Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:24:52 GMT

تعرفه برق برای همه مشترکان 7 درصد افزایش خواهد داشت

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۵۸۷۹

تعرفه برق برای همه مشترکان 7 درصد افزایش خواهد داشت

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تعرفه های جدید برق از ابتدای اردیبهشت ماه امسال اعمال خواهد شد و افزایش هفت درصدی برای همه مشترکان به اجرا گذاشته می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، شرکت توانیر مصوبه جدید دولت برای افزایش تعرفه‌های برق مشترکان پرمصرف را که بالاتر از الگوی مصرف برق داشته باشند، به شرکت‌های توزیع برق ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هیات وزیران تصویب کرده است که بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت سال 1398 به میزان هفت درصد افزایش یابد و براساس این مصوبه، برق برای کم‌مصرف‌ها هفت درصد و برای پرمصرف‌ها 23 درصد افزایش خواهد یافت.
«محمود رضا حقی فام» معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعرفه ها همه بخش های صنعتی، تجاری و سایر را در برخواهد گرفت.
وی گفت:مشترکان خانگی جدای ازاین تعرفه ها، الگوی مصرفی طراحی شده که چنانچه از این الگو پیروی نکنند، علاوه برافزایش هفت درصدی، 16 درصد تعرفه بیشتر هم مشمول خواهند شد.
حقی فام خاطرنشان ساخت: الگوی طراحی شده برای مناطق مختلف متغیر است، زیرا نیازهای هرمنطقه بر آورد شده و براساس آن نیازها الگویی طراحی شده که به نفع مردم است.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اضافه کرد: چنانچه بتوان مشترکان پر مصرف را تبدیل به مشترکان با مصرف متعادل کرد، این امر سبب خواهدشد فشار بر روی شبکه الکتریکی کاهش یافته و درنتیجه پایداری بهتری در شبکه ایجاد خواهد شد.
به گفته وی، این موضوع سبب خواهد شد نیاز به سرمایه گذاری ها نامتعارف برای چندماه پیک بار نباشد، به همین دلیل به نفع خود مشترکان به لحاظ حفظ تداوم برق هست و از طرف دیگر به نفع صنعت برق و اقتصاد ملی است.
حقی فام تصریح کرد: برای مناطق گرمسیری هم الگو طراحی شده که براساس آن با سایر مناطق متفاوت است اما در مجموع یک روال اجرا خواهد شد.
اقتصام**2078**1559

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد معاون شركت توانير افزايش تعرفه مشتركان برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند

فارس- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی در توزیع برق شیراز با نصب کنتورهای هوشمند در این کلانشهر خبر داد.

محمد رضا سلاحی با اشاره به ابلاغ 180 برنامه عملیاتی شرکت توانیر برای گذر موفق از پیک تابستان 1403 گفت: توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریت‌های ابلاغی شرکت توانیر یکی از کلید واژه‌های مهم در کنترل پیک بار مصرف است که در تامین پایدار برق، رشد بهره وری، افزایش ضریب اطمینان و ایمنی، مدیریت بار، کاهش هزینه نقش بسزایی دارد.

وی در گفتگو با تسنیم گفت: با هدف ارتقای شاخص قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، اقدامات شاخصی در نصب کنتورهای هوشمند، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.

وی گفت از سال 1401 تاکنون با نصب 200 کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق این شرکت رشد ده برابری داشته است.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان