Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@18:57:57 GMT

راه‌یابی فیلم کوتاه ذبح از کردستان به ۲ جشنواره ملی

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۶۱۱۹

راه‌یابی فیلم کوتاه ذبح از کردستان به ۲ جشنواره ملی

فیلم کوتاه «ذبح» به نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «وارش» و هشتمین جشنواره ملی فیلم «نماز و نیایش» راه یافت. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فیلم کوتاه «ذبح» در سی‌امین حضور جشنواره‌ای خود، به نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «وارش» و هشتمین جشنواره ملی فیلم «نماز و نیایش» راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم کوتاه «ذبح» داستان خانواده‌ای روستایی است که برای گذران یک زمستان سخت، مجبور می‌شوند گاو خود را بفروشند، اما پسر خانواده از این موضوع ناراحت است و گاو را فراری می‌دهد.

این فیلم کوتاه ساخته مشترک آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور و تولید مشترک حوزه هنری استان کردستان و انجمن سینما جوانان سنندج است؛ این دو جوان کردستانی هر دو فارغ‌التحصیل کارشناسی سینما بالغ بر 10 سال فعالیت سینمایی داشته و تاکنون بیش از 10 فیلم کوتاه را کارگردانی کرده‌اند و ده‌ها جایزه از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی گرفته‌اند.

برترین‌های جشنواره فیلم کوتاه چراغ کردستان معرفی شدند8 فیلم کوتاه و انیمیشن در حوزه هنری اردبیل تولید شدفیلم کوتاه و تماشاگر عجول امروز

فیلم کوتاه «ذبح» در ششمین جشنواره بین‌المللی پرواز تهران، توانست جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگری را کسب کند.

جشنواره فیلم کوتاه «وارش» استان مازندران و جشنواره فیلم کوتاه «نماز و نیایش» قم، در اردیبهشت‌ماه 98 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

R7848/P/S6,66/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان

عزت‌الله طیبی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالم، گسترش و تعمیق فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در مدرسه است.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان در بسیاری از رشته‌های هنری نظیر آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای دستی و تجسمی بر اساس علاقه‌مندی خود به رقابت می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: این جشنواره در راستای تحقق برنامه فراگیر پرورشی با اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی و رویکرد مدرسه محوری برگزار می‌شود.

طیبی‌راد ادامه داد: در این مرحله ضمن دریافت آثار، بررسی و تفکیک آنها توسط دبیرخانه، آثار برای داوری در اختیار اساتید مربوطه قرار می‌گیرد.

وی گفت: پس از داوری، آثار برتر رشته‌های مختلف انفرادی، گروهی و همگانی به دبیرخانه کشوری مستقر در استان اصفهان ارسال می‌شود.

گفتنی است، دبیرخانه استانی فرایند جمع‌آوری آثار چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان (امید فردا) در استان و در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر آغاز به کار کرده است.

کد خبر 6087428

دیگر خبرها

  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • دست‌یابی دو نشریه علمی دانشگاه یزد به جایگاه بین‌المللی و رتبه علمی
  • راه یابی مستند بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره ملی
  • جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود