Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:14:26 GMT

نخست وزیر نیوزیلند توسط یک افراط گرا تهدید به مرگ شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۵۸۶۹

نخست وزیر نیوزیلند توسط یک افراط گرا تهدید به مرگ شد

تهران - ایرنا - یک رسانه نیوزیلندی گزارش داد: جیسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند پس از حمله یک افراط گرا در نیوزیلند به مسلمانان دو مسجد در شهر کرایست چرچ که 50 کشته و قریب به 50 نفر نیز مجروح برجای گذاشت، توسط یک فرد افراط گرا در شبکه اجتماعی تهدید به مرگ شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری نیوز هاب نیوزیلند، این جوان 19 ساله وابسته به یکی از گروههای افراط گرا در این کشور با ارسال عکسی از نخست وزیر نیوزیلند درکنار یک اسلحه مجهز به صداخفه کن به صفحه شخصی آردرن در یک شبکه اجتماعی، وی را تهدید به مرگ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فرد افراط گرا پس از حمله تروریستی کرایست چرچ در پیام خود با جمله ' تو نفر بعدی هستی' آردرن نخست وزیر نیوزیلند را تهدید به مرگ کرده بود.
طبق گزارش این رسانه نیوزیلندی پلیس 'متیو برنز' Matthew Burns 19 ساله را که در نیوتاون همیلتون زندگی می کنددر پی ارسال این پیام تهدید آمیز بازداشت و راهی دادگاه کرده است.
این جوان که ایرلندی است ، سابقه اقدام مشابهی را نیز در پرونده خود ثبت کرده است.
طبق گزارش ' ایریش تایمز' این افراط گرا پیشتر ' صادق خان' شهردار لندن را نیز تهدید مشابهی کرده و از این رو دادگاه دو اتهام وی را بررسی خواهد کرد.
براساس این گزارش، برنز به پلیس نیوزیلند گفته است که دارای گرایش های راست افراطی است و احساسات منفی را نسبت به اقلیت ها از جمله مسلمانان دارد.
پلیس سایبری نیوزیلند ، رای دادگاه مبنی بر آزادی مشروط وی را با ممنوعیت استفاده از اینترنت به اجرا در آورده است.
روز 15 مارس سال جاری میلادی مصادف با 25 اسفند ماه سال 1397 ، مهاجمی با سلاح گرم نظامی به دو مسجد در نیوزیلند حمله کرد و جان 50 نمازگزار را گرفت و قریب به 50 تن دیگر را مجروح ساخت.
جیسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند روز 21 مارس، در پی این حادثه قانون منع حمل و نگهداری سلاح‌های نظامی نیمه ‌خودکار و مسلسل را به مجلس برد و پارلمان این کشور به اصلاح آن رای داد.
متهم این حادثه «برنتون تارانت» 28 ساله ، دارای تابعیت استرالیا است که اکنون به جرم قتل و مجروح ساختن دهها تن در زندان به ‌سر می‌برد.
بسیاری از رسانه های غربی در اخبار و گزارش های خود در مورد این رویداد مرگبار، از به کار بردن عبارت «حمله تروریستی» اجتناب کردند و آن را یک حمله مسلحانه یا کشتار جمعی توصیف کردند، اما جسیندا آردِرن نخست وزیر نیوزیلند این رویداد تلخ را به عنوان فجیع ترین کشتار در تاریخ کشورش و «حمله تروریستی» خواند.
پلیس این کشور در هفته جاری و یکماه پس از وقوع این حادثه تروریستی گزارش دادند که به رغم گذشت چهار هفته از حمله به دو مسجد شهر کرایست چرچ ؛هنوز هراس عمومی همچنان در این کشور در حد بالایی است و این موضوع حاکی از عدم آرامش فکری در این جامعه پس از این حمله تروریستی است.
براساس حکم اولین جلسه دادگاه تروریست استرالیایی قرار است متهم به کشتن 50 نفر در دو مسجد در نیوزیلند شده، برای تعیین سلامت روان، آزمایش‌ روانپزشکی بدهد.
طبق گزارش رسانه های نیوزیلندی به نقل از کامرون ماندر، از قضات دادگاه عالی نیوزیلند تعدادی ازمتخصصان پس از انجام آزمایش‌هایی بر روی برنتون ترنت، شهروند 28 ساله استرالیایی، درباره مناسب بودن شرایط او برای حضور در دادگاه تصمیم‌گیری می‌کنند.
این متهم که همچنان تحت بازداشت به سر می برد ، قرار است در دومین جلسه دادگاه در 14 ژوئن سال جاری میلادی (24 خرداد 98) حضوریابد.
پلیس نیوزیلند پیشتر گزارش داده بود که برنتون ترنت با اتهامات دیگری هم مواجه است که در مراحل بعد مطرح می شود .
طبق قوانین نیوزیلند، این کشور مجازات اعدام ندارد و حداکثر مجازات در قوانین این کشور ،حبس ابد بدون برخورداری از عفو و آزادی است.
دادگاهی در نیوزیلند نیز تاکنون 6 نفر را به اتهام نشر و بازنشر فیلم ویدئوی کشتار مسلمانان در دو مسجد نیوزیلند در شبکه های اجتماعی متهم کرده است.
آساق**1599**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نيوزيلند افراط گرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ ماه حبس برای تهدید کننده کنسولگری ایران در پاریس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ نیکولاس ک. فردی که در کنسولگری ایران در پاریس تهدید به انفجار کرده بود امروز از سوی دادگاه پاریس به علت اعمال خشونت آمیز و تهدید به مرگ به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم شد.
نیکولاس ک ۶۱ ساله یک تبعه ایرانی فرانسوی است که روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با بستن جلیقه انفجاری تقلبی وارد کنسولگری ایران در منطقه ۱۶ پاریس شد.
او پیش از این و در سال گذشته نیز تلاش به سوزاندن ساختمان کنسولگری ایران در پاریس کرده بود که ناموفق بود و از سوی دادگاه پاریس به دو سال منع ورود به منطقه ۱۶ و کنسولگری ایران شده بود.
دادگاه پاریس به عنوان یک حکم تکمیلی این فرد را ملزم به مراقبت و ممنوعیت حمل سلاح از سوی پلیس و ممنوعیت تردد در منطقه ۱۶ پاریس (محل سفارت و کنسولگری ایران) محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • ۱۰ ماه حبس برای تهدید کننده کنسولگری ایران در پاریس
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • شهر کراچیِ پاکستان به‌ مناسبت سفر رئیسی تعطیل می‌شود
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است