان ماپت‌های مشهور تداعی می‌شود؛ اما صبری عروسک را به یک اثر نقاشانه بدل می‌کند. شخصیت‌ها کاغذهای بریده‌شده و نقاشی‌شده‌اند. یک صفحه که تنها دو بُعد دارد و می‌تواند تا شود، وارونه شود و حتی معکوس شود. هر حرکت موجب تغییر در شخصیت می‌شود. عروسک‌ها صبری در میان نخ‌های سرخ، در فضای خلق شده توسط راوی به جنب و جوش درمی‌آیند. آنان حرکت می‌کنند و کنش‌ قتل را به تصویر می‌کشند. آنان از بطن داستان مرکزی خارج می‌شوند و در قالب اپیزودها، می‌گویند از کجا آمده‌اند و در کجا با مرگ مواجه‌ شده‌اند.

به عبارتی ما قرار است روایت مردن شخصیت‌های دو نمایشنامه را یک به یک تماشا کنیم؛ اما در اینجا چندان نمایش در قید و بند کلام شکسپیر نیست. بیشتر توجه به تصویری است که شکسپیر ارائه می‌دهد. پس صبری نقش یک واسطه بصری را ایفا می‌کند. او تصویر مرگ پولنیوس را نشانمان می‌دهد؛ اما آن را از زبان مقتول روایت می‌کند. کاری که شکسپیر نمی‌کند. در هملت این هوراشیو است که مشغول روایت مرگ شخصیت‌هاست؛ حال در جهان صبری شخصیت‌ها یک به یک تجربه مرگ خود را روایت می‌کند. گامی برای نزدیک شدن به اینکه چگونه مرگ ما را به سمت خود جذب می‌کند. همه چیز متفاوت است. هر کسی به شیوه‌ای، به روشی، در مسیری متفاوت مرگش را رقم می‌زند؛ حتی اگر همه در یک داستان مشترک باشیم.

روایت صبری در وهله اول بسان یک جستجو است، جستجو در دل داستان و در گام بعد خلق یک زیبایی. قرار است یک تفاوت رقم بخورد. اینکه شخصیت‌های شکسپیری بدل به صفحات کاغذی شوند که روی همان‌ها حلق شده‌اند؛ با این تفاوت که حروف و واژگان به خطوط درهم‌تنیده‌ای بدل شده‌اند که تصویرآفرینی می‌کنند. جذابیت نمایش در همین است. در هم تنیدگی تصاویری که دو عروسک‌گردان با ظرافت می‌آفرینند. در میان نخ‌ها و کناف‌ها. اما یک مانع بر سر راه است، آن هم ماجرای نمایش است. برای مخاطبی که هملت و مکبث را نمی‌شناسد، نمایش «خاک و تاج» صرفاً یک سرگرمی بصری است و مفاهیم برای او معانی تداعی نمی‌کند. رابطه اپیزودها می‌تواند برایش ناآشنا باشد؛ هر چند صبری با به‌کارگیری زبان راوی،‌ شرایط برای درک رابطه اورگانیک میان شخصیت‌ها را مهیا می‌کند.

انتهای پیام/

R1369/P1439/S4,34/CT4 واژه های کاربردی مرتبط تئاتر شهر تئاتر

دیگر خبرها

  • پخش پشت صحنه سریال به رنگ خاک
  • ستارگان مدفون در تخت فولاد| عالمی که هیچ گاه روضه امام حسین (ع) را ترک نکرد
  • بازیگران قسمت جدید «تنها در خانه» معرفی شدند
  • پخش پشت صحنه سریال «به رنگ خاک» از شبکه یک
  • جوردن پیل با «ما» جایزه برد/ ادی مورفی بهترین بازیگر
  • دانلود سریال دل - قسمت دوم (۵ کیفیت)
  • تاریخ برگزاری مسابقات مرحله یک هشتم نهایی کوپا ایتالیا مشخص شد
  • ۲۰۰ بازیگر با ۲۲ سریال تازه به تلویزیون می‌آیند
  • قسمت پنجم کرگدن، سریال از ریتم افتاد
  • کدام سریال‌ها برای پخش از تلویزیون آماده می‌شوند؟
  • قسمت دوم سریال عاشقانه دل منتشر شد+ دانلود قسمت 2 سریال دل
  • دانلود قسمت دوم سریال دل
  • رشد 11 درصدی ظرفیت تخت های اقامتی جزیره تا پایان سال 98
  • سرانه ۱.۵ درصدی تخت بیمارستانی در مازندران
  • ۸۵۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های کشور اضافه می‌شود
  • افزوده شدن 8100 تخت بیمارستانی به مراکز درمانی کشور تا پایان سال جاری
  • وزیر بهداشت: ۶ هزار تخت به مراکز درمانی کشور اضافه می‌شود
  • ۲۷ هزار تخت در دولت تدبیر و امید به بیمارستان‌های کشور افزوده شد
  • اجمالی/ 6 هزار تخت به مراکز درمانی کشور اضافه می‌شود