Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:27:08 GMT

هوای پایتخت همچنان پاک است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۶۱۱۱

هوای پایتخت همچنان پاک است

تهران- ایرنا- کیفیت هوای تهران امروز (دوشنبه) با افزایش یک واحدی غلظت آلاینده های ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون در مقایسه با روز گذشته با شاخص 45 در شرایط پاک قرار دارد.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2،5 میکرون هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته منتهی به 11 امروز از 44 به 45 افزایش داشته است.
در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون همانند روز گذشته عدد 36 را نشان می دهد و آلاینده منوکسیدکربن نیز از 22 به 28افزایش یافته است.
بر این اساس، ایستگاه های شهرداری منطقه 4 با شاخص 21، شهرداری منطقه 2 با شاخص 25 و اقدسیه(منطقه1) باشاخص 26 پاک ترین هوا را در سطح مناطق شهر تهران طی 24 ساعت گذشته داشتند.
همچنین ایستگاه های ستاد بحران(منطقه 7) با شاخص 78، فرمانداری شهرری(منطقه 20) با شاخص 77 و شهر ری (منطقه 20) با شاخص 68 سالم ترین مناطق شهر تهران طی 24 ساعت گذشته بودند.
تهران از ابتدای امسال تاکنون 21 روز هوای پاک و 5 روز هوای سالم را تجربه کرده است در حالیکه در مدت مشابه سال 97، تعداد روزهای پاک تهران 3 روز، روزهای سالم 14 و ناسالم برای گروه های حساس به پنج روز رسیده بود.
تهرام/7244//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كيفيت هوا پاك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قابل قبول هوای پایتخت

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت هم اکنون (۷ فروردین) در وضعیت قابل قبول است.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط پاک قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۵ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛‌ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ثبت هوای پاک در ۴ منطقه تهران
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ثبت هوای پاک در پایتخت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت هوای تهران در هفتم فروردین ۱۴۰۳
  • هوای پاک، ارمغان هفتمین روز بهار در مشهد
  • وضعیت قابل قبول هوای پایتخت